Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det "galt" å spørre om hjelp i butikken ti-på-stengetid?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-11, 19:35   #41
Morgaine
Aquademiker

Morgaine sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Morgaine er litt kulMorgaine er litt kul
Standard

Sv: Er det "galt" å spørre om hjelp i butikken ti-på-stengetid?

Det heter åpningstid, og butikken har åpningstid helt fram til de skal stenge. Åpningstiden slutter ikke ti minutter før bare fordi betjeningen håper å rekke en tidligere buss.

Husker fra egne dager i butikk. Ble rimelig irritert inni meg på de som smatt inn et minutt på men kunde er kunde og service skal de ha.

Gammel 08-11-11, 19:47   #42
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan jeg få komme med min "etter stengetid bokhandel-service-historie"?

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 19:52   #43
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Det bør ikke være kundens problem at de ansatte ikke får betalt for arbeid som nesten må skje etter stengetid, men jeg forstår godt at man kan bli sur. Inni seg.

Hvem vet? Kanskje det blir bedre tider for de ansatte i butikker dersom mange nok kunder faktisk klager på manglende service rett før stengetid? Ingen problemer synes med mindre de belyses.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 20:01   #44
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

For å si det slik - daglig leder hadde blitt oppsøkt av meg, enten ved mail, eller ved personlig oppmøte.

Signerer. Og hadde det vært min butikk hadde jeg satt pris på å få vite hvordan mine ansatte behandler kunder på.

Jeg har selv jobbet i butikk i 13 år, vi fikk heldigvis betalt frem til vi stemplet ut og det var ikke snakk om å ta kassaoppgjør før samtlige kunder var ute og døra låst.

Gammel 08-11-11, 20:28   #45
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å være uhøflig overfor kunder er absolutt en IKKE-ting!
Send en mail og gjør ledelsen oppmerksom på situasjonen.
Det bør ikke være en vane.

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

......................men jeg kan tenke meg at hun har betalt frem til åtte og at det forventes at butikken er klar til å stenges når klokka slår. Ikke uvanlig avtale for butikkansatte det..........................

Ofte er det sånn det er.
Jeg har vært tillitsvalgt i Handel og Kontor i mange år, og det er helt utrolig hvor mange arbeidsgivere som tror at de kan behandle ansatte som dr** og betale dårlig.
Tariff, overtid, U-tid og lønn etter åpningstid er ingen selvfølge for mange butikkansatte.

Men det er en annen debatt.

Gammel 08-11-11, 20:34   #46
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Uansett hvor mye denne damen måtte mene at du kom i seneste laget, så skal hun yte deg den beste servicen uansett. Hva hun måtte mene er ikke viktig. Og å spørre om hjelp 10 minutter før stenge tid er absolutt ikke i seneste laget. Hadde du kommet inn 2 minutter på så skulle hun smilt pent og hjulpet deg med å finne det du måtte ønske. Hadde du derimot ikke ikke vist antydning til å skulle forlate butikken når klokka runder stengetid så hadde jeg skjønt at hun hadde grenet litt på nesen, men selv da skulle hun høflig ha sagt at nå stenger de. Vel, nå var ikke det siste der et tema her, men jeg mener bare at det var vanvittig dårlig behandling. De har da vitterlig åpent til kl 20, da får de også yte kundene sine den beste servicen frem til da. Resten får hun alternativt gjøre etter du har forlatt butikken. Jeg ville helt klart sendt de en mail ang måten hun tok i mot deg på.

Hadde en av mine ansatte behandlet våre kunder på den måten rett før stengetid hadde jeg ikke vært særlig fornøyd.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 20:42   #47
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har opplevd å bli nektet å betale fem på stengetid fordi de ansatte hadde gjort opp kassa og skulle rekke bussen, de skulle jo på fest lørdag kveld. Jeg skjønner godt at det er surt å jobbe over hvis man mister bussen og ikke får betalt, men det burde ikke være kundens problem at arbeidsgiver ikke betaler dem for å rydde opp etter seg.

