Sv: Da damene dro
Opprinnelig lagt inn av Rabbit, her.
Èn ting er nå om farger og former på klær ikke matcher,men denne dama sa jo at hun ikke trodde mannen hennes kom til å huske at sønnen skulle ha klær på når han gikk ut. Og ikke kom han til å få "bra" mat,sånn som fiskegrateng og poteter og slikt,og vi sa veldig høyt,sånn at vi var sikre på at pappa skulle høre det at vi har sluttet med smokk,ja. Kjenner at jeg blir matt av kvinnfolk som har så liten tro på partneren sin,håper det er redigert sånn.
Det er vel særdeles lite menn som ikke kler på seg selv når de går ut, sjansen for at de da skulle finne på å ta med seg ungen ut naken er vel heller liten. Jeg tenker at mye i denne seriern er nok både redigert, klippet og ikke minst regissert for å være det det faktiskt er, en "morsom" harselering med kjønnsstereotyper.
Nå har jeg forsåvidt ikke sett dagens episode, men så en del av den første sesongen. Jeg syns kanskje ikke det var så rart at de mennene der som jobbet på havet og dermed var borte store deler av tiden hadde mindre peiling en damene som gikk hjemme. Som noen har skrevet over her, så var jo disse mennene overhode ikke hjelpesløse uten damene. Det tipper jeg 99% av damene faktiskt skjønte før de dro også, selv om de ikke ka uttrykk for det på skjermen.
Kan sammenligne det litt med baking i dette huset. Når pappa i huset baker brød får vi flotte saftige brød. Når mor baker ender det opp med flate takrasbrød. For barna utgjør det en estetisk forskjell, men de blir da vitterlig mette av mine brød og.