|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
[Tog] Sovekupe uten å bestille på forhåndFor mange år siden reiste jeg med nattoget uten å ha bestilt sovekupe, og da jeg kom på toget hadde de ledige kupéer som man kunne "kjøpe" for en billig penge, mye rimeligere enn ved forhåndsbestilling.
|
|
|
#2 |
|
Fortynnet
|
Sv: [Tog] Sovekupe uten å bestille på forhåndDet var ihvertfall ikke sånn i fjor sommer da vi tok nattoget mellom Oslo og Trondheim. Jeg hadde misforstått og trodde jeg hadde kjøpt sovekupe for alle fire reisende, men så viste det seg at kupeen bare var for to. Heldigvis var det en ledig sovekupe vi kunne få i tillegg, men den kostet akkurat det samme som den forhåndsbestilte. (850 kroner). |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Aktiv
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() |
Sv: [Tog] Sovekupe uten å bestille på forhåndDet kan fort bli fullt i sovekupeene mellom Trondheim og Oslo i hvertfall. Jeg hadde bestillt på forhånd. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [Tog] Sovekupe uten å bestille på forhåndJeg var gravid og trodde det var en god idé å ha sitteplass på nattoget. Det var det ikke, og jeg endte opp med å måtte kjøpe kupé halvveis. Da var prisen akkurat den samme som om jeg skulle ha kjøpt på forhånd. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: [Tog] Sovekupe uten å bestille på forhåndHm, da har de endret på ting. Synd det, men vi får bare overleve å sitte.
|
|
|
#6 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Sv: [Tog] Sovekupe uten å bestille på forhåndMen hvilestolene på nordlandbanen er ikke så gale. Mye bedre en vanlig kupeseter
|
|
|
|
#7 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() |
Sv: [Tog] Sovekupe uten å bestille på forhåndVi tok den strekningen sittende til Trondheim og sove tilbake. Blir sovekupé ved eventuelle andre reiser. :lærer så lenge man lever: |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Superaktiv
![]() ![]() |
Sv: [Tog] Sovekupe uten å bestille på forhånd
De har ikke det på alle reisene. Ihvertfall ikke de to gangene vi tok i sommer |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Type R ;)
Sist redigert av Honda : 10-11-11 kl 15:25. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Superaktiv
![]() ![]() |
Agenda toget går ikke fra Bodø til Trondheim :P |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: [Tog] Sovekupe uten å bestille på forhåndhttp://home.no/toget/
|
|
|
#12 |
|
Type R ;)
Å joda det går agenda til Tronheim. men at det ikke gikk helt fra Bodø var jeg ikke klar over. Det går nå værtfall fra Mo og til trondheim for det har jeg tatt mange ganger,men agenda pendelertoget går mosjøen-Bodø og Bodø -Mosjøen
|
|
![]() |
|
|