Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er en feminist?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-10-11, 21:51   #11
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er en feminist?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg omgås en rekke kvinnelige studenter til daglig. De kler seg i mye forskjellig, men et gjennomgående tema for garderoben deres er dongeri og allværsjakke. Flertallet er også usminket eller bare svært diskret sminket til vanlig.

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Jeg omgås også en hel rekke kvinnelige studenter til daglig, og heldigvis er de fleste sånn i stilen som Teofilia beskriver.

Hvorfor er det viktig/riktig/bra at unge kvinner kler seg i dongeri, allværsjakke og er usminket eller lite sminket?

Er det sånn at at jeg er et brødhode fordi jeg liker å pynte meg, sminke meg og er interiørinteressert?

Jeg skal ikke begi meg inn på å definere hva en feminist er, men jeg registrerer at den feministiske retningen som råder blant kvinner i min egen generasjon anser forskjellene mellom kjønnene som svært små. Selv opplever jeg at det er store forskjeller mellom menn og kvinner, grunnleggende forskjeller i hvordan man tenker, hva man er opptatt av, hvordan man forholder seg til andre mennesker osv. Mye av dette er sikkert et resultat av oppvekst, omgivelser og hvordan man blir møtt av andre mennesker, men det er fortsatt store forskjeller.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:32.