Gammel 08-11-11, 20:44   #48
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg har opplevd å bli nektet å betale fem på stengetid fordi de ansatte hadde gjort opp kassa og skulle rekke bussen, de skulle jo på fest lørdag kveld. Jeg skjønner godt at det er surt å jobbe over hvis man mister bussen og ikke får betalt, men det burde ikke være kundens problem at arbeidsgiver ikke betaler dem for å rydde opp etter seg.

Da burde de kanskje skiltet om at butikken åpningstid er frem til de velger å slå ut kassa for kvelden, ikke til 20. (eller hva som nå var stengetiden). Elendig.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 20:51   #49
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Helt på sin plass med en mail til butikken. :nikke: Man må selvfølgelig få spørre om ting 10 min før stengetid, og senere også for den saks skyld! Du var jo langt fra stengetid i mine øyne.

For øvrig syns jeg det å komme med vanskelig spørsmål og kreve mye hjelp ett minutt før stengetid ikke er greit. Stengetid er stengetid, og da bør kundene være på vei ut eller evt i kassen for å betale. Og helst ikke be om å få pakket inn gaver 10 min over stengetid (opplevd flere ganger). Når jeg tok oppgjør var jeg avhengig av å få gå når jeg skulle for å rekke tog. Det går gjerne ikke flust i 21-tiden da de fleste butikker stenger. Folk bør kunne respektere åpningstidene, og det gjør heldigvis de fleste. Heldigvis får man betalt for oppgjør og evt overtid der jeg jobber, noe annet hadde jeg faktisk ikke funnet meg i. Lønnen er bedriten og arbeidstidene er dårlige, da skal jeg i alle fall ha betalt for det jeg jobber. Makan.

Litt på siden: Sendte mer eller mindre ut en kunde av butikken i forrige uke. Hun snek seg inn under gitteret før åpningstid. Jeg mener, når du må bøye deg som ei skikkelig krokete gammal kjerring for å klare å komme deg innenfor, så bør det gå opp et lys. Men noen mener at man skal yte god service og smile uansett, i åpningstiden eller ei. Jeg sa ikke annet enn at vi ikke hadde åpnet ennå, derav gitteret. Hun ble dritsur og gikk, mens hun mumlet et eller annet (sikkert greit at jeg ikke hørte det).

Gammel 08-11-11, 20:55   #50
Heddamor

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Den er drøy... Håper du klaget!! Vet at en del av ekstrahjelpene hos oss har prøvd seg på å gjøre opp kassen før stengetid (selv om de har betalt for å gjøre opp etter stengetid) og bedt kunden betale med kort. Det har ikke blitt sett på med blide øyne, for å si det slik.

Gammel 08-11-11, 20:58   #51
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvsagt skal du sende en mail!

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 21:09   #52
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

jøss er det mulig?
Hadde hun hjulpet deg kjapt hadde alt gått mye raskere.... For en kjerring..
Hadde du DEN listen og mast i vei om alt mulig hadde jeg skjønt frustrasjonen, men du var inne god tid før stengetid, og hun har faktisk plikt til å hjelpe deg med en slik bagatell.

Jeg hadde sendt klagemail...

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 22:59   #53
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Jeg forventer å få service i butikkene åpningstid. I retur sørger jeg for å komme meg ut før de stenger. Altså, hvis mitt behov er såpass krevende at man ikke kommer i mål før stengetid, så må jeg bare dra med uforrettet sak. Men så lenge det er åpnet forventer jeg hjelp.

Jeg ble avvist i døra i en butikk nå nylig kl 19:50 når de stengte 20:00 fordi den ansatte valgte å stenge litt før. Sånt synes jeg er merkelig.

Gammel 08-11-11, 23:18   #54
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jøye, Polyanna. Dette er ikke greit, rett og slett. Butikksjefen hadde blitt kontaktet av meg, ja.

Og så venter jeg spent på historien til Scully?

Gammel 08-11-11, 23:25   #55
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde sendt en mail.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 08:24   #56
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Hvem vet? Kanskje det blir bedre tider for de ansatte i butikker dersom mange nok kunder faktisk klager på manglende service rett før stengetid? Ingen problemer synes med mindre de belyses.

