Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kaste, kaste, sa kjerringa

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-11, 10:25   #41
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kaste, kaste, sa kjerringa

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Du har selvsagt rett, Mrs. S, og jeg sier ikke et pip, heller. Men jeg ante faktisk ikke at hun hadde dem, og kunne kanskje tenkt meg at hun spurte om noen av barnabarna ville ha i hvert fall glansbildebøkene. Men, hennes ting, hennes beslutning. Hun rydder og kaster og rydder og kaster kontinuerlig. Hun sier at det er for at dødsboet ikke skal bli for uoverkommelig.

Enig i at hun kunne spurt først.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 10:37   #42
m^2

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av era, her.

Kast tegneseriene mine og du går samme veien:bisk:
Selvhjelpsbøker fra Tante Gunda el. som vi fikk til jul i 1986 kan godt kastes, men jeg merker det sitter langt inne å kaste bøker- ikke spesielt god på å kaste noe som helst egentlig.(Til gubbens stor fortvilelse)

Jeg har gitt esker med bøker til loppemarked. Det kan jo være de bare kastes der og, men da er de hvertfall forsøksvis gitt et nytt liv

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 10:38   #43
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

De glansbildene ville gjort stor lykke på en samler&antikk-messe her på østlandet altså. Sånt er sjeldent og veldig ettertraktet blant samlere.

Sier du det? Jeg har glansbilder etter mormor, mamma og meg selv liggende. Og serviettsamling etter mamma og meg selv. DET klarer jeg ikke å kaste men hva jeg skal med det ...

Gammel 24-10-11, 10:46   #44
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker at mitt neste hus skal ha store lemmer som gulv i boder og garasjer. Når vi har fyllt det opp med nok crap vi overhode ikke trenger, er det bare å dra i et håndtak, lemdørene i gulvet åpner seg, og tilbake står et tomt lokale, ryddig og fint. Alt skrotet er på en ikke-forrurensende måte på vei til jordens indre hvor det blir pulverisert av brennende lava. *løsningsorientert*

Gammel 24-10-11, 10:57   #45
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.

Jeg tenker at mitt neste hus skal ha store lemmer som gulv i boder og garasjer. Når vi har fyllt det opp med nok crap vi overhode ikke trenger, er det bare å dra i et håndtak, lemdørene i gulvet åpner seg, og tilbake står et tomt lokale, ryddig og fint. Alt skrotet er på en ikke-forrurensende måte på vei til jordens indre hvor det blir pulverisert av brennende lava. *løsningsorientert*

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 10:59   #46
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ramses: Du og min mor hadde blitt finfine venner!

Gammel 24-10-11, 11:06   #47
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Det er noe som heter "My stuff and your crap." Jeg synes det er ganske dekkende. Det er noe med at man gjerne ser verdien i sine egne ting, men ikke andres.

Gammel 24-10-11, 12:02   #48
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Det er noe som heter "My stuff and your crap." Jeg synes det er ganske dekkende. Det er noe med at man gjerne ser verdien i sine egne ting, men ikke andres.

Da bør en møtes på halvveien. Jeg fyller en eske, han fyller en eske... Slik det har vært hittil, er det skjevdeling så det holder. Jeg kaster mine ting for å skaffe plass til familiens ting, men jeg tenker mitt. Og det er ikke gode tanker.

Gammel 24-10-11, 12:24   #49
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Da bør en møtes på halvveien. Jeg fyller en eske, han fyller en eske... Slik det har vært hittil, er det skjevdeling så det holder. Jeg kaster mine ting for å skaffe plass til familiens ting, men jeg tenker mitt. Og det er ikke gode tanker.

Hva med å tenke omvendt? Begge får en eske å fylle med det de ønsker å beholde, resten går - kast/gibort/selg?

Gammel 24-10-11, 12:25   #50
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Kjempeide!!!
Min mors "har det stått uåpnet mer enn 3 år kan det kastes uten å se på innholdet" duger også ganske bra...

