Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilken dag skal barna deres gå Halloween?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Når skal deres barn gå Halloween?
Lørdag 29.10 5 2,28%
Søndag 30.10 7 3,20%
Selve dagen: 31.10 161 73,52%
Annet tidspunkt 1 0,46%
Ikke i det hele tatt 45 20,55%
Deltakere: 219. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-11, 09:01   #81
Kiwi
Glad i frukt

Kiwi sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Kiwi er litt kulKiwi er litt kulKiwi er litt kul
Standard

Sv: Hvilken dag skal barna deres gå Halloween?

Svarte "Ikke i det hele tatt". Tvillingene er snart fire år, og har ikke interesse for å gå Halloween ennå. Vi hadde gresskar utenfor huset i fjor, og barna syntes det var veldig gøy å gi godter til de som ringte på. Barna har ikke nevnt Halloween i år heller, så vi gjør det samme som i fjor.
Og, ja, vi setter ut gresskar mandag. Håper ingen ringer på i dag.

Sist redigert av Kiwi : 30-10-11 kl 09:03. Årsak: Tilføre opplysninger
Kiwi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 10:59   #82
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

"Ikke i det hele tatt", noe jeg antar kun skyldes barnas alder, for dersom tvillingene viser interesser for dette når de blir større, kommer jeg trolig til å ta helt av med kostymer og annet halloweendill. Jeg elsker barnlig tull, tøys og kostymer.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 11:09   #83
Christa
Bør lage seg en tittel selv

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Vesla skal ikke gå, men hun og en klasseveninne skal ha Halloweenfest hjemme hos oss i morgen 31. for jentene i klassen.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 16:52   #84
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Her gås det selve dagen. Vi bor i et barnetett område og heldigvis har skolen indoktrinert barna godt på regler og skikker rundt Halloween sånn at det er like kjøreregler for alle. Og de følges faktisk, utrolig nok.

Dersom det skulle sklidd ut her ville vi hatt en konstant ringing på dørene i flere dager, og så moro er det ikke med Halloween.

Jeg syns det å gå knask eller knep er en såpass ny og spesiell skikk at det er greit å få en ordentlig kjøreregel først som sist, og dermed gir jeg ikke ut noe andre dager enn selve dagen. Ikke for å være kjip eller gnien, men fordi jeg syns det er såpass spesielt å tigge godteri hos relativt ukjente at man får holde seg til den ene dagen og ikke dra det utover. Mine barn ville i allefall ALDRI fått lov til å gå annet enn de par timene det er snakk om den 31. (Og eldste er så gammel at han går ikke lengre.)

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 20:08   #85
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ser at naboen har gresskar ute, og i fjor var det 40 barn på døren. Men så langt har ingen ringt.

(dvs: mannen sa han gitt snop til noen unger i går - men dette viste seg å være svindel utført av selvsamme, snopesyk mann.)

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 21:18   #86
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Her gås det selve dagen. Vi bor i et barnetett område og heldigvis har skolen indoktrinert barna godt på regler og skikker rundt Halloween sånn at det er like kjøreregler for alle. Og de følges faktisk, utrolig nok.

Dersom det skulle sklidd ut her ville vi hatt en konstant ringing på dørene i flere dager, og så moro er det ikke med Halloween.

Jeg syns det å gå knask eller knep er en såpass ny og spesiell skikk at det er greit å få en ordentlig kjøreregel først som sist, og dermed gir jeg ikke ut noe andre dager enn selve dagen. Ikke for å være kjip eller gnien, men fordi jeg syns det er såpass spesielt å tigge godteri hos relativt ukjente at man får holde seg til den ene dagen og ikke dra det utover. Mine barn ville i allefall ALDRI fått lov til å gå annet enn de par timene det er snakk om den 31. (Og eldste er så gammel at han går ikke lengre.)

Enig.

Og jeg undrer meg veldig på hva det er som gjør at foreldre følger ungene sine rundt på en annen dag enn Haloween. (tenker da ikke på de nabolagene der de har AVTALT annen dag)

Gammel 30-10-11, 21:34   #87
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Vi feirer ikke Halloween, så våre unger går ikke, men skulle de gått hadde det selvfølgelig vært den 31.

Vi bor (heldigvis) utenfor byggefelt, så det er sjelden noen kommer hit og ringer på. Vi slukker uansett utelyset, og hvis noen ringer på forteller jeg dem hva slukket utelys betyr.

Gammel 30-10-11, 21:40   #88
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Jeg er ikke noe opptatt av dette selv, men har to gutter som liker det veldig. Utkleddning og godis, skjønner ikke hvorfor.
De skal gå i morgen.
Eldste går en liten tur her vi bor sammen med lillebror (få hus her) og så skal han kjøres til noen klassekompiser. De bruker å gå en liten gjeng.
Ikke så mange som ringer på her, men har så klart litt stående.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 22:14   #89
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

Ser at naboen har gresskar ute, og i fjor var det 40 barn på døren. Men så langt har ingen ringt.

(dvs: mannen sa han gitt snop til noen unger i går - men dette viste seg å være svindel utført av selvsamme, snopesyk mann.)

Gammel 30-10-11, 22:15   #90
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er forresten på tide om vi for avviklet denne dagen snart, for det minker alvorlig på snopet her.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:49.