Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Superfit gore-tex som lekker som en sil

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-11, 21:48   #1
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Superfit gore-tex som lekker som en sil

Ja til butikk. De tar det med produsent, de taper ingenting.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 21:58   #2
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Beskriver jeg bare hva jeg gjorde da? Skylte kjapt og alt vannet rant inn? Jeg har jo hatt gore-tex i noen år her, og ingen har tålt så lite og blitt SÅ våte. Storebrors gore-tex har også vært fuktige i ekstremtilfeller, men dette her er mer snakk om en dam. Det er sånn at de ikke blir tørre til imorgen på noe vis.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 21:59   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Beskriver jeg bare hva jeg gjorde da? Skylte kjapt og alt vannet rant inn? Jeg har jo hatt gore-tex i noen år her, og ingen har tålt så lite og blitt SÅ våte. Storebrors gore-tex har også vært fuktige i ekstremtilfeller, men dette her er mer snakk om en dam. Det er sånn at de ikke blir tørre til imorgen på noe vis.

Du sier bare at de trekker vann, at de ikke holder tett slik de skal.

Gammel 18-10-11, 22:35   #4
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er bare å klage, ja! Leste også i skotesten at Superfit kom veldig dårlig ut, og at det var noe feil med en modell.

I alle år vi har hatt goretex sko, så har jeg klaget en gang, og det var på noen rælete Skofus sko (pakke med vintersko og cherrox) for endel år tilbake. De ble litt sure i butikken jeg hadde kjøpt dem, for de så skikkelig utgåtte ut, enda vi bare hadde hatt dem i 2 uker. Og snuppa ble våt på bena.
Men vi fikk tilslutt bytte i et annet merke.

Goretex sko skal ikke trekke vann, nei. Og de skal ikke bli søkk våte inni om man skyller/spyler dem på utsiden. Det har jeg gjort utallige ganger, og ikke opplevd at skoene trekker inn vann.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 22:43   #5
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hm, ser at det står i testen at det ikke er produksjonsfeil, men men, har klippet ut fra testen (Foreldre & Barn) :
Desidert våtest

(Superfit Cross kr 799,-)

Støvelen fra Superfit har i vår test desidert dårligst vanntetthet. En av støvlene i paret trakk inn vann allerede etter 968 skritt. Superfit var en av testvinnerne i fjorårets test og har Gore-Tex-membran. Årets dårlige resultat er derfor overraskende.
– Her har det gått hull i membranen på den ene støvelen. Dette er ikke en konstruksjonsfeil i selve produksjonen. At støvelen er blitt godkjent, skyldes en menneskelig feil, sier markedsansvarlig for Gore i Sverige, Tore Strömfors.
– Vi gjorde en etterkontroll av støvelen, og der oppdaget vi hullet i membranen.

Og dette står i samme artikkel :

– En støvel med Gore-Tex-membran markedsføres som vanntett, men oppdager en kunde at skoene faktisk lekker inn vann, har de rett til å få pengene tilbake eller mulighet til å bytte i andre modeller.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:13.