|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
...med jordbær...
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
Jakten på det perfekte reisemålet - badeferie med god matVi er en familie på 5 som planlegger badeferie (ikke bassengbading) sommeren 2012. Barna er da 1, 4 og 6 år.
![]() Kom gjerne med forslag om konkrete leiligheter/hoteller. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Jakten på det perfekte reisemålet - badeferie med god matDen italienske rivieraen rett over grensen fra Nice er veldig bra. Lei bil, så kommer dere dere til Nice og Monte Carlo, San Remo osv. Kjøreavstand også til Cinque Terre og Portofino. Vi leide hus i en liten strandby som heter Andora. Det var greit nok, men vi testet ingen restauranter der siden vi hadde hus og lagde mye mat selv og ellers reiste vi til Laigueglia rett rundt odden hvor de hadde mange restauranter med god mat.
|
|
|
#3 |
|
...med jordbær...
![]() |
Sv: Jakten på det perfekte reisemålet - badeferie med god mat
Jeg liker Italie veldig godt. Og syntes det stort sett er bra mat ansett hvor man er i Italia. Jeg har tidligere vært nord i Toscana, sør i Toscana og i Palermo. Men vi har ikke bod ved havet. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Har bakt søte kaker
|
Det så veldig fint ut i Laigueglia også.
|
|
|
#5 |
|
...med jordbær...
![]() |
Tusen takk for tips - det er veldig kjekt. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
kamerat
|
Sv: Jakten på det perfekte reisemålet - badeferie med god matSardinia, ville jeg sagt.
|
|
|
#7 |
|
...med jordbær...
![]() |
Vet du om noe sted på Sardinia som egner seg bedre for barnefamilier enn andre? Og hvor de bra strendene er? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Jakten på det perfekte reisemålet - badeferie med god matMan kan hvertfall gjøre mye forskjellig på fastlandet i Italia, og det er kjekt om været skulle bli dårlig eller ungene går lei.
|
|
|
#9 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Jakten på det perfekte reisemålet - badeferie med god mat*poff*
The deadline for complaints was yesterday vinterbolle jan 2007 sommerbolle juni 2010 minibolle mai 2012 Sist redigert av kokosbolle : 11-11-11 kl 10:50. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
kamerat
|
De bra strendene er nesten overalt. Jeg har vært to steder, leid leilighet rett på stranda i Costa Rei (ekstremt barnevennlig, nyyydelig strand!) og i sentrum i Alghero (i lavsesong) – Alghero er en fin by, men jeg tror kanskje det kan være litt på den grusomme siden i høysesong. Veldig fine strender der omkring også. Generelt er det veldig mye flott natur og stort potensiale for utflukter overalt på Sardinia.
|
|
|
#11 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jakten på det perfekte reisemålet - badeferie med god matFølger med i tråden siden jeg begynner å lukte på Italia til sommeren vi også. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Jakten på det perfekte reisemålet - badeferie med god matJeg ville reist til Sør-Italia. Jeg var der med bare mannen, men ungene kunne gjerne vært med. Det var en kulinarisk opplevelse av de sjeldne. Og mange charterturister var det i hvert fall ikke.
|
|
|
|
#13 |
|
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jakten på det perfekte reisemålet - badeferie med god matVil også følge med i tