Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kaste, kaste, sa kjerringa

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-11, 21:36   #1
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaste, kaste, sa Kjerringa

Jeg skjønner ham godt om han har samlet på tegneerier og bøker siden han var 12. Slike ting får affekjonsverdi og kan neppe sammenlignes med x antall årganger av Bonytt. Jeg hadde protestert ganske kraftig om noen skulle forelå å kaste mine gamle utgaver av Penny og Okej ...

Hvorfor vil du kaste dem? Om det er for å få mer plass og system kan du vel foreslå for ham at han bygger en hylle eller lager et annet slags system så de blir mindre til irritasjon for deg.

Edit: Ser nå at dere allerede har et oppbevaringsproblem. Jeg skjønner den absolutt, men det var kanskje måten du fremstilte det på som fikk meg til å reise bust.

Gammel 24-10-11, 08:08   #2
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kaste, kaste, sa Kjerringa

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Jeg skjønner ham godt om han har samlet på tegneerier og bøker siden han var 12. Slike ting får affekjonsverdi og kan neppe sammenlignes med x antall årganger av Bonytt. Jeg hadde protestert ganske kraftig om noen skulle forelå å kaste mine gamle utgaver av Penny og Okej ...

Hvorfor vil du kaste dem? Om det er for å få mer plass og system kan du vel foreslå for ham at han bygger en hylle eller lager et annet slags system så de blir mindre til irritasjon for deg.

Edit: Ser nå at dere allerede har et oppbevaringsproblem. Jeg skjønner den absolutt, men det var kanskje måten du fremstilte det på som fikk meg til å reise bust.

Jeg har samlet på tegneserier også, og sendte banankasser til Adamstuen antikvariat for lenge siden. Jeg var en skikkelig lesehest! På loppemarkeder og antikvariat, jeg brukte å dra hjem poser. Og Mamutsalg, handlet gjerne for 2000 kr i slengen. Men livet forandrer seg. Ungenes ting krever plass. Pc tar over mer og mer fritid som før ble brukt til lesing. Når det blir mere bry og irritasjon med å finne plass til alt enn det er glede over å spare på det, ja så kvittet jeg meg med ting.
Men det er fantastisk at 8-åringen ligger og lester våre gamle Lucky Luke om kvelden. Så ja, kansje tegneseriene som er igjen skal fredes.

Men bøkene! Her er det en kjempestor bag med gamle tekniske fagbøker som ikke skal kastes! Herregud! Og husleiekvitteringer fra da han bodde på hybel før han traff meg. Gamle tekniske ukeblad, filmblad fra filmklubben... Og garasjen, la oss ikke snakke om garasjen.

En ting er at det er fint å ta vare på ting. Men når vi har det så overfylt at vi ikke finner igjen ting når vi trenger det, og må kjøpe en ny kabel selv om det sikkert ligger en pose med kabler stappet inn i en krok på mørkloftet, da har ikke jeg noen glede av å ta vare på ting...

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:43.