|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Går "alle" knask og knep?Malama: her går de bare til de husene med gresskar eller levende-lys-lykter eller halloweenpynt. Ikke bare om utelyset er på. Det er det jo vanligvis overalt. Jeg tenker at folk skal velge å få besøk, ikke måtte være informert nok til å aktivt velge å skru av utelyset.
|
|
|
#122 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Går "alle" knask og knep?Ja, og på spørsmålet: ja, ungene her går knask eller knep sammen med nabobarn. De har gledet seg lenge, og det er en hyggelig liten begivenhet med fullt av liv og røre i nabolaget. Minsten har gledet seg INTENST uten helt å vite hva det var, og har kost seg intenst og lykksalig på runden, i favorittkostymet sitt: den altfor lille løvedrakten hans.
|
|
|
#124 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Går "alle" knask og knep?
Før om årene har de kommet hit uten gresskar, og ingen av naboene har gresskar så vidt jeg har sett, så det er ikke den logiske forklaringen, så vidt jeg skjønner. Mulig de bare gikk til de de kjenner, vi kjenner ikke så godt de ungene som er gamle nok til at de går, vi kjenner et godt knippe av ungene i borettslaget da, men det er 2 og 3 åringer som går i barnehagen til Knerten.
|
|
|
#125 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Går "alle" knask og knep?Vi har hatt en kjempefin kveld (til tross for en syk og svak mamma), første |
|
|
|
|
|
#127 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Går "alle" knask og knep?Jeg er nok en av få i gata som ikke kunne brydd meg mindre om denne feiringa. Da vi kom kjørende hjem i kveldinga så vi det var pyntet og dekorert flere plasser nedover gata og det krydde av unger ute. Vel, vi tok med oss tingene våre inn og slo av utelampa. Hadde ikke kjøpt inn noe godteri og hadde ikke tenkt å åpne om det ringte på. Det ringte kun på en gang og det var en stund etter det var blitt stilt ute, men det var vel noen litt større unger som fikk være ute litt lengre. |
|
|
|
|
|
#128 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Går "alle" knask og knep?Eldste har gått for første gang i år. Han gikk sammen med tre klassekompiser på det feltet der de bor. Her vi bor skjer det ikke noe, det bor for mange eldre mennesker her tror jeg. Ungen er i alle fall strålende fornøyd. |
|
|
|
|
|
#129 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Går "alle" knask og knep?Vi hadde full pakke! Gravstøtte, utelys med tørris og kompressor for å få tørrisen til å spre seg ut over gårdsplassen, blodspor på garasjen og likavtrykk. Og masse utelys. Vi fikk masse skryt av barn som ringte på.
|
|
|
#131 |
|
Textrovert
|
Sv: Går "alle" knask og knep?Vi bor inne i en stikkvei hvor det bor mange familier med små barn, så de to siste årene har de gått i samlet flokk. De aller minste gikk litt senere enn de store, så vi hadde to puljer på døra. Jeg tror ikke de gikk til så veldig mange andre hus enn de i stikkveien vår, så det begrenset seg. Vi hadde ingen andre på døra, i alle fall. Sånn er det å bo i en veistump folk knapt nok vet finnes.
|
|
|
#132 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Går "alle" knask og knep?Her er det nesten ingen som går, så ungene mine gikk heller ikke i år. Vi hadde kjøpt noen kjærligheter i beredskap, men det kom bare ett følge (på 2).
|
|
|
|
#133 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Går "alle" knask og knep?Vi har klart å holde igjen på denne skikken helt til for 2 år siden.
|
|
|
|
#134 |
|
|
Sv: Går "alle" knask og knep?Me feirer ikkje Halloween, så mine går ikkje. Det er heller ikkje noko tradisjon for å gå her. I år var det visst 4 som gjekk, men dei kom ikkje til oss. Dei var derimot innom der storesøster var, og ho syntes visst det var ein smule sært. Men til gjengjeld er julebukk veldig populært hos mine born, med sminke, kostymer og skjærande falske julesanger. Og sjølvsagt mengder med godteri. Mange har laga klar småpakker, så det er populært å få dei på døra.
|
|
|
#135 |
|
Elsker gamlis- godis
Å, det høres jo fantastisk ut! Har du bilde? Hvordan laget du blodspor?
|
|
|
#136 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Går "alle" knask og knep?Vi har det som United og Gremli Skremli, det er faktisk koselig, naboer treffes ute, barna går sammen, eldre naboer lukker opp. De aller fleste har laterner, gresskar ol på trappa. |
|
|
|
|
|
#137 |
|
Etylbarbital
|
|
|
#138 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Går "alle" knask og knep?Det var skikkelig kult, Veronal. Hvis jeg ikke hadde hatt rødt hus skulle jeg jammen gjort det neste år. Kan kanskje ta det på et vindu? |
|
|
|
|
|
#139 |
|
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Går "alle" knask og knep?Mine barn går i likhet med alle ungene i nabolaget (vi hadde i alle fall omtrent hele klassen og barnehagen på døren). Jeg synes Halloween er moro! |
|
|
|
![]() |
|
|