|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Londontips for noviserJeg har fått Londontur av foreldrene mine i 30-årsdagsgave. Jeg og mamma drar om en drøy uke. Vi skal være fra torsdag til søndag.
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean. 2008 2013 2015 Sist redigert av Vianne Rocher : 31-10-11 kl 00:22. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Fortynnet
|
Sv: Londontips for noviser.Så fin gave. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Aktiv
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() |
Sv: Londontips for noviser.Som førstegangs i London synes jeg dere bør få med dere noen av byens kjente bygninger, om ikke inni så ihvertfall utenfra |
|
|
|
|
|
#4 |
|
ctrl+z
|
Sv: Londontips for noviser.Sånne bussturer er det verste jeg vet, så det tipset får du ikke av meg.
|
|
|
#5 |
|
villende
|
Sv: Londontips for noviser.Hva ligger i at hun ikke er spesielt vågal i matveien? Er det sterk mat eller "eksotisk" mat som er skummelt? London har utrolig mange gode restauranter og Dim Sum til lunsj syns jeg er et absolutt must. Det er veldig "vennlig" mot vestlige ganer (og hvis du kunne tenke deg å teste det, så kan jeg evt. gi tips om hvilke retter du burde bestille. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Londontips for noviserMatavdelingen på Harrods er en opplevelse
|
|
|
#7 |
|
flisespikker
|
Sv: Londontips for noviserHvis moderne kunst er av interesse, så må dere gå på Tate Modern - det er både en fantastisk bygning og en fantastisk samling. Hyggelig spasertur langs Themsen fra Parlamentet (så kan dere krysse elven via Westminster Bridge), eller dere kan gå rett over Millennium Bridge nedenfor St. Paul-katedralen. Shakespeare's Globe er da også like i nærheten.
|
|
|
#8 |
|
aldrende
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Londontips for noviser
Jeg er av helt motsatt oppfatning, jeg synes bussturer er en ypperlig måte å få sett byen på.
|
|
|
|
#9 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Londontips for noviserTakk for mange fine tips!
|
|
|
#10 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Londontips for noviserOm dere skal se en musical i London, så IKKE se We will rock you. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Londontips for noviserOm dere vil sikre dere og se enda en, så er det nokså billig å kjøpe her: http://www.londonmusikaler.no/musika...-of-the-opera/ |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Bedreviter
|
Sv: Londontips for noviserNeste gang jeg er i London skal jeg spise Afternoon Tea på Brown's. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Textrovert
|
Sv: Londontips for noviserDe turistbussene er faktisk knall, altså. Jeg og mamma var i London for et par år siden, og da fikk hun legge opp løpet, og hun ønsket å ta turistbuss. Jeg tenkte "booooring", men ble med. Men du verden så deilig det var å sitte på taket med en varm latte og få morsom og informativ historisk info på øre via øretelefoner. Det var virkelig en opptur. En utrolig fin måte og få sett mye på, og samtidig VITE hva det er man ser på. Anbefales!
|
|
|
#14 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() |
Sv: Londontips for noviserWe will rock you var en bra musical set tme dmine øyne og ører, så er nok litt variabelt hva vi liker. Kos dere masse med musical!
|
|
|
#15 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Londontips for noviser
Der var Acsa og jeg for å feire min n-te 29-årsdag og det var helt supert! Kan anbefales.
|
|
|
#16 |
|
Textrovert
|
Sv: Londontips for noviserJeg liker virkelig ikke musikaler, men til og med JEG syntes at Les Mis var strålende, så den er verdt å få med seg.
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Londontips for noviserJeg anbefaler Phantom of the Opera om man liker den type musikk.
|
|
|
#19 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Storbyen
![]() |
Sv: Londontips for noviserAfternoon tea er et must! Det er kjempehyggelig. Jeg har hatt med meg min mor på The Ritz: http://www.theritzlondon.com/tea/types-en.html og hun syntes det var helt topp! Ordentlig engelsk tradisjon!
|
|
|
|
#20 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Londontips for noviserJeg skal også snart til London, men med barn da.
|
![]() |
|
|