|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Arbeidsgivere, legeerklæring og syktbarndager, oppkast og barnesykdommer
Akkurat denne problemstillingen gjelder jo når man selv trenger sykemelding (det er jo ikke alle som har 8 dagers egenmelding).
![]() |
![]() |
#2 |
Textrovert
|
![]() Sv: Arbeidsgivere, legeerklæring og syktbarndager, oppkast og barnesykdommer
Ja, jeg tenkte å nevne det også, men glemte det. Jeg har for eksempel nesten aldri feber, tror det er 14 år siden sist. Men når jeg har det, skal det bare bittelitt feber til, før jeg er helt utslått og ikke kan stå oppreist, men må ha støtte til å gå over et golv. Så jeg tenker at har jeg feber eller omgangssyke, så aner ikke jeg hvordan jeg skal komme meg til lege. Mannen har jo bilen på jobb, og ikke vet jeg om jeg hadde klart å kjøre heller. Og jeg kunne jo ringt etter taxi, men er det noe særlig da hvis man sliter med oppkast og/eller diaré?
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Vanligvis går jo omgangssyke over på 3 dager da. Men om man så er voksen eller barn har feber og omgangssyke på 4. dagen er det jo noe man har visst om på et vis, det er jo ikke utav det blå... så det lar seg faktisk planlegge å komme seg til legen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Nå trenger man faktisk å være hjemme litt ekstra med omgangssyke også. Om man har bare ett barn og barnet har omgangssyke så trenger ikke barnet være usedvanlig og legetrengende syk for at det skal gå 4 omsorgsdager. Karantenetid etter siste diare og oppkast gjør at dagene fort kan gå uten at det er snakk om noe alvorlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|