Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva syns dere om forumløgnere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-07, 20:50   #141
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva syns dere om forumløgnere?

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Jeg vet om EN person som jeg mer enn gjerne skulle ha outet, men jeg orker ikke.

Gjør det gjerne, jeg synes det ok å få vite om troll. Så slipper man å ta sånt alvorlig.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 20:53   #142
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Gjør det gjerne, jeg synes det ok å få vite om troll. Så slipper man å ta sånt alvorlig.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 20:56   #143
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det spørs om det er et skikkelig troll, eller bare noen en kjenner fra andre forum som ikke har vært ok der. Jeg synes alle skal få en fair sjangse til å starte på nytt her inne. Og så lenge folk oppfører seg ok, så er ting ok.
Gi gjerne beskjed til Admin dersom en har noe slikt å berette så vi kan følge med, men å oute slike tilfeller i åpent forum synes jeg ikke er ok. Bortsett fra rene troll som lyver på seg døde slektninger osv.

Gammel 18-03-07, 20:56   #144
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har vært borti forumtroll og det var ikke noe triveligt.

Synd at mennesker må gå så langt for å få oppmerksomhet at de må lyve.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 20:59   #145
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Jeg vet om EN person som jeg mer enn gjerne skulle ha outet, men jeg orker ikke.

Åh?

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 21:00   #146
LaLuna
aldrende

LaLuna sin avatar

LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Husker en historie fra SM da jeg var der for snart tre år siden, hvor en kvinne fødte alt for tidlig, hun havnet i koma og babyen svevet mellom liv og død... Mannen måtte pendle mellom Stavanger og Oslo for kona var ett sted og babyen ett sted.

Viste seg at alle innlegg var fra samme IP...

Den historien var ganske mange engasjert i, og så fort man sa at man var litt skeptisk, fikk man hauger med PMer om hvor ufølsom man er, og masse mannskit...

Jeg husker også den historien. Pluss en annen, fra min SM-barselklubb da jeg var gravid første gang. Det var en som fødte veldig prematurt, i uke 26 eller noe sånt, og vi ble vel alle nokså engasjert. Man er jo ganske sårbare når man er gravide, og når noen "likesinnede" opplever dramatiske ting, går det gjerne innpå en.
Dama hadde link til hjemmeside med familiebilder og greier, og virket veldig ekte. Hun la ut bilder av det lille knøttet, men så begynte historien å bli litt vel usannsynlig etter hvert.
Det var et sjokk å oppdage at alt bare var tull.
Etter det har jeg tatt mange nett-historier med en stor klype salt.

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 21:01   #147
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Nei jeg har ikke lyst. Jeg KLØR, men jeg får la det vær.
Jeg vet at noen av dere nok vet hvem jeg mener.

Gammel 18-03-07, 21:03   #148
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, den SM-historien var vel mitt første møte med skikkelige forumtroll. Jeg hadde lest litt om Milla på KG før det, men jeg tenkte ikke at det var ett troll på en måte, trodde først det var noe som forumledelsen hadde laget for å ha det gøy...

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 21:06   #149
anakonda
https://www.giblod.no/

anakonda sin avatar

anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Det er vel en ganske stor forskjell på å regge seg på et forum med et nytt nick, enn å oppføre seg som healeren eller den der tulleMilla. Slike som de siste synes jeg, om man ikke stenger dem ute, at man kan informere om, men det går vel med jungeltelegrafen.

anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 21:08   #150
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Jeg er sikkert naiv og lettlurt, men jeg har til dags dato ikke opplevd noen forumløgnere på kroppen, i alle fall ikke i den forstand at det har gått inn på meg.

Jeg synes likevel balansegangen mellom å være tilskuer og lynsjegjeng er vanskelig, spesielt dersom man er i tvil om det egentlig er sant.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 21:09   #151
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes ikke no særlig om forumløgnere Jeg ser det beste i folk som en hovedregel, og hadde nok ikke avslørt trollet med en gang Og det blir jo litt tråki om man har svart på mange innlegg til trollet og så er det hele bare eneneste stor bløff Hadde nok følt meg litt dum,ja....
Men det er nok forumtroll både her og andre steder, i forskjellige kategorier...Det er flere som skaper seg en spesiell image, og også pynter eller overdramatiserer virkeligheten tror jeg.
Men vet ikke om man kan få gjort så mye med det, annet enn å overse vedkommede

Gammel 18-03-07, 21:16   #152
Marian
29 år

Marian sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Marian er litt kulMarian er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Denne tråden må da være en stor tilfredstillelse for alle verdens forumtroll. Det beste er vel å tie dem ihjel.

Det eneste kloke innlegget i denne tråden.

Marian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 21:27   #153
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker å vite hvis det opererer forumtroll på fora jeg benytter. Ellers er jeg enig i at det lureste er å "tie dem ihjel". Så lenge det kun er snakk om overdrivelser ift. å beskrive et liv som er mer glamourøst enn hva som er vanlig så anser jeg det (innimellom) som underholdende. Hvis forumtrollet derimot dikter opp historier for å få sympati så syns jeg de bør settes på plass. Det er direkte respektløst ift. de som faktisk opplever tilsvarende triste hendelser.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 21:28   #154
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Jeg husker godt en historie for ikke så lenge siden, der en fortvilet mor skrev at barnet hadde fått tak i medisinene til svigermor, og var på vei til sykehuset. Barnet døde i løpet av natten. Jeg følte sånn med denne stakkars moren, og så viste det seg at det var bare løgn.

Det verste med disse forumtrollene er at de starter i det rolige og opparbeider seg en liten hær med brukere som sluker historiene rått, så når noen prøver å advare om denne brukeren så blir de omtrent lynsjet av alle de som føler med vedkommende.

