Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvordan kle seg i høstmørket?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-11, 23:05   #1
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan kle seg i høstmørket?

Jeg fryser snart spett ihjel! Har funnet frem ullundertøy, ullgensere, dunjakke og UGGs. Når jeg dro på jobb idag stod mannen i gangen å måpte, han lurte veldig på hva jeg skulle kle meg med til vinteren når det ble virkelig kaldt og det lurer igrunnen jeg på også... Og jeg kler jo selvfølgelig ungene like godt som meg selv. Men det er jo IS-kaldt ute! Noen fler som har begynt å kle seg skikkelig?

Gammel 25-10-11, 23:09   #2
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan kle seg i høstmørket?

Jeg har. Gidder ikke fryse. Erfaringsvis venner jeg meg til kulda og ender opp med å ikke kle på meg så mye mer enn nå i starten. Bortsett fra de kaldeste dagene, så klart.

Gammel 25-10-11, 23:24   #3
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke begynt å kle meg ordentlig varmt enda, men kjenner at jeg snart må gjøre det, for jeg holder jo på å fryse meg ihjel Temperaturen er ikke så helt ille, men det blåser en iskald vind, så det kjennes virkelig kaldt ut.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 23:30   #4
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er da ikke så kaldt ennå? Jeg bruker allværsjakke. Planlegger en fleecejakke under der når det blir litt kaldere. Jeg tror ikke jeg har noen skikkelig varme jakker som passer i år.

Gammel 25-10-11, 23:32   #5
Trultesnippen
Fersk trulte

Trultesnippen sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Trultesnippen er litt kul
Standard

Ull innerst, så går det fin-fint!
Gjelder barna også.

Og i mørket? Da bruker vi refleks.

Gammel 25-10-11, 23:36   #6
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trultesnippen, her.

Ull innerst, så går det fin-fint!
Gjelder barna også.

Og i mørket? Da bruker vi refleks.

Reflekser og vester er funnet frem. Det er kulda som tar meg.

Katta - du får stjele noe i Kattemannens skap OG det er jo ett forbigående problem.

Gammel 25-10-11, 23:39   #7
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Reflekser og vester er funnet frem. Det er kulda som tar meg.

Katta - du får stjele noe i Kattemannens skap OG det er jo ett forbigående problem.

Jeg håper endelig det. Jeg har jo et par-tre-fire fine jakker. Problemet er bare at jeg normalt bare kjøper klær som er innsvingt i livet.

Gammel 25-10-11, 23:39   #8
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Kaldt nei, var 13 grader da jeg kom hjem i ettermiddag. Jeg skal love deg at dunjakken som jeg hadde på meg føltes veldig malplassert.

Jeg kan selvfølgelig anbefale nøstebarn sine ribbestrikkede bukser til frossenpinner, alternativt leggingsene.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 23:58   #9
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg fryser når temperaturen ute synker under 5 grader. Stivner og får smerter i kroppen, og kler meg med fleire lag ull. Men det vert på ein måte ikkje verre. Om det er nede i -10 (svinkaldt på vestlandet), fryser eg egentleg ikkje så mykje meir. Eg må rett og slett akklimatisera meg. I dag hadde me 16 grader og sol, men med kald vind så eg hadde på vinterjakke.

Gammel 26-10-11, 00:21   #10
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg bruker ulltrøye på jobben, den synes ikke under bluser og gensere. Og tynne ullsokker som jeg kjøper på Bogerud. De er superfine og holder meg varm på en arbeidsplass som er iskald og med altfor kaldt luftesystem.

Gammel 26-10-11, 00:26   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her i Oslo ligger temperaturen fremdeles på 8-13 grader, så ingen av oss har begynt med stillongs. Kryper det under fem grader bruker Hiawata bomullstillongs, men ull begynner vi ikke med før det er minusgrader.

Jeg går fremdeles i skinnjakke og converse, selv om jeg hadde noen dager i forrige uke med vattert jakke og forede støvletter.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 00:29   #12
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Jeg må nok avklimatiseres ja. Det ligger på rundt 4 grader på morningen, men drar seg mot 13 midt på dagen. Men det blåser jo surt fra alle kanter! Jeg fyrer i ovnen og kler meg som en eskimo - håper på lunere dager ja.

Gammel 26-10-11, 10:40   #13
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes det er kaldt nå. Jeg fryser mer nå enn jeg gjør når det er -15. Jeg har ikke på vinterjakke enda, men ekstra genser under høstjakka. Og ulltrøye på den kalde jobben og hansker når jeg triller vogn.

Gammel 26-10-11, 10:43   #14
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri ventet så lenge med varmt tøy som i år. Jeg husker en gang ungene begynte med vintersko i september. Nå er det straks november og det går fremdeles i joggesko/ småsko, uten stillongs, t-skjorter som undertøy og tynne jakker. En tynn lue har de riktignok hatt på de mest blåsete dagene. Stavanger har hatt tidenes mildeste høst, tror jeg. Det har sjelden vært under 10 grader.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 10:43   #15
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fryser hjemme, men ute går det greit. Jeg er sikker på at det er enda kaldere hos meg enn hos deg, men jeg nekter å ta på dunjakka enda. Jeg har to varmblodige barn, så de fryser ikke så mye enda.

Jeg har gått over til korte støvletter, og en ekstra genser under på de sureste dagene.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 10:46   #16
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg går i NF Parkas og pelsforede vinterstøvletter.

#frossenpinn.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 10:46   #17
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg fryser hjemme, men ute går det greit. Jeg er sikker på at det er enda kaldere hos meg enn hos deg, men jeg nekter å ta på dunjakka enda. Jeg har to varmblodige barn, så de fryser ikke så mye enda.

Jeg har gått over til korte støvletter, og en ekstra genser under på de sureste dagene.

Gammel 26-10-11, 10:50   #18
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her går jeg fortsatt i t-skjorte under skinnjakken, så nei, dårlig med klesråd herfra, gitt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 10:52   #19
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kaldt? Jeg går med tynne strømper, pumps og en ganske tynn skinnjakke. Men jeg har votter, da, noe som sikkert sett helt merkverdig ut til det relativt sommerlige antrekket mitt.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 11:13   #20
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sønnen min har bursdag til helgen, og hvert år siden han ble ett har den første snøen i Oslo kommet rett rundt bursdagen hans. I år er det virkelig mye mildere enn det det har vært på denne tiden tidligere.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:42.