Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ta med hunden på kirkegården?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-11, 12:09   #1
malou
Logistikkdronning

malou sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Spørsmål

Ta med hunden på kirkegården?

Jeg opplever stadig at folk tar med hundene når de skal stelle på gravstedene. De holdes i band, men allikevel i så lang line at de svinser rundt gravene. Er det bare jeg som synes dette er mangel på respekt?

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 12:10   #2
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ta med hunden på kirkegården?

Det synes jeg ikke noe om. Linen bør være så kort at hunden kun går på stier og alldeles ikke voer graver der de kan finne på å tisse på en gravstøtte.

Gammel 24-10-11, 12:12   #3
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Det synes jeg ikke noe om. Linen bør være så kort at hunden kun går på stier og alldeles ikke voer graver der de kan finne på å tisse på en gravstøtte.

Enig.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 12:17   #4
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

kort bånd (helt innsnurret, fast løpeline, eller rett og slett fast bånd), kun gå på sti og "mellom graver", ikke svinse over andres graver.

Vi hadde antakelig heller satt igjen hunden i bilen enn å ta henne med på gravstedet, tror jeg. (Aldri vært i en situasjon hvor det har vært aktuelt, hun er vel heller igjen i huset.)

Gammel 24-10-11, 12:22   #5
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig respektfullt innstilt når det gjelder gravlunder, og veldig lite glad i hunder, men dette har jeg ikke tenkt på som et problem.

Gammel 24-10-11, 12:34   #6
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så lenge den er i bånd, og eier er der med en annen hensikt enn å¨lufte hunden så ser jeg ikke problemet?
Ei heller om den skulle komme til å markere på en gravstøtte. Det er en stein, sannsynligheten for at den blir ødelagt er relativt liten.....

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 12:39   #7
Stompen
Aktiv

Stompen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Stompen er litt kulStompen er litt kul
Standard

Jeg har hatt med hund på kirkegården jeg. Hender jeg går innom for å se etter at gravene og sånn er i orden når jeg er ute og går tur. Men jeg passer jo på så den ikke graver eller ødelegger noe.

Jeg vil nok heller at en hund skal tisse på blomstene på gravene våre, enn at en flokk unger tramper dem ned. Det har jeg nemlig sett flere ganger.

Jeg er streng når vi er på kirkegården. Der er det ikke lov å løpe og å skrike.

Stolt mamma til fem små trollunger
2005, 2006, 2x2010 og lille overraskelse 2012
Stompen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 12:44   #8
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Så lenge den er i bånd, og eier er der med en annen hensikt enn å¨lufte hunden så ser jeg ikke problemet?
Ei heller om den skulle komme til å markere på en gravstøtte. Det er en stein, sannsynligheten for at den blir ødelagt er relativt liten.....

Joda, Floksa, men om gråtende mennesker konfrontere deg med at hunden din tisset på graven til søsteren deres/barnet deres/faren deres, ville du bare trekke på skuldrene og si "hallo, det er en stein, den tåler det?"

Jeg tar ikke sånt personlig selv, men gravsteder har såpass mange følelser knyttet til seg at jeg synes det best å være litt varsom med å gå ut fra at det man selv synes er ok også er ok for andre.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 12:49   #9
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Joda, Floksa, men om gråtende mennesker konfrontere deg med at hunden din tisset på graven til søsteren deres/barnet deres/faren deres, ville du bare trekke på skuldrene og si "hallo, det er en stein, den tåler det?"

Jeg tar ikke sånt personlig selv, men gravsteder har såpass mange følelser knyttet til seg at jeg synes det best å være litt varsom med å gå ut fra at det man selv synes er ok også er ok for andre.

Her er det forskjell på ord og tanker. Konfrontert med saken ville jeg bedt veldig, veldig om undskyldning og fiskedasket meg selv for å ikke ha passet på. Men om en hund tisser en skvett på en gravstein er ingen tragedie og særlig om ingen ser. Om du skjønner forskjellen.
Uten at det betyr at jeg synes hundelufting er greit på kirkegården altså.