Jeg ville deinitivt sendt mail ja. Både blir de gjort oppmerksom på at de kanskje har et problem med en av sine ansatte og så sier jeg som Pappalille at de kanskje også trenger en påminnelse av konsekvensen dersom de kun lønner frem til stengetid.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 09:32   #57
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg skjønner ikke helt at man bare lønnes til stengetid, er det lov? Jeg trodde man fikk betalt for de timene man jobbet uavhengig av åpningstidene. Jeg har ikke jobbet i butikk men i cafe og på pub/nattklubb. Vi fikk betalt til vi var ferdige begge steder. På cafeen hadde vi stemplingsur, og på nattklubben skrev vi timelister. Brukte vi en time på å rydde opp fikk vi betalt for den timen.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 09:50   #58
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjenner at jeg er i den medgjørlige hjørnet i dag, og skjønner ikke helt hvorfor man absolutt må klage til sjefen hver eneste gang man opplever noe som er litt klanderverdig. Ok, så møtte man en sur servitør en gang, eller så hjalp ikke ekspedidøren til med å finne boka, eller bussjåføren har helt glemt alt han lærte på smilekurset. Litt småting tenker jeg at vi kan irritere oss over uten at vi klager personalet inn til sjefen.

Jeg er ikke en solstråle hver gang jeg entrer klasserommet jeg heller. Noen ganger er jeg en under middels lærer, men jeg håper jeg er en god en de aller fleste dagene. Noen ganger tabber jeg meg ut uten å vite det, andre ganger er jeg for streng, og atter andre ganger så tabber jeg meg ut ved å kreve for lite. Uansett hvilken jobb man har så gjør man feil, alle gjør det. Det gjør butikkansatte, det gjør sjefen deres, og det gjør kundene. Jeg har knust i en butikk en gang - ikke med vilje så klart, men jeg kom borti en lampe som falt ned. Jeg syns det var fryktelig pinlig og tilbød meg å betale - men hun som jobbet i butikken var like blid og sa at det ikke var nødvendig.

En gang i urtiden jobbet jeg som renholder i en butikk en kveld i uka. Og det var et snodig skue å se hvor mange mennesker som faktisk kaster seg inn døra rett før stengetid og bruker gooood tid til å fylle opp tralla si og vandrer ut av butikken både 10 og 15 minutter etter ordinær stengetid. De så aldri noe problem ved det. Men jeg syns det var et problem. For jeg hadde betalt for 1,5 time for å gjøre jobben - og det kvarteret jeg bare sto og ventet på at kundene skulle komme seg ut måtte jeg ta av min egen fritid. Hvis jeg skulle gjøre jobben skikkelig så tok det 1,5 time, det var ikke mulig å knipe inn særlig med tid for å "ta igjen" tiden som kunden hadde stjålet.

Alle er seg selv nærmest kanskje?

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 12:25   #59
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Darth: Jeg tror faktisk at jeg som sjef hadde likt å få vite hvis en av mine ansatte som jobbet i et serviceyrke rett og slett ikke visste hva det var å yte service. På samme måte tror jeg rektor ønsker å vite om mattelæreren ikke kan brøk, eller kjøkkensjefen vil vite om den nyansatte kokken vet forskjell på ruccola og kinakål. Jeg hadde nok meste sannsynlig ikke ringt sjefen, (dog mest fordi jeg er lat og glemmer fort) men ville nok gjort ekspeditrusen oppmerksom på hva jeg syntes om måten hun oppførte seg på.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 12:55   #60
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Da burde de kanskje skiltet om at butikken åpningstid er frem til de velger å slå ut kassa for kvelden, ikke til 20. (eller hva som nå var stengetiden). Elendig.

Jepp. Jeg har opplevd å kjøre 7 mil ens ærend for å rekke en spesiell (svært spesiell, tydeligvis ) i en annen bygd før den stengte klokka fire. Stor var min overraskelse da vi kom halsende inn ti på fire og oppdaget at de hadde stengt. De hyggelige damene i butikken ved siden av kunne opplyse at betjeningen faktisk hadde gått halv fire, de ... Jadda!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:54.