Gammel 18-03-07, 21:34   #155
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg håper bare inderlig at om slike lystløgnere blir oppdaget eller gjenkjent her på FP, at det blir sagt i fra til forumledelsen. Da kan denne eller de person(en)(er) bli utestengt ganske raskt. Men jeg har ingen behov for å bli opplyst om at "den og den personen er nå utestengt pga. den og den saken". Steng dem ute, stille og rolig, og ferdig med saken.

Jeg er naiv, og jeg tror fullt og helt på det ALLE her på forumet skriver om. Kanskje jeg noen ganger tenker at enkelte overdriver litt, men jeg har aldri hatt følelsen av at noen her inne er regelrette lystløgnere.

Det å være lystløgner, er en sykdom i seg selv, meneer jeg. Da trengerdenne personene hjelp. Denne personen har så stort behov for oppmerksomhet og omtanke, at han/hun spinner opp en helt vill historie. Etter hvert som dem ser at de får denne oppmerksomheten og omtanken, blir det et spill, der se jobber hardere og hardere får å oppnå mer av det.

Om det er skaldelig? Tja ... Jeg som har hatt min runde med SA og MA, ville nok ikke likt å engasjere meg i en tråd om emnet, der det til slutt viser seg at alt bare er kødd og oppspinn. Å bli lurt føles aldri godt, men å bli lurt til å uttale seg og utlevere seg i ting som er såre å prate om, for så å få vite at du har utlevert deg på feil grunnlag, ja det må føles enda vondere.

Oppdages slike forumtroll, så er det rett ut, men jeg tror ikke vi vanlige forumister har noe behov for å vite årsak, eller nick i slike saker. Det klarer ledelsen å handle greit opp i selv.

Har man derimot deltatt i en tråd, og utlevert seg, kan man få lov til å bli opplyst at dette var et tilfelle av forumtroll, men at saken er blitt behandlet av ledelsen. Ikke noe mer.

Gammel 18-03-07, 21:40   #156
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Ja. Dette er ikke noen fra FP, altså. Såvidt jeg vet.

Gammel 18-03-07, 21:42   #157
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er kanskje naiv og lettlurt, men jeg kan ikke huske å ha lest noen innlegg på noe forum som jeg ikke har trodd på.

Men jeg vet veldig godt hvordan det føles å ikke bli trodd sånn som da jeg aborterte da jeg var 20 uker på vei, og fortalte på snart gravid at jeg hadde mistet igjen og at fosteret hadde vært dødt i 4 uker. det kom noen svar med at jeg måtte juge fordi hvis fosteret hadde dødt i uke 16 så hadde de sett det på den ordinære ultralyd, sannheten var at jeg ikke hadde time til den ordinære ultralyden før i uke 21. fortalte det men det var ikke noe til hjelp. var noen svar som var ubehagelige, at jeg var syk og at de ønsket meg god bedring for det kunne jeg virkelig trenge,

Sist redigert av Mor til 4 : 18-03-07 kl 21:54.
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 21:44   #158
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den eneste jeg vet om er ei på SM som laget seg en falsk Piczo-hjemmeside. Diktet opp en datter, og en ny graviditet. Hun var lett å avsløre da, bildene var tydelig ikke tatt i Norge, årstiden på bildene stemmet ikke med fødselstidspunktet for datteren, og hun skrev at mannen konkurrerte i sprangridning på internasjonalt GP-nivå, noe ikke veldig mange nordmenn gjør. Bildene som liksom viste ridestevner de var på var heller ikke fra ridestevner med høyt nivå.

Gammel 18-03-07, 22:15   #159
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Den historien der, Niobe, har jeg kun hørt om, men ikke sett i "virkeligheten" om du skjønner. Kanskje litt feil bruk av ordet virkelighet, men...

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 22:16   #160
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Endelig en god debatt! Vil dere vite hva jeg synes? (of course you do... )

På den ene siden: Spiller det noen rolle om personer man kun har et nettforhold til lyger? Om person A faktisk har kreft eller ikke spiller jo ingen rolle før man eventuelt blir konfrontert med at det er løgn.

På den annen side: hva er vitsen med å være deltaker på et forum hvis man skal være skeptisk til alle innlegg og ikke kan tillate seg å tro på eller å føle med noen av de andre deltakerne? Da kan man jo mye heller lese en god bok?

Det å kunne snuse opp et forumtroll tror jeg er en egenskap som man utvikler etterhvert som man får forumerfaring. Men det vil alltid være nybegynnere blant medlemmene, og det vil alltid være forskjell på hvor lettlurte/skeptiske medlemmene er av natur. Det kan også være at mistankene bygger seg opp over tid, og at nye brukere ikke vil ha samme mulighet til å fatte mistanke. Jeg kan ikke helt se at å tie ihjel skal være løsning. IRL finnes det jo også lystløgnere, og man pleier ikke å la disse få ture på som de vil. Man pleier å ta et oppgjør med dem, man opplyser nærmiljøet og kanskje man sørger for behandling. Og av og til blir gapestokken brukt. Løgn er uhyre ødeleggende for et samfunn og for relasjoner. Jeg hadde synes det var trist å "se" på at andre brukere viste empati overfor en bruker som jeg hadde mistanke til.

Hvis man har mistanke om en bruker kommer med løgner å få sympati vil jeg si at det eneste riktige er å rapportere det. Det er ikke sikkert det er nødvendig med ryktespredning, hetsing, PMer, uthenging etc. Men med innrapportering vil iallefall admin bli klar over at noen oppfatter et medlem som et problem. Er det ikke derfor vi har adminer?

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:21.