Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Black Swan - er den verdt det?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-11, 22:54   #61
Pesten
Bør lage seg en tittel selv

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Black Swan - er den verdt det?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg synes egentlig den var mest kjedelig.

Signerer igjen.

Gammel 18-10-11, 12:00   #62
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Nå skjønner jeg at jeg kanskje egentlig ikke er filmpyse i Black Swan-kategorien, for filmene dere trekker paralleller med, elsker jeg jo.

Requiem og Breaking the Waves er noen av mine all time favourites. Likeledes den brasilianske City of God (Hvordan kan noe være så brutalt og vakkert-cool-suave på en gang?), og Thomas Vinterbergs Festen. Ubehaget som setter seg i magen når sønnen holder sin tale, sitter i kroppen lenge, lenge etterpå. For ikke å snakke om Lilja 4-ever, selv om jeg hulkegråt hele veien fra Klingenberg kino hjem til Pilestredet. Moodyssons neste film Ett hål i mitt hjärta har jeg imidlertid valgt å skåne meg for foreløpig. For mange oppkasthistorier fra kinosalen til at jeg tør å våge meg på den. Kanskje hvis jeg føler meg ekstra tøff en dag.

Men tradisjonelle skrekkfilmer er ikke snakk om, altså. Hvis jeg skvetter, skrur jeg av. Det er vondt å skvette. Og så synes jeg bisarre filmer kan være skumle. Scenene fra det nedlagte teateret i Mulholland Drive, f.eks.? Creeeeepy!

Men filmer som røsker, det liker jeg.

Såh, hva blir diagnosen; tåler jeg Black Swan?

Sist redigert av Zulu : 18-10-11 kl 12:38.
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 12:34   #63
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Hmm, syntes ikke den var spesielt ille altså og jeg trodde jeg var en filmpyse. Men det er vel ulike ting man reagerer på. Barn som har det vondt har jeg veldig lav smerteterskel i fht. Voksnes psykiske ubalanse og destruktivitet tåler jeg mer av. Jeg er nok herdet etter mange år i psykiatrien.

Gammel 18-10-11, 12:35   #64
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Men filmer som røsker, det liker jeg.

Såh, hva blir diagnosen; tåler jeg Black Swan?

Du kommer til å elske Black Swan. Den er sterk, røskende og bra, men finnes ikke skummel! Jeg for min del, klarer ikke engang å se det ekle i den. Den TOK meg, og jeg var totalt oppslukt. Jeg elsket musikken, symbolikken, slutten, sex-scenen og alt. Jeg anbefaler den glatt videre.

Gammel 18-10-11, 18:15   #65
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Zulu tåler Black Swan.

Gammel 18-10-11, 18:36   #66
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg måtte jo se den jeg også, og synes ikke den var spesielt ille. Hadde forventet noe veldig mer ekkelt etter denne tråden, men mengden blod og gørr var veldig liten, synes jeg.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 18:40   #67
Sundae

Sundae sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Nå skjønner jeg at jeg kanskje egentlig ikke er filmpyse i Black Swan-kategorien, for filmene dere trekker paralleller med, elsker jeg jo.

Requiem og Breaking the Waves er noen av mine all time favourites.

Altså, jeg synes også at Breaking the waves er en av de beste filmene jeg har sett, selv om den har gitt meg den største klumpen i magen. Jeg hadde aldri ønsket å være den foruten (og absolutt ikke uten filmmusikken, den elsker jeg! ) - er det sånn med the Swan også kanskje?

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 18:46   #68
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg måtte jo se den jeg også, og synes ikke den var spesielt ille. Hadde forventet noe veldig mer ekkelt etter denne tråden, men mengden blod og gørr var veldig liten, synes jeg.

Det er jo det jeg skriver i HI da, det er ikke mengdene jeg reagerer på. Mer summen av det visuelle, lyden og stemningen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 19:16   #69
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg mente ikke HI, men andre innlegg i denne tråden.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 19:31   #70
konsulenten
Passiv

Standard

Jeg synes det var en sær og rar film, er ikke så glad i sånt. Men jeg likte veldig godt The Wrestler. Kommer aldri til å glemme: "Use his leg! Use his leg!"

Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 21:04   #71
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er ikke mengden blog og gørr jeg reagerer på heller. Jeg så som sagt bare det første kvarteret, og man rekker ikke se så mye innen da. Men bare hele stemningen og, ja, det Tallulah sier, lyden, det visuelle, osv.

Gammel 18-10-11, 21:08   #72
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sundae, her.

Altså, jeg synes også at Breaking the waves er en av de beste filmene jeg har sett, selv om den har gitt meg den største klumpen i magen. Jeg hadde aldri ønsket å være den foruten (og absolutt ikke uten filmmusikken, den elsker jeg! ) - er det sånn med the Swan også kanskje?

Nå tror jeg at jeg må se Breaking the waves, men er usikker. Hva er det som gir Klumpen i magen?

Gammel 18-10-11, 21:55   #73
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Du kommer til å elske Black Swan. Den er sterk, røskende og bra, men finnes ikke skummel! Jeg for min del, klarer ikke engang å se det ekle i den. Den TOK meg, og jeg var totalt oppslukt. Jeg elsket musikken, symbolikken, slutten, sex-scenen og alt. Jeg anbefaler den glatt videre.

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Zulu tåler Black Swan.

Ok, jeg prøver.

Gammel 18-10-11, 22:51   #74
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hobbes, her.

Det er ikke mengden blog og gørr jeg reagerer på heller. Jeg så som sagt bare det første kvarteret, og man rekker ikke se så mye innen da. Men bare hele stemningen og, ja, det Tallulah sier, lyden, det visuelle, osv.

Jeg kom ikke noe lenger jeg heller. Jeg skal se den, men jeg må være forberedt. Det var ikke filmen for en slækk søndag i sofaen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 08:33   #75
Sundae

Sundae sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Nå tror jeg at jeg må se Breaking the waves, men er usikker. Hva er det som gir Klumpen i magen?

Akkurat når den gikk på kino, hadde jeg vært igjennom et ganske ille forhold, så jeg kjente meg veldig igjen i det å være i et destruktivt forhold og "stå ut" med så mangt fordi man er så blind av den innbilte kjærligheten.

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 01:56   #76
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Den var jo så fin jo.

Vakker og skjør og for et nydelig skuespill. Jeg fant den ikke ekkel eller ubehagelig, ikke gråt jeg heller, bare veldig vakker og sår. ( er sikkert miljøskadd av å jobbe i psykiatri)
Galskapen kom frem på et talende vis og det er vel faktisk slik det oppleves å havne i en psykose. Mange mennesker lever jo livene sine med psykoser, det ga et veldig godt og kjærlig innblikk i dette.

Super film!

Gammel 12-11-11, 12:26   #77
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Standard

Nå har jeg sett den. Jeg likte!

Jeg synes ikke den var veldig ubehagelig, men jeg måtte snu meg bort noen ganger. Vakker var den definitivt, og verdt ubehaget.

Gammel 14-11-11, 14:24   #78
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ble veldig overasket over filmen, hadde aldri trodd den var slik! Men jeg likte den, satt faktisk å tenkte etterpå at " denne ser jeg nok en gang til.. en eller annen gang.". Den fasinerte meg på mange vis. Syntes den var "ekkel-god", og vakker ja!

Gammel 14-11-11, 14:39   #79
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Jeg er litt pysete på skumle filmer, men Black Swan var ikke sånn skummel.
Likte den godt, jeg!

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 14:44   #80
Stompen
Aktiv

Stompen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Stompen er litt kulStompen er litt kul
Standard

Jeg så den i helga. Og jeg er nok en enkel sjel, for synes den var litt sær jeg...
(Men ble ganske så facinert av at det går ann å se SÅ fortvila ut igjennom en hel film...)
Jeg synes ikke den var ekkel med tanke på blod og gørr (men så sovna jeg midt i motorsagmassakren også da), men for de som klarer å leve seg litt mer inn i den er den nok litt ekkel psykisk.

Stolt mamma til fem små trollunger
2005, 2006, 2x2010 og lille overraskelse 2012
Stompen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:29.