Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Overreagerer jeg? (Sminket på SFO)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-11, 20:50   #21
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overreagerer jeg? (Sminket på SFO)

Hvis dette skjer ofte synes jeg det er greit å ta opp. Hvis dette var et enkelttilfelle som kan sammenlignes med ansiktsmaling for litt større barn, synes jeg det må være greit.

Gammel 24-10-11, 20:52   #22
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Ja, du overreagerer.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 20:52   #23
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

hvis dette var på lek/engangstilfelle så hadde jeg ikke reagert nei...

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 21:04   #24
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Det er (foreløpig) et engangstilfelle, så jeg lar nok være å skrive noen mail. Men jeg gjør det om det gjentar seg. Og det var ikke teatersminke, men "ordentlig" sminke. Jeg ble rett og slett litt paff, for jeg tenkte at dette kanskje ikke var helt vanlig. Men jeg venter og ser om det eventuelt skjer igjen før jeg skriver en mail.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 21:07   #25
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Hadde heller ikke reagert om det ikke er noe som skjer hele tiden.

Min førsteklassing kom hjem forleden med blå neglelakk, stor stas syntes hun. Det fikk hun på SFO.

Gammel 24-10-11, 21:10   #26
Gri
Bør lage seg en tittel selv

Gri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Eg hadde ikkje reagert, men så får også mine barn lov til å leikesminke seg når dei vil det, men dei får ikkje få rundt med det anna enn til karneval, teater ol.

Gammel 24-10-11, 21:14   #27
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde reagert, men det er ikke sikkert jeg hadde sagt noe dersom det var første gangen. Det jeg reagerer mest på er det hygieniske aspektet. Jeg kunne ikke tenke meg å bruke andres sminke selv heller.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 21:27   #28
Dansma
Superduperaktiv

Dansma sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Dansma er litt kulDansma er litt kul
Standard

Nei, jeg hadde ikke reagert på dette.

Dansma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 21:31   #29
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Ingen kampsak for meg, så jeg hadde ikke reagert.

Samme her.

Gammel 24-10-11, 21:36   #30
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Ja synes du er surmaget mht dette. Hadde regnet med at dette var en sjelden foreteelse.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 21:39   #31
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde ikke reagert.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 21:43   #32
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

På vår SFO arrangere de "spa" med ujevne mellomrom. Jeg himler egentlig med øynene over sånt, men holder det for meg selv. Ungene blir sikkert ikke glamourmodeller fordi om de fikk kreppet hår og neglelakk på SFO innimellom.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 22:08   #33
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde tatt det opp, og jeg hadde blitt forbanna!
Lille tåler omtrent ingenting i ansiktet før hun får utbrudd, og det er ikke gitt at jeg hadde tenkt over at jeg burde si fra om det siden jeg ikke anser sfo som arena for sminking.

Gammel 24-10-11, 22:16   #34
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Jeg hadde tatt det opp, og jeg hadde blitt forbanna!
Lille tåler omtrent ingenting i ansiktet før hun får utbrudd, og det er ikke gitt at jeg hadde tenkt over at jeg burde si fra om det siden jeg ikke anser sfo som arena for sminking.

Hæ, har du ikke sagt fra? Det er da flere anledninger som kan "utløse" sminke i ansiktet. Julenissefest, karneval og Halloween f.eks.
Jeg synes det er ganske dramatisk og rimelig navlebeskuende å bli forbanna når du ikke har gitt spesifikk beskjed om barnet ditt.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 24-10-11, 22:16   #35
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde sagt fra hvis det ble sminket for sminkingens skyld, ikke hvis det var i for å spille teater e.l.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 22:18   #36
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Hæ, har du ikke sagt fra? Det er da flere anledninger som kan "utløse" sminke i ansiktet. Julenissefest, karneval og Halloween f.eks.
Jeg synes det er ganske dramatisk og rimelig navlebeskuende å bli forbanna når du ikke har gitt spesifikk beskjed om barnet ditt.

Jeg hadde gitt beskjed i starten av året om at hun er atopiker, men ikke spesifikt at de ikke får lov til å sminke henne nei.

Gammel 24-10-11, 22:19   #37
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Jeg hadde gitt beskjed i starten av året om at hun er atopiker, men ikke spesifikt at de ikke får lov til å sminke henne nei.

Men det synes jeg faktisk du bør gjøre før du blir forbanna. Som sagt, det er fort gjort at det kommer en anledning der det blir gjort.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 24-10-11, 22:21   #38
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Det har skjedd hos oss også og flere foreldre tok det opp (heldigvis så slapp jeg det selv). Det var snakk om mascara, skygge og hele pakke. Knall røde lepper. Veldig "søtt" på små jenter, NOT.

Karnival, halloween osv. med ansiktsmaling blir noe helt annet.

Gammel 24-10-11, 22:23   #39
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Men det synes jeg faktisk du bør gjøre før du blir forbanna. Som sagt, det er fort gjort at det kommer en anledning der det blir gjort.

Ja det kan godt hende, jeg hadde bare aldri sett for meg at det skulle bli en problemstilling. Nå som jeg er klar over det så kommer jeg nok til å gjøre det når hun skal starte på sfo. (fremdeles så ser jeg ikke på sfo som en arena der det er naturlig å sminke seg, så det var litt fremmed tanke for meg.)

Gammel 24-10-11, 22:24   #40
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Både i barnehagen og på SFO får ungene jevnlig teatersminke. Altså en sommerfugl på kinnet eller noe sånt. Det reagerer jeg ikke på.

Hadde hun kommet hjem med vanlig, voksen sminke så hadde jeg reagert. Bruk avsminke debatteres svært jevnlig hos oss, og jeg synes ikke barn i småskolealder skal gå med sminke. Jeg hadde kanskje ikke tatt det opp som engangstilfelle, men hvis det gjentok seg.

Enig.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:38.