|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rømt fra fengsel; flykte til Norge = slipper straff?
Det har vel noe med at det ikke er avtalt soning i Norge. Hun har rømt, og vi har ingen avtale med Bolivia, og da ramler hun utenfor de formelle linjene. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fra Dagbladet i dag: |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Rømt fra fengsel; flykte til Norge = slipper straff?Ett sett regler for nordmnenn, et annet sett regler for andre. Det er ikke akseptabelt. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
Ja, det mener jeg det er. Dersom man blir tatt med et falskt pass på seg(eller i kofferten/vesken) selv om man ikke har brukt det, så mener jeg at det resulterer i bot. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
~~~~~~~
|
Er det ikke inntil 2 års fengsel for dokumentforfalskning? Og falske pass/reisebevis/reisepapirer er vel dokumentforfalskning?
|
|
|
#67 |
|
Travelt opptatt
|
Jeg mener jeg leste en kommentar et sted fra noen Bolivianske myndigheter som lurte på hvorfor hun styrte sånn for å rømme. Hvis Norge hadde spurt, så hadde det vært helt greit for dem at hun sonte hos oss.
|
|
|
#68 |
|
Fant tittel på Fretex
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Tromsø
![]() |
Greia er vel at hun ikke hadde tenkt å sone i det hele tatt, selv ikke i et norsk fengsel og da ble rømming eneste alternativ, selv om det betyr at hun aldri kan gå over norskegrensa igjen. Et norsk fengsel ville vel sånn sett vært mindre fritt enn i Bolivia også. Hun kan ikke ha vært videre innelåst der nede når hun har blitt gravid 2 ganger (hvis hun er gravid nå tenker jeg på) og så slapp fri mot kausjon til og med ETTER dommen. Man kan si mye om norske fengsler, men her hadde hun vel ihvertfall måttet sone, ikke sluppet ut kort tid etter mot kausjon. Selv om man her også praktiserer strafferabatt. Et fengselsår er jo knapt 9 mnd.
|
|
![]() |
|
|