|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Glamorøs
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!
Det kan jo hende at han syns han har hatt en grei oppvekst da. Jeg vokste opp med mange barn fra ganske kjipe familier, men som mener selv at de har hatt en grei oppvekst, og at det var barnevernet som prøvde å ta dem vekk som var den store stygge ulven.
Ja, det gjorde han sikkert, og avisene burde kanskje ha skånet han fra ham selv. Jeg syns allikevel det er spesielt å si noe sånt offentlig om barnet sitt, uansett hva det barnet har gjort. Han sa vel også noe om at det var han som brøt kontakten med sønnen i tenåra også, så han har vel kanskje ikke akkurat vært særlig knyttet til ham.
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Var det ikke slik at han sa han heller burde tatt livet av seg fremfor å gjøre det han gjorde? Det er i så fall noe ganske annet enn "han burde tatt livet av seg. punktum."
|
|
|
|
#23 |
|
Passiv
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Mulig dette er sagt før i tråden, men det er jo enkelte som har forsøkt å forklare ABBs handlinger ut fra psykologiske teorier om patricide (fadermord). En person som har blitt sviktet av foreldre eller andre autoriteter i barndommen og som utvikler et enormt hat mot alle autoriteter i samfunnet. Det blir jo bare spekulasjoner, men det er en interessant teori i det minste. |
|
|
|
#24 |
|
Bedreviter
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Jeg synes det er så mange ukjente faktorer i den saken om farens uttalelser til media, at det har lite for seg å bruke det i noen som helst retning, egentlig. Sa faren egentlig det han sa, eller ble det vridd til det ugjenkjennelige av en journalist? Har faren i det hele tatt uttalt seg til media, eller har en journalist fabrikkert utsagnet? Visste han at han snakket med en journalist da han sa det han sa, og visste han at han ville bli sitert på det i media? Var han i sjokk og visste han egentlig hva det var han sa? Eller var han en følelsesløs drittsekk som avviste sønnen sin kontant og nådeløst? Umulig å vite, og ingen av dem er utenkelige scenarier. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Gode poeng, Teofelia. Sist redigert av skyfri : 12-10-11 kl 13:23. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Jepp. (Til Teofeila). Jeg reagerte nemlig også på artikler/intervjuer jeg leste i etterkant, der var fokuset veldig på hvor fælt dette var for faren og hvor sjokkert han hadde blitt. Jeg syntes det var litt rart at det ikke var noen uttalelser om hvor fælt dette måtte være for de pårørende til ofrene og ofrene. Men jeg tenkte at det kanskje heller var journalisten(e) som hadde skrevet dette som hadde valgt å vinkle artiklene sånn.
|
|
|
#28 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Gaflet fra 22.juli-trådenJeg har gaflet ut de siste dagers diskusjon i egen tråd.
|
|
|
#29 |
|
Metallica!!
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!De viste jo intervjuet med faren på tv, så uttalelsen er reell den, den er bare tabloidisert i skriftlige medier. (fokuset hans lå veldig på ofrene og ofrenes familier og at han syntes at det hadde vært bedre om sønnen hadde tatt sitt eget liv fremfor å gjøre det han gjorde.)
|
|
|
#30 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!
Det var jo ikke det han sa. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
Sv: Gaflet fra 22.juli-trådenDersom noen jobber i barnevernet her, eller har erfaring på annen måte: |
|
|
|
|
|
#32 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Gaflet fra 22.juli-trådenHvem som helst kan ringe inn en bekymringsmelding. Mamma gjorde det en gang angående et nabobarn hun mente gikk for lut og kaldt vann.
|
|
|
|
#33 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gaflet fra 22.juli-trådenAlle kan og bør melde bekymring til Barnevernet om de misstenker at barn lever under forhold som er skadelig for deres liv,helse og utvikling.
00 04 10 Sist redigert av era : 17-10-11 kl 21:06. |
|
|
|
![]() |
|
|