|
|||||||
| Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
fri
|
Sv: Har man pent servise?Jeg har et penservise til 24 pers som må håndvaskes (med gullkant fra 50-60-tallet) som jeg kun bruker julaften og nyttårsaften. Veldig glad i det og det er liksom ikke skikkelig jul uten det. Sist redigert av LaBanga : 01-11-11 kl 18:16. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Har man pent servise?Det eneste penserviset vi har, er et fantastisk håndmalt frokostservise (populært kalt kakaoserviset) i sjøgrønn keramikk. Arvet etter oldeforeldrene mine.
|
|
|
#43 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har man pent servise?Nope. Jeg har to serviser, der det ene er litt penere og mindre mangelfullt enn det andre, men jeg tror ingen av dem kan kalles "penservice." Min mor mener at jeg bør "samle på noe" snart. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Har man pent servise?Man har hvitt fra Ikea, slik at man kan bruke alskens pynt og stasj for å custe bordet til de store anledninger.
|
|
|
#45 |
|
can-jur
|
Sv: Har man pent servise?Vi har middagsservise fra europris
|
|
|
|
#46 |
|
heimføing
|
Sv: Har man pent servise?
Kanskje du finner noe på Black Design? Jeg ser mest bare hvite serviser på linken her, men jeg har flere venner som har svarte serviser derfra. Så finn en butikk og ta en titt. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Har man pent servise?Jeg har arva et servise som besteforeldrene mine fikk i bryllupspresang, men det har jeg aldri brukt. Vi bruker bare hverdagsserviset vårt, jeg synes det er skikkelig fint, og det er så enkelt at det passer både til det ene og det andre.
|
|
|
#48 |
|
Fortynnet
|
Sv: Har man pent servise?Vi har Wedgwood Edme som brukes både til hverdag og fest. I tillegg har vi en stabel enkle hvite Jamie Oliver-tallerkener, og et gammelt servise fra Figgjo som tas fram en sjelden gang. Jeg har masse fine krus, blant annet 12 Wedgwood-krus i den utgåtte serien Weekday Weekend, som er større enn Edme sine krus og passer fint sammen med asjettene. Små kaffekopper blir sjelden brukt. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har man pent servise?Jeg har servise fra Ikea som brukes til hverdags - også med gjester.
|
|
|
#50 |
|
bits and pieces
|
Sv: Har man pent servise?Jeg har et arvet penkaffeservise når jeg tenker meg om. Det står bare til pynt i glasskapet. Farmor og farfar fikk det i bryllupsgave.
|
|
|
|
#51 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
Sv: Har man pent servise?Jeg har ikke noe penservice altså. Jeg har sølvskjeer jeg har fått i gaver fra jeg var barn, men bruker jeg de? Nei. Jeg orker ikke pusse de |
|
|
|
|
|
#52 |
|
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() |
Det var jo kjempefint.
|
|
|
|
#53 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Har man pent servise?Så lenge det ikke er skår i så reagerer ikke jeg på hva jeg får.
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09 Sist redigert av Trulte : 30-10-11 kl 16:10. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Metallica!!
|
Sv: Har man pent servise?Jeg har stentøy fra figgjo til hverdagsservise, 3 forskjellige mener jeg. Og så har jeg Rosendahl til fint. Og et penservise i stentøy fra figgjo. Samt en del samleobjekter fra figgjo. (bestefaren min var figgjodesigner og jeg har et veldig sentimentalt forhold til det gamle figgjogreiene.)
|
|
|
#56 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Har man pent servise?Jeg er litt fisefin tror jeg, for jeg har et veldig pent og ordentlig servise (Wedgwood) på kjøkkenet komplett med alt av deler som er mer enn pent nok til fest men som primært brukes til hverdags. I tillegg har jeg altså enda penere servise, både til middag og kaffe. Til kaffe har jeg attpåtil to penserviser. Også har jeg juleservise, men det er kun til 6 og blir dermed sjelden brukt. (Ikke ofte vi kun er 6.)
|
|
|
#57 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Har man pent servise?Jeg har PP sitt Saturn, både kaffe og middagservice til 12. Kaffeservice bruker jeg i bursdagselskap, klubb ol. Middagsservice blir også brukt i klubb, og vi prøver å spise søndagsmiddag i spisestuen med pen service og bestikk, de søndagene vi spiser hjemme. Da hører det med pene glass også. :snobb:
|
|
|
|
#58 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
Ja, det er nydelige farger |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Sv: Har man pent servise?Jeg liker ikke å bli servert med servise som er fullt i skår. Her kastes alt servise med skår (med unntak av en diger tebolle fordi jeg kun har 4 stykker av denne og ikke får tak i flere, og skåret er ikke engang der man skal drikke - dessuten passer jeg på å alltid dekke denne til meg selv når jeg får tedrikkende gjester). |
|
|
|
![]() |
|
|