Gammel 24-10-11, 12:40   #51
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Kjempeide!!!
Min mors "har det stått uåpnet mer enn 3 år kan det kastes uten å se på innholdet" duger også ganske bra...

Jeg prøvde den....

Gammel 24-10-11, 12:43   #52
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjempeide!!!

Jepp! Å flytte bod/kjeller/loftstingene med seg til nye loft og boder er jo bare meningsløst. Jeg har 1 år som utgangspunkt. Har det stått urørt i ett år, trenger vi det ikke. Bort med det.

Gammel 24-10-11, 12:44   #53
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Standard

Hva med å tenke omvendt? Begge får en eske å fylle med det de ønsker å beholde, resten går - kast/gibort/selg?

Jeg tror problemet mitt her er at den ene parten sier nei til å kaste. Kategorisk nei. Da er det å gi seg eller skilsmisse. Og siden jeg fortsatt er gift, så skjønner dere hva jeg har valgt, ikke sant?

Fysj. Ha en bra dag dere, jeg tror jeg går ut og lufter det dårlige humøret.

Gammel 24-10-11, 12:45   #54
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Jeg tror problemet mitt her er at den ene parten sier nei til å kaste. Kategorisk nei. Da er det å gi seg eller skilsmisse. Og siden jeg fortsatt er gift, så skjønner dere hva jeg har valgt, ikke sant?

Fysj. Ha en bra dag dere, jeg tror jeg går ut og lufter det dårlige humøret.

Hvis han nekter å kaste eller gi det bort, må han nesten rydde opp i det, finne plasser og lage løsninger slik at det hvert fall ser ordentlig ut. Synes jeg, da.

Gammel 24-10-11, 12:52   #55
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kaster ting i skjul
Litt sånn ting og tang, og en del gamle klær. Hans også.
Som han tror han skal ha til arbeidsklær (bortsett fra at han har drøssvis fra før )

Jeg elsker å kaste og kvitte meg med ting, han er sånn som tar vare på alt.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 12:52   #56
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp! Å flytte bod/kjeller/loftstingene med seg til nye loft og boder er jo bare meningsløst. Jeg har 1 år som utgangspunkt. Har det stått urørt i ett år, trenger vi det ikke. Bort med det.

You and me!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 12:59   #57
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Da jeg flyttet sammen med min eks, og sorry - men jeg synes jeg kan henge han ut litt men hvis det hjelper så kan jeg si "en venninnes eks"- så telte jeg t-skjortene hans fordi det irriterte meg så fælt hvor stor plass de tok. Han hadde 64 hvite t-skjorter, 97 (!) fargede t-skjorter og over 50 et sted skjorter.
I stor grad kjøpt på garage sales av hans mor i USA. Etter flere år fikk jeg han omsider til å gjennom alt og det var maks 1/3 som faktisk passet

Vi hadde også etpar digre bæreposer med bruktbestikk fra garagesales i USA - som jeg aldri hadde bedt om men som "vi sikkert trengte" ifølge svigermor så de var jo sendt over med en god tanke bak da. Som jeg flyttet ut i søpla med jevne mellomrom, og som med jevne mellomrom dukket opp igjen på ulike steder i huset. Der han hadde hentet det inn igjen og gjemt/lagret det fordi vi sikkert kom til å få bruk for det en dag

Gammel 24-10-11, 13:22   #58
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er ganske gode på å kaste begge to. Vi samler endel, men så tar vi noen kasterunder når og da, og da går det meste.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 13:28   #59
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Jeg kjenner meg igjen i hoveinnlegger. Hos oss er det også mannen i huset som er "hamstreren", uten at jeg generaliserer noe av den grunn. Hamstring har neppe med kjønn å gjøre. Men fakta er at min mann har "kjekt å ha" holdning til alt. Vi har stort hus og kan derfor huse mye, men det blir fryktelig mye rot.

Gammel 24-10-11, 14:46   #60
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Men da er jo hans ting crap, da.

Hvis man ikke har plass til det kan man ikke leve i et museum om seg selv og sin families liv.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:34.