|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Aquademiker
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Er det "galt" å spørre om hjelp i butikken ti-på-stengetid?Det heter åpningstid, og butikken har åpningstid helt fram til de skal stenge. Åpningstiden slutter ikke ti minutter før bare fordi betjeningen håper å rekke en tidligere buss.
![]() |
#42 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Er det "galt" å spørre om hjelp i butikken ti-på-stengetid?Kan jeg få komme med min "etter stengetid bokhandel-service-historie"?
![]() |
#43 |
Tøff
|
![]() Sv: Er det "galt" å spørre om hjelp i butikken ti-på-stengetid?Det bør ikke være kundens problem at de ansatte ikke får betalt for arbeid som nesten må skje etter stengetid, men jeg forstår godt at man kan bli sur. Inni seg.
![]() |
#44 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Er det "galt" å spørre om hjelp i butikken ti-på-stengetid?
Signerer. Og hadde det vært min butikk hadde jeg satt pris på å få vite hvordan mine ansatte behandler kunder på.
![]() |
#45 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det "galt" å spørre om hjelp i butikken ti-på-stengetid?Å være uhøflig overfor kunder er absolutt en IKKE-ting!
Ofte er det sånn det er.
![]() |
#46 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det "galt" å spørre om hjelp i butikken ti-på-stengetid?Uansett hvor mye denne damen måtte mene at du kom i seneste laget, så skal hun yte deg den beste servicen uansett. Hva hun måtte mene er ikke viktig. Og å spørre om hjelp 10 minutter før stenge tid er absolutt ikke i seneste laget. Hadde du kommet inn 2 minutter på så skulle hun smilt pent og hjulpet deg med å finne det du måtte ønske. Hadde du derimot ikke ikke vist antydning til å skulle forlate butikken når klokka runder stengetid så hadde jeg skjønt at hun hadde grenet litt på nesen, men selv da skulle hun høflig ha sagt at nå stenger de. Vel, nå var ikke det siste der et tema her, men jeg mener bare at det var vanvittig dårlig behandling. De har da vitterlig åpent til kl 20, da får de også yte kundene sine den beste servicen frem til da. Resten får hun alternativt gjøre etter du har forlatt butikken. Jeg ville helt klart sendt de en mail ang måten hun tok i mot deg på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
maler
|
![]() Sv: Er det "galt" å spørre om hjelp i butikken ti-på-stengetid?Jeg har opplevd å bli nektet å betale fem på stengetid fordi de ansatte hadde gjort opp kassa og skulle rekke bussen, de skulle jo på fest lørdag kveld. Jeg skjønner godt at det er surt å jobbe over hvis man mister bussen og ikke får betalt, men det burde ikke være kundens problem at arbeidsgiver ikke betaler dem for å rydde opp etter seg.
![]() |
#48 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Da burde de kanskje skiltet om at butikken åpningstid er frem til de velger å slå ut kassa for kvelden, ikke til 20. (eller hva som nå var stengetiden). Elendig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det "galt" å spørre om hjelp i butikken ti-på-stengetid?Helt på sin plass med en mail til butikken. :nikke: Man må selvfølgelig få spørre om ting 10 min før stengetid, og senere også for den saks skyld! Du var jo langt fra stengetid i mine øyne.
![]() |
#50 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Den er drøy... Håper du klaget!! Vet at en del av ekstrahjelpene hos oss har prøvd seg på å gjøre opp kassen før stengetid (selv om de har betalt for å gjøre opp etter stengetid) og bedt kunden betale med kort. Det har ikke blitt sett på med blide øyne, for å si det slik.
![]() |
#52 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Er det "galt" å spørre om hjelp i butikken ti-på-stengetid?jøss er det mulig?
![]() |
#53 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Er det "galt" å spørre om hjelp i butikken ti-på-stengetid?Jeg forventer å få service i butikkene åpningstid. I retur sørger jeg for å komme meg ut før de stenger. Altså, hvis mitt behov er såpass krevende at man ikke kommer i mål før stengetid, så må jeg bare dra med uforrettet sak. Men så lenge det er åpnet forventer jeg hjelp.
![]() |
#54 |
frakoblet
|
![]() Sv: Er det "galt" å spørre om hjelp i butikken ti-på-stengetid?Jøye, Polyanna.
![]() |
#55 |
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det "galt" å spørre om hjelp i butikken ti-på-stengetid?Jeg hadde sendt en mail. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg ville deinitivt sendt mail ja. Både blir de gjort oppmerksom på at de kanskje har et problem med en av sine ansatte og så sier jeg som Pappalille at de kanskje også trenger en påminnelse av konsekvensen dersom de kun lønner frem til stengetid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Er det "galt" å spørre om hjelp i butikken ti-på-stengetid?Jeg skjønner ikke helt at man bare lønnes til stengetid, er det lov? Jeg trodde man fikk betalt for de timene man jobbet uavhengig av åpningstidene. Jeg har ikke jobbet i butikk men i cafe og på pub/nattklubb. Vi fikk betalt til vi var ferdige begge steder. På cafeen hadde vi stemplingsur, og på nattklubben skrev vi timelister. Brukte vi en time på å rydde opp fikk vi betalt for den timen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Er det "galt" å spørre om hjelp i butikken ti-på-stengetid?Jeg kjenner at jeg er i den medgjørlige hjørnet i dag, og skjønner ikke helt hvorfor man absolutt må klage til sjefen hver eneste gang man opplever noe som er litt klanderverdig. Ok, så møtte man en sur servitør en gang, eller så hjalp ikke ekspedidøren til med å finne boka, eller bussjåføren har helt glemt alt han lærte på smilekurset. Litt småting tenker jeg at vi kan irritere oss over uten at vi klager personalet inn til sjefen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Er det "galt" å spørre om hjelp i butikken ti-på-stengetid?Darth: Jeg tror faktisk at jeg som sjef hadde likt å få vite hvis en av mine ansatte som jobbet i et serviceyrke rett og slett ikke visste hva det var å yte service. På samme måte tror jeg rektor ønsker å vite om mattelæreren ikke kan brøk, eller kjøkkensjefen vil vite om den nyansatte kokken vet forskjell på ruccola og kinakål. Jeg hadde nok meste sannsynlig ikke ringt sjefen, (dog mest fordi jeg er lat og glemmer fort) men ville nok gjort ekspeditrusen oppmerksom på hva jeg syntes om måten hun oppførte seg på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Jepp. Jeg har opplevd å kjøre 7 mil ens ærend for å rekke en spesiell (svært spesiell, tydeligvis
![]() |
![]() |
|
|