Gammel 24-10-11, 12:52   #10
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Hundetiss dreper en del vegetasjon, da det er svært konsentrert, så jeg blir ikke overbegeistret av hunder som tisser på blomster.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 12:57   #11
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hunden burde vente på utsiden eller i bilen.

Gammel 24-10-11, 12:58   #12
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Hundetiss dreper en del vegetasjon, da det er svært konsentrert, så jeg blir ikke overbegeistret av hunder som tisser på blomster.

Det var en merkelig påstand, hvor har du det fra?

Gammel 24-10-11, 13:06   #13
Minty

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi hadde naboer før med et digert beist av en hund, den tisset på plenen i vår felles bakgård og etterhvert ble den plena helt rasert. Så jeg er helt enig med annemede her.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 13:12   #14
Note
Superduperaktiv

Note sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Da må hunden tisse veldig mange ganger på akkurat det samme stedet, tror jeg.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 13:14   #15
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg er veldig respektfullt innstilt når det gjelder gravlunder, og veldig lite glad i hunder, men dette har jeg ikke tenkt på som et problem.

Ikke jeg heller.
NÅR jeg tenker over det, så må det være KUN tissing jeg ville ansett som et problem. Ikke at en huns snuser litt på graven til noen jeg kjenner.

Hva med barn da? Ikke at de tisser på gravstener ( ) men at de er litt rundt og leser på ulike støtter og kanskje legger seg ned/leker rundt omkring?

Gammel 24-10-11, 13:15   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Samme her.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 13:45   #17
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg har også fått høre (fra hundefolk) at hunder ikke skal tisse på plen fordi saltet i tisset ødelegger plenen. Nå har jeg ikke hund, men de hundeeierne jeg kjenner bruker sjeldent ny og fin plen som tisseplass for hundene sine.

Uten at jeg sitter på veldig stort tall meteriale så kan jeg fortelle at min hage, som fungerer som do for mine 2 (små) hunder 24/7/365 har nydelig grønn plen og friske flotte busker. Selv ikke rabarbaraen har de greide å drepe (dressverre).....

Gammel 24-10-11, 13:49   #18
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg utviser svært stor respekt med selv vår søte lille nusselige hund som alle vil kose med. Jeg gjør sånn som jeg ville likt at folk med store hunder skulle gjort med sin hund når jeg møter de.
Går kun med lang line når det er langt til folk og strammer inn med en gang det kommer folk og slipper den ikke på barn før de selv viser at de kommer og vil klappe den.
Jeg går ikke tur på kirkegården her vi bor for jeg synes også lite om at hunder skal tisse rundt der. Han får heller ikke lov å tisse rundt på skolegården.

Gammel 24-10-11, 13:51   #19
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville satt igjen hunden i bilen eller på annet vis utenfor. På kirkegården ville hensynet til andre vært større enn ellers (for å si det litt krøkkete). Jeg kunne ikke tenke meg noe verre enn at en person som er der og er lei seg og sørger så i tillegg skal bli oppskjørtet over min hund, eller enda verre om det er noen som er redd hunder. Jeg synes på en måte sørgende mennesker har mer "rett" på å få tilrettelegging på en hundegård en hunden har "rett" til å være der.
Generelt synes jeg det er ugreit at hunder tisjer, bæsjer (selv om man plukker opp), gjør, snuser på andre folk, eller hoppetihopper rundt på en kirkegård også. Da er det likså greit å la den sitte i bilen eller bli hjemme.

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Uten at jeg sitter på veldig stort tall meteriale så kan jeg fortelle at min hage, som fungerer som do for mine 2 (små) hunder 24/7/365 har nydelig grønn plen og friske flotte busker. Selv ikke rabarbaraen har de greide å drepe (dressverre).....

Mens min ene (store) hund lagde store brune flekker i den fine plenen der vi bodde med tissinga si...men bare det området som var nysådd ila de siste par-tre årene. Den "eldgamle" plenen som hadde vært der i årevis ble det ingen merker på.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 13:51   #20
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Vår plen har faktisk fått flere flekker som har blitt brune.. og den har tidligere år vært grønn og fin så jeg også mistenker at det kan være pga hundetiss....

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:28.