Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Norge rundt på NRK

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-11, 20:07   #1
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Norge rundt på NRK

Sitter og ser på Norge Rundt med pompen nå.

Det siste innslaget er om hestejenter, og vi får se de øver på voltige.
UTEN hjelm! :skingrestemme:

Jeg kjenner at det opprører meg bittelitt. Eller i hvertfall nok til å skrive om det her.
NRK burde jo bedt de ha på seg hjelm om ridetreneren ikke har vett nok til å kreve at de har det på. De driver faktisk med turning oppå en hest i bevegelse. Tipper sjansen for å falle av er relativt høy?

Gammel 04-11-11, 20:35   #2
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Norge rundt på NRK

Jeg reagerte også på det. Jenta mi hadde aldri fått lov til det. Vet av erfaring at hester som vanligvis er rolige, kan reagere av småting. Og da kan du ligge under beina på den. Fort gjort å falle av når en turner også.

Gammel 04-11-11, 20:36   #3
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var veldig uprofft ja!

:hjelmfanatiker:

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 20:36   #4
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sa nettopp til mannen at jeg aldri i livet hadde godtatt at mitt barn var oppå der uten hjelm. Han mente dog at det kanskje var fordi en ridehjelm muligens kunne gjøre mer skade hvis de datt med nakken først. Ikke vet jeg men det er definitivt en sport jeg ikke hadde vært komfortabel med at ungene drev med. :grøss:

(og når vi er inne på det programmet; hund på serveringssted? Urk.)

Gammel 04-11-11, 20:42   #5
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Godt det ikke var bare jeg som reagerte på det da. Jeg hadde aldri latt ungene drive med en sånn type idrett. Så skummelt, også ikke ha på hjelm engang.

Gammel 04-11-11, 20:44   #6
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes alle som er forbilder for andre som driver med hest bør bruke hjelm. Red selv uten intill jeg så at de som var yngere enn meg fulgte etter.

Men det er jo faktisk enda farligere å bruke hjelm som passer dårlig. For stor hjelm er farlig!

Jeg reagerer også på manglende barnesikring på barnetv også jeg da (Jul i svingen f.eks)

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 20:47   #7
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Hjelm og sikkerhetsvest skulle de absolutt hatt på.
Jeg har selv drevet noe med voltige i min ungdom, jeg ramlet alltid av (var en grunn til at jeg ikke fortsatte...) og hadde alltid hjelm.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 20:52   #8
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vest tror jeg blir vanskelig, men hjelm er en selvfølge!

Gammel 04-11-11, 21:01   #9
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Er jo gode vester nå, som er myke og sitter tett inntill kroppen. Jeg så ikke innslaget på Nrk men foregikk treningen i et ridehus er vest en selvfølge, mener jeg.

When tomorrow comes
Gammel 04-11-11, 21:02   #10
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Me la faktisk ikkje merke til dette, men enig i at det er rart at dei ikkje brukte hjelm.

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg reagerer også på manglende barnesikring på barnetv også jeg da (Jul i svingen f.eks)

Hey, Nure har jo hjelm.

Gammel 04-11-11, 21:35   #11
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Standard

De red inne i en ridehall ja.

Gammel 04-11-11, 21:38   #12
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 52
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Jeg så Norge Rundt, men la ikke merke til en eneste hest. Jøje.

Men er enig i at de burde ha hjelm på under den type aktivitet.

Gammel 04-11-11, 21:54   #13
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Jeg så Norge Rundt, men la ikke merke til en eneste hest. Jøje.

Men er enig i at de burde ha hjelm på under den type aktivitet.

Det var det siste innslaget.

Gammel 04-11-11, 22:14   #14
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 52
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Det var det siste innslaget.

Jeg ligger utslått med feber og bihulehelvete, så kan være at jeg kobla ut et øyeblikk.

Gammel 05-11-11, 16:24   #15
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Er jo gode vester nå, som er myke og sitter tett inntill kroppen. Jeg så ikke innslaget på Nrk men foregikk treningen i et ridehus er vest en selvfølge, mener jeg.

Her datt jeg litt ut, er det viktigere med vest inne i ridehus?

Tror ikke man greier å turne med vest, uansett hvor myk den er altså.

Gammel 05-11-11, 16:50   #16
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Her datt jeg litt ut, er det viktigere med vest inne i ridehus?

Tror ikke man greier å turne med vest, uansett hvor myk den er altså.

Ja, erfaringsmessig er det viktigere med vest i et ridehus enn ute på en ridebane.
Har du sett en jentunge bli slengt inn i en ridehusvegg? Det er heftige saker. I tilfellet jeg tenker på endte det godt etter to uker på Ullevål sykehus og legene sier at vesten reddet jenta.

Mine unger rir (og turner) i vest i ridehus - ingen vest, ingen ridning.

When tomorrow comes
Gammel 05-11-11, 16:53   #17
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Standard

Men altså, vest er viktig på bane også. Og på tur.
Men særlig i ridehus.

When tomorrow comes
Gammel 05-11-11, 17:21   #18
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Den er jeg med på ja. Men jeg tror ikke man kan bli noen god voltigerytter med vest altså?
(merk tror)

Og det er jo en langt mer kontrollert greie enn å ri fritt i dressur/sprang.

Gammel 05-11-11, 17:51   #19
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Standard

Du har sikkert rett i det, har ikke så mye greie på voltige. Er bare redd for ridning/hestesport i ridehus uten vest.

When tomorrow comes
Gammel 05-11-11, 18:21   #20
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 355
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Voltige er jo kontrollert på en helt annen måte en sprang/dressurrridning. Jeg kan tenke meg at det kan være vanskelig med hjelmer hvis det er flere på hesteryggen samtidig som gjør akrobatiske øvelser, men jeg så ikke innslaget, så jeg vet ikke. Driver man på et nivå som i denne videoen, kan man jo ikke ha hjelm. I hverfall ikke vanlig ridehjelm

(Kilde: youtube.com)

Jeg vil tro at vest blir vanskelig å kombinere med voltige nesten uansett nivå. Det er jo turn og akrobatikk, som vanskelig lar seg utføre med stiv sikkerhetsvest.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:27.