|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hva er en feminist?
Det er nettopp derfor jeg poengterer overfor gutta på jobben at jeg er feminist. De tenker på Ottar når de hører ordet, men jeg forklarer hva jeg selv legger i begrepet og det jeg står for er de egentlig ganske enige i.
|
|
|
|
#82 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva er en feminist?Jeg er også helt enig, og bevisst på å omtale meg som feminist i mange ulike sammenhenger. Jeg gjør som Tjorven, og opplever at det tar brodden av noen fordommer.
|
|
|
|
#83 |
|
Ekvilist
|
Dette synes jeg var mer spiselig og forståelig argumentasjon.
|
|
|
#84 |
|
Passiv
|
Sv: Hva er en feminist?Jeg setter ikke som premiss at det er bedre for babyen å være sammen med meg. Jeg sier at det er mitt eget behov som dekkes ved å gå lenge hjemme. For meg virker det også som om babyen min er mest knyttet til meg enda, nå som han er te måneder. Far og brødre er mer og mer på banen og etterhvert vil jeg være sidestilt med dem for minsten, men det trenger å gå gradvis i den takten det går i naturlig for oss alle sammen. |
|
|
|
#85 |
|
By the Sea
|
Ja?
|
|
|
#86 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Dette er knallbra sagt. Jeg er helt enig med Zoe. Noe av grunnen til at jeg postet denne tråden, er vel at jeg er lei meg for at feminist-begrepet er blitt så negativt ladet for mange, og at man nærmest blir avfeid som en skrulle i enkelte samfunnslag hvis man kaller seg feminist.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#91 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg synes vel kanskje likestilt er et bedre begrep, og ikke et så negativt ladet begrep. Men jeg er vel påvirket av media som mange andre. Men kanskje jeg er fenimist uten å vite det? Eller at et likestilt samfunn ikke trenger det begrepet i så stor grad som før. For de som vokser opp er likestilling så selvsagt, at det mer er behov for å definere de som evt. ikke deler dette synet. Sist redigert av Dronningen : 30-10-11 kl 16:48. |
|
|
|
|
|
#92 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Hva er en feminist? Fantastisk blogginnlegg. Men det er noen fæle innlegg fra noen misogyne slemme menn litt nede i kommentarfeltet; Stian og Daniel.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#93 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Her er et utdrag fra kommentarfeltet i bloggen -ea- linket til. Når jeg leser slik, tenker jeg at det er lenge, lenge igjen til vi er der vi skal være - når vi bli bedømt som individer, ikke som kjønn. Og man kan gjerne si til man blir blå at dette bare gjelder noen få og at de fleste ikke har slike holdninger. Men noen har det. Og de gis hatefullt uttrykk for på nett og sikkert også i andre sammenhenger. Jeg synes det er skummelt, og kan ikke huske å noensinne ha sett tilsvarende hatutrykk fra kvinner. Og jeg tenker at når noen kan hate meg på en slik måte uten noengang å ha møtt meg, da har ikke likestillingen gått for langt på noe som helst vis. Jeg ønsker virkelig ikke at mine døtre skal måtte leve i en verden som synes det er greit at noen mener slike fæle ting om andre bare fordi de er kvinner.
|
|
|
|
|
#94 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#95 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Hva er en feminist?Jeg blir skikkelig lei meg når jeg leser slike utsagn som du siterer der, Pøbelsara.
|
|
|
#96 |
|
heimføing
|
Sv: Hva er en feminist?Ja, jeg holder på å lese kommentarfeltet nå, og jeg er dessverre ikke rystet. Det er det samme hatet man kan finne mot samer, innvandrere, you name it. |
|
|
|
|
|
#97 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva er en feminist?Fy faen. Jeg vet at sånt avskum er der ute, men jeg blir like lei meg hver gang jeg leser sånt. Dessverre tror jeg en del av holdningene er mer utbredt enn vi tør å tro en gang.
|
|
|
|
#98 |
|
maler
|
Sv: Hva er en feminist?Det var blogginnlegget sitt det. Det er i grunnen skremmende hvor mye rare tanker som kommer til overflaten på nettet som folk klokelig (?) holder kjeft om til vanlig.
|
|
|
#99 |
|
Passiv
|
Sv: Hva er en feminist?Jeg har møtt sånne menn. I en situasjon der de kunne leve ut følelsene sine i en maktposisjon i forhold til meg. Det var ikke noe særlig gøy. |
|
|
|
#100 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Hva er en feminist?Impulsen når jeg leser sånne innlegg, er å lukke vinduet og forsøke å ikke tenke på det. Men problemet med ekstremt bitre menn som gir kvinner skylden for alt som muligens kan være feil i samfunnet, forsvinner ikke av seg selv, og jeg synes stadig vekk vi ser mer og mer av det reflektert i sosiale medier. Det er nesten skumlere dersom slike meninger forblir i det skjulte, men samtidig er det bortimot umulig å argumentere fornuft inn i denslags fundamentalister, så jeg vet ikke helt hva man skal gjøre for å få bukt med problemet.
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it. 2009 2012 Sist redigert av Nera : 30-10-11 kl 19:53. |
|
|
|
![]() |
|
|