Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Kyllingoppskrifter

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-11, 16:42   #1
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kyllingoppskrifter

Jeg har kjøpt 14 frosne kyllinger. Sånne kasser har jeg kjøpt før, og vet at alle kyllingene henger sammen i en diger frossen klump, og derfor må tines og tilberedes samtidig (men jeg hadde glemt at jeg ikke har kistefryser mer... så jeg måtte få løs de ytterste for å få plass i fryseren).

Jeg pleier å skjære ut filetene og steke/koke for så å fryse inn enkeltvis. Så koker jeg kraft på skroget. Men lårene trenger jeg oppskrifter til. Det blir nok kyllingfrikassé av noen av dem.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 19:08   #2
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kyllingoppskrifter

kast kassa i betongen, så løsner de og kan tilbredes en og en. Vi har kjøpt sånne kasser mange ganger, og hiver den alltid i gulvet i kjelleren og tar de enkelt fra hverandre.

Gammel 19-10-11, 19:23   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er min yndlingsoppskrift som inkluderer kylling. Med litt øvelse er den klar på under 30 minutter.

Kylling i passelig mengde til 4 personer
3 charlottløk
2 fedd hvitløk
litt olje
4 tomater
1/2 glass med soltørkede tomater
1 terning kyllingbuljong
1 ts sitronsaft
1 dl revet parmesan
1,5 dl matfløte
basilikum (gjerne fersk)
salt og pepper

Stek kylling sammen med løk og hvitløk. Når kyllingen er gyllen tilsettes tomat og soltørket tomat delt opp i mindre biter. Stek dette i noen minutter. Tilsett buljong og sintromsaft, og la dette koke videre i 6-7 minutter. Tilsett bittelitt vann hvis det trengs, men dette kommer litt an på tomatene. Tilsett parmesan og fløte. Kok opp og bland inn basilikum, salt og pepper i passelig mengde.

Serveres med pasta. Og gjerne noen sukkererter og gulrotstaver hvis du ønsker mer grønnsaker.

Gammel 19-10-11, 19:25   #4
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er godt å steke dem hele også. Putt en sitron inni og gni dem inn med smør, salt, pepper og litt urter eller diverse krydder.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 19:32   #5
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hørtes godt ut, Tjorven.

Og takk, LilleBulla, garasjegulvet mitt har nå fått gjennomgå, og jeg har 10 enkle og 2 doble pakker.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 19:45   #6
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg elsker disse to:

http://dinmat.bt.no/Finn-oppskrifter...arin-og-sitron

Har laget en litt enklere versjon.
Kutter hvitløk og steker i olje sammen med tørket timian. Gir kylling bitene en rask fres på hver side.
Legger de i formen, presser over litt lime/sitron og setter i ovnen.
Kutter tomatene og fenikkelen, freser det i pannen raskt og hiver det over lårene. Så da står ofte fenikkelen og tomaten lenger inne enn i oppskriften.

Over holder det med 40minutt totalt på 200grader på små lår og fileter.

Har også en form med lokk, da hiver jeg grønnsakene i bunn, kjøttet på toppen og inn i ovnen

http://lchf-bloggen.blogspot.com/201...-rosmarin.html

Men jeg bruker ofte timian i stede for rosmarin

bruker av og til hele kyllinger delt i filet/lår eller bare lår

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 20:31   #7
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Kylling i saltlake. Tror jeg fant oppskriften her inne, men finner den ikke igjen nå. Ligger versjoner der ute om du googler.

Gammel 20-10-11, 10:39   #8
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Lettsaltet kyllinglår - http://scdandme.com/stage-1/boiled-salted-chicken.html
Kylliglår med eple - http://scdandme.com/stage-1/chicken-and-apple.html
Kylinglår med sitron - http://scdandme.com/stage-2-and-3/lemon-chicken.html

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 10:57   #9
mammaugla
Superduperaktiv

mammaugla sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Gulrot- og karrisuppe med kylling.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 11:02   #10
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Parmesankylling er veldig godt, du finner oppskriften her inne hvis du søker.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 11:30   #11
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Putt kyllingdelene/filetene i sånn stekepose fra Maggi og stek i ovnen. Kylingfiletene blir utrolig saftige.
Vi har fått en haug med sånne stekeposer fra Isbilen.

Hvis det kun er lårene du har til overs så er det vel godt som lørdagskos med en eller annen form for Pommes Frites til.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:39.