|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Har du husholdningsbudsjett? | |||
| Ja, og synes det er veldig praktisk |
|
31 | 31,00% |
| Ja, men ser ikke egentlig poenget |
|
0 | 0% |
| Nei, men kunne ha trengt det |
|
26 | 26,00% |
| Nei, det vil bare være merarbeid uten oppside |
|
43 | 43,00% |
| Deltakere: 100. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Den som gir seg...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff: Har du husholdningsbudsjett?Ja. Her er det et nøye oppsatt budsjett og kontoer til ulikt. Det fungerer veldig bra og gir oversikt som jeg føler letter min hverdag.
|
|
|
#62 |
|
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
Sv: Spinnoff: Har du husholdningsbudsjett?Vi har ikke husholdningsbudsjett. Begge har høy inntekt og vi kan derfor stort sett handle det vi har lyst på av mat. Vi ukeshandler på REMA, baker alt av brød og knekkebrød selv og til daglig har vi en ganske nøktern meny (med unntak av frukt og grønt der vi kjøper mye og akkurat det vi har lyst på). Ofte småhandler vi på nærbutikken i tillegg etter jobb, og det er en uting. Da kommer det ofte med flere matvarer enn planlagt. Hadde vi planlagt ukeshandlingene litt bedre, hadde vi nok spart ganske mye.
|
|
|
#63 |
|
Ekvilist
|
Sv: Spinnoff: Har du husholdningsbudsjett?Ja, det har vi. Vi har alltid hatt budsjett i forhold til faste utgifter, og vi har alltid hatt fullstendig felles økonomi. Uansett om vi har hatt god inntekt, eller dårlig. Inntekten har variert kraftig siden den gang vi flyttet sammen, fortsatt ikke tørre bak øra, med militæret, studier og den slags i vente. Vi har en felles regningskonto med to bankkort, en felles forbrukskonto med to bankkort, samt en konto i nettbanken som vi kaller "Husholdningspenger" uten bankkort.
|
|
|
#64 |
|
Er frisk!
|
Sv: Spinnoff: Har du husholdningsbudsjett?Hvis en av buksene mine blir utslitt, trenger jeg virkelig å kjøpe en ny altså. For jeg har bare akkurat så mange at det går rundt. Men det er sikkert der vi er forskjellige. Jeg kjøper så godt som aldri klær uten at jeg virkelig trenger dem, det samme gjelder til ungene. Mat kan vi nok kutte litt på om vi absolutt må, men ikke mye. Ligger på rundt 1000 kr i uka og kaster sjelden eller aldri mat.
|
|
|
|
#66 |
|
Rockesøster
|
Sv: Spinnoff: Har du husholdningsbudsjett?Nei, jeg ser ikke behovet for det hos oss. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
maler
|
Sv: Spinnoff: Har du husholdningsbudsjett?
For å si det sånn - budsjettene våre ser helt annerledes ut nå enn da vi førte første gang. Jeg måtte bare ta inn over meg at det gikk mer penger til endel ting enn jeg trodde. Og forklaringen på hvorfor matbudsjettet aldri holdt ble rimelig åpenbar.
|
|
|
#68 |
|
Textrovert
|
Jeg føler det på samme måte.
|
|
|
#69 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Spinnoff: Har du husholdningsbudsjett?Jeg ser at jeg sparer mer penger når jeg har godt regnskap og budsjett - det er et viktig element som for meg veier tyngre enn at jeg synes det er skikkelig drittalt å jobbe med. Jeg haaaater å sitte med regnskapet |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Etylbarbital
Sv: Spinnoff: Har du husholdningsbudsjett?Bare mentalt i den forstand at vi vet hvor mye som brukes hver måned (vi overfører hver måned penger til lånekonto og regningskonto fra egne lønnskonti). En andel settes av til måneder med ekstra hlye regninger.
|
|
|
#71 |
|
weird
Sv: Spinnoff: Har du husholdningsbudsjett?Som tidligere økonomisk analfabet har budsjett/fordelingsnøkkel spilt en vesentlig rolle på veien mot en bedre økonomi. Både i forhold til å rydde opp, men også fordi det virker som om jeg har mer på alle områder når jeg gjør det sånn. Jeg har vært blakk, og jeg har også trodd at jeg var det. Siden jeg hater å føle meg blakk, er det kjekt å ikke ha det slik unødvendig. Nå som ting er mye mer på stell enn det var og jeg strengt tatt ikke MÅ gjøre slikt for å overleve, vil jeg ikke slutte. Like lite som jeg ville takket nei til en real lønnsøkning. For det er jo i realiteten det budsjett/fordelingsnøkkel gjør.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Lett rørt
|
Sv: Spinnoff: Har du husholdningsbudsjett?Har ikke, men fant ingen alternativer som passet, derfor har jeg ikke stemt.
|
|
|
#73 |
|
Passiv
|
Sv: Spinnoff: Har du husholdningsbudsjett?Jeg har selvsagt budsjett. |
|
|
|
#74 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Spinnoff: Har du husholdningsbudsjett?Vi har ikke budsjett eller regnskap. Men vi lever relativt sparsommelig og har ikke gått tom for penger siden vi begynte å jobbe etter studietiden. Så ser ikke behovet for budsjett. Vi setter inn en fast sum på regningskontoen hver måned og så betaler vi det meste derfra. Mat og klær handler vi fra hver våre kontoer. Det som blir til overs bruker vi på å betale ekstra ned på lånet vårt.
|
|
|
|
#75 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Spinnoff: Har du husholdningsbudsjett?Vet ikke helt hva som menes med "husholdningsbudsjett"? Har derfor ikke stemt.
|
|
|
#76 |
|
En Som Trener
|
Sv: Spinnoff: Har du husholdningsbudsjett?Svarte ja og synes det er veldig praktisk. Elsker Excel!
|
|
|
#77 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Gjerne.
|
|
|
#78 |
|
Erfaren
![]() ![]() |
Sv: Spinnoff: Har du husholdningsbudsjett?Nei, har ikke budsjett i den forstand at vi setter opp i excel osv, det hadde uansett vært meg som måtte gjøre det og jeg velger å ikke lage meg mer jobb. |
|
|
|
![]() |
|
|