|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Arving av yttertøy etter søsken/andreAvsporing av Arvetråden til Tjorven. Har to barn, 3.5 års aldersforskjell, men veldig mange str i forskjell på dem.
|
|
|
#2 |
|
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Arving av yttertøy etter søsken/andreLenge. Lillesøster arver storebrors 7 år gamle Reimadress nå. Den ser ubrukt ut og er mørkeblå. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
bits and pieces
|
Sv: Arving av yttertøy etter søsken/andreHer spares alt, men jeg har jo bare 23 mnd mellom mine. Om det blir "umoderne" så bryr jeg meg ikke. Det kan jo være det blir liggende en stund likevel her siden storebror er så stor for alderen.
|
|
|
|
#4 |
|
Kakemonster
|
Sv: Arving av yttertøy etter søsken/andreDen vil nok passe. Ser mye i str 122, f.eks., blandt de eldste i barnehagen. Jeg ser også mye arvetøy, og dresser i mønstre og farger man ikke finner i butikkene nå, uten at det spiller noen rolle for noen. Så lenge de passer og ellers fungerer slik de skal er det ingenting i veien for å bruke arvet yttertøy!
|
|
|
|
#5 |
|
maler
|
Sv: Arving av yttertøy etter søsken/andreDet kommer an på hvor slitt ting er. Jeg har nesten 6 år mellom nr 2 og 3 og da skal ting være ganske fint før det tas vare på. Jeg gidder ta vare på det, men jeg har erfaring med at jeg alltid synes det er mer slitt når jeg tar det fram enn når jeg legger det bort. Så jeg har et kritisk blikk på det jeg legger bort og tar vare på bare det jeg kunne kjøpt brukt. Mellom de to største legger jeg jo ikke stort merke til slitasje, det bare går fra en unge til den neste.
|
|
|
#6 |
|
I farta ...
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Arving av yttertøy etter søsken/andreHer er det seks år mellom jentene og fire år mellom minstemor og mellombror. Jeg sparer alt som ikke er utslitt og som er rimelig kjønnsnøytralt. Typiske gutteting kvitter jeg meg med så fort det blir for smått, men dresser og den slags sparer jeg selvfølgelig. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
I farta ...
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Arving av yttertøy etter søsken/andreMellom de to største er det jo under to år, så der nedarves kjønnsnøytrale ting, men det er jammen ikke så mye av den slags lenger |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Arving av yttertøy etter søsken/andreHer arves det meste fra 05-barnet til 08-barnet. Synes ikke det er så lenge å ta vare på det, i grunnen. Yttertøyet får vel en sesong pause, som oftest.
|
|
|
#10 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Arving av yttertøy etter søsken/andreVi sparer det som spares kan. Enten for 3-4 år eller for 2-3 år, alt etter hvem som arver hvem.
|
|
|
|
#11 |
|
Passiv
|
Sv: Arving av yttertøy etter søsken/andreHvis det er i god stand, spares det til det kan arves. Det er fire år mellom guttene mine. |
|
|
|
#12 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Arving av yttertøy etter søsken/andreEldste bruker str. 146 og yngste 116/122. Vi sparer yttertøy, fine gensere og ellers klær som fredeles ser fine ut. Det er 3 år mellom dem, men mer i klessørrelse.
|
|
|
#13 |
|
Fortynnet
|
Sv: Arving av yttertøy etter søsken/andreMed 3,5 år imellom hadde jeg helt klart tatt vare på det til søsken. Det gjorde jeg med d som er 4 og 3,5 år mellom. Til neste er det 8 år, da ble det bare noen enkelte ting. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
This is normal!
|
Sv: Arving av yttertøy etter søsken/andreVåre på 4 og 6 arver alt slags tøy fra søskenbarn som er 8-10 år eldre. Jeg synes det er helt strålende, og det synes ungene også.
|
|
|
|
#15 |
|
Ute av drift
Sv: Arving av yttertøy etter søsken/andre
Den dressen vil jo sikkert passe neste høst eller våren om 1,5 år. Har du plass, ville jeg absolutt spart på den.
|
|
|
#16 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Arving av yttertøy etter søsken/andreJeg putter arveklær i bokser på loftet og merker med str.
|
|
|
|
#18 |
|
Passiv
|
Sv: Arving av yttertøy etter søsken/andreHer henger det en t2h og en nesten ubrukt reima og venter på mini. Størrelse 116 og 128. Mini er to måneder. |
|
|
|
#20 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jun 2007
![]() |
Sv: Arving av yttertøy etter søsken/andreHer spares nesten alle klær
|
![]() |
|