Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvilke bøker gjorde mest inntrykk på deg da du var barn?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-11, 17:12   #1
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilke bøker gjorde mest inntrykk på deg da du var barn?

Jeg har lest mange av de samme bøkene. Røtter gjorde stort inntrykk. Leste den mange ganger på rad. Anne fra Bjørkely-serien likte jeg (leste et par av bøkene om igjen i sommer og hjelpe meg så dårlige...).
Heidi var jeg også veldig bergtatt av og jeg elsket filmene. Faren min drev en snuskete videosjappe på den tida, så jeg fikk lov å se videoen om og om igjen.
Jeg leste også en hesteserie om "Flicka" som jeg ble glad i. Tornefuglene leste jeg en del ganger.
Som litt mindre barn likte jeg FEM-serien, huset på prærien, Lindgrens bøker, alle de kjedelige Guro/Kaos/Aurora-seriene til Anne Cath. Vestly.

Tamar, Trine osv. - det ringer noen bjeller langt, langt bak i bevisstheten. Noen som kan si litt mer om disse bøkene?

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 17:23   #2
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke bøker gjorde mest inntrykk på deg da du var barn?

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Tamar, Trine osv. - det ringer noen bjeller langt, langt bak i bevisstheten. Noen som kan si litt mer om disse bøkene?

Det var en familie med en jente som het Trine. De jobbet på båt, og for hver bok møtte de et nytt barn som de adopterte. Jeg vet ingenting om Tamar, men Tai-Mi var fra Korea, i alle fall, og Tom Tangloppe fra Karibia?

http://www.barnebokkritikk.no/module...wcontent&id=59

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:53.