Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kvinnen tilbake til kjøkkenbenken!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-11, 14:23   #41
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Kvinnen tilbake til kjøkkenbenken!

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Dette landet trenger seriøst en skikkelig økonomisk smell. Det er *litt* for tett mellom folk som lalala-er seg gjennom livet og tror (eller, opplever, faktisk) at det ikke er nødvendig å yte det grann for å nyte. Late kjerringer som surrer rundt og happyblogger takket være mannens inntekt og au pairens husarbeidsinnsats kan fanken ta meg holde smella si om slaraffenlivet sitt!

Enig.

Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 14:26   #42
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Problemet med en økonomisk smell er at det i bunn og grunn bare rammer de som allerede har minst. Har man villa til 17 millioner er det ikke sånn voldsomt farlig, er man derimot der at man snur på krona for å få endene til å møtes blir ting straks verre.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 14:31   #43
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Dette landet trenger seriøst en skikkelig økonomisk smell. Det er *litt* for tett mellom folk som lalala-er seg gjennom livet og tror (eller, opplever, faktisk) at det ikke er nødvendig å yte det grann for å nyte. Late kjerringer som surrer rundt og happyblogger takket være mannens inntekt og au pairens husarbeidsinnsats kan fanken ta meg holde smella si om slaraffenlivet sitt!

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Problemet med en økonomisk smell er at det i bunn og grunn bare rammer de som allerede har minst. Har man villa til 17 millioner er det ikke sånn voldsomt farlig, er man derimot der at man snur på krona for å få endene til å møtes blir ting straks verre.

Input sa det. Den økonomiske smellen vil ikke smelle hardest i villastrøkene.

Gammel 21-10-11, 14:32   #44
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Den økonomiske smellen vil ikke smelle hardest i villastrøkene.

Ja, du har nok rett i det. Kan vi ikke ha en økonomisk smell kun for hæppimøffins, da?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 14:34   #45
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Ja, du har nok rett i det. Kan vi ikke ha en økonomisk smell kun for hæppimøffins, da?

The lost muffin-generation. :tørker en tåre:

Gammel 21-10-11, 14:51   #46
OlleVia
Erfaren

OlleVia sin avatar

OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Jeg kjente jeg ble utrolig irritert når jeg leste den artikkelen og så tenkte jeg wow! så flink dere er her da, som klarte å la være å hisse seg opp.

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

, ja den så jeg også
"sier firebarnsmora og ønsker babyen og den filippinske au pairen en fin trilletur."

Ja, den måtte jeg jammen flire av.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 14:53   #47
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av OlleVia, her.

Jeg kjente jeg ble utrolig irritert når jeg leste den artikkelen og så tenkte jeg wow! så flink dere er her da, som klarte å la være å hisse seg opp.

Det er gjerne bedre for den mentale helsen å bare flire hånlig av slikt. Har jeg hørt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 14:55   #48
era

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Jeg klarer ikke å la vær å hisse meg opp.

Gammel 21-10-11, 14:58   #49
OlleVia
Erfaren

OlleVia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er gjerne bedre for den mentale helsen å bare flire hånlig av slikt. Har jeg hørt.

Jo, det tror jeg også.

Måtte fortelle samboer om denne artikkelen og sa jeg nesten kunne kjenne at jeg kunne bli voldelig over dette.
Og nei, bare for å poengtere jeg har ikke tenkt å gi dyrelege Trude en på trynet, kanskje bare en liten

Gammel 21-10-11, 15:00   #50
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sitat:

- Jeg er fortsatt dødelig forelsket, ikke sant, Cato?

Jeg kan ikke noe for det, men i denne settingen fniser jeg hemningsløst av denne setningen. Hjemmefruen vet ikke helt selv, så må forsikre seg.

Gammel 21-10-11, 15:10   #51
Slettet bruker
Passiv

Standard

Men altså. Dette er jo bare det samme som Pande Rolfsen eller Winche Lanche eller hvem det var sa: "Det er ikke vanskelig å ha et godt liv. Alt man trenger er godt humør og masse penger."

Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 15:10   #52
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

Jeg kan ikke noe for det, men i denne settingen fniser jeg hemningsløst av denne setningen. Hjemmefruen vet ikke helt selv, så må forsikre seg.

Jeg VET at jeg er dødelig forelsket i min mann, og vi har vært sammen i 22 år på lørdag.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 15:12   #53
OlleVia
Erfaren

OlleVia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Men altså. Dette er jo bare det samme som Pande Rolfsen eller Winche Lanche eller hvem det var sa: "Det er ikke vanskelig å ha et godt liv. Alt man trenger er godt humør og masse penger."

DET tror jeg på. Forsøker alltid å ha godt humør og håper resten kommer også.

Gammel 21-10-11, 15:15   #54
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

jeg ler gjerne hånlig, men kjenner at jeg rett og slett blir dritsur av sånne uttalelser. Det er historieløs og tankeløst og hadde jeg ikke sittet på forelesning og skrevet på mobil skulle jeg sagt mye mer.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West

Sist redigert av Pøblis : 21-10-11 kl 20:22.
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 15:24   #55
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

jeg ler gjerne hånlig, men kjenner at jeg herr og slett blir dritsur av sånne uttalelser. Det er historieløs og tankeldst og hadde jeg ikke sittet på forelesning og skrevet på mobil skulle jeg sagt mye mer.

Det er jo all mulig grunn til å bli sur, så klart. Det er bare så mye greiere for en selv om man klarer å la være. (Og jeg klarer slett ikke alltid å la være selv heller, for all del.)

Akkurat denne tippet for langt over i parodi til at jeg klarte å hisse meg opp, for min del.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 15:30   #56
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg VET at jeg er dødelig forelsket i min mann, og vi har vært sammen i 22 år på lørdag.

Så flott. Gratulerer!

Altså, jeg betviler ikke på at hun er dødelig forelsket, jeg bare syns det er artig at hun må slenge på "ikke sant, Cato?" etter å ha sagt det i en artikkel hvor hun åpenbart vil at kvinner skal komme seg hjem og være litt mer "søt husfrue".

Gammel 21-10-11, 15:37   #57
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

Så flott. Gratulerer!

Altså, jeg betviler ikke på at hun er dødelig forelsket, jeg bare syns det er artig at hun må slenge på "ikke sant, Cato?" etter å ha sagt det i en artikkel hvor hun åpenbart vil at kvinner skal komme seg hjem og være litt mer "søt husfrue".

Lørdag er jo i morgen det.
Hun er helt sikkert forelsket, men hvordan kan mannen egentlig vite det?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 15:38   #58
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har hatt en runde om emnet her på jobb, og den gjense oppfatning er at det er rett og slett så tåpent at ingen orker å bruke energi på å hisse seg opp.
Man får liksom bare lyst til å klappe henne på hodet og si "så, så"

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 15:40   #59
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Har lyst til å være hjemme alene litt jeg.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-11, 15:41   #60
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Hun er helt sikkert forelsket, men hvordan kan mannen egentlig vite det?

Hun lager vel middag og muffins klar til han kommer hjem fra jobb, mens nannyen triller på tur, da.

Jeg mener å huske min farmors gamle husstellbok også sa noe om å ha maten klar et kvarters tid før han kommer hjem, slik at man får tid til å vaske ansiktet og stelle håret litt og vannkjemme barna først. For da føler mannen seg mer verdsatt etter en anstrengede dag på jobben.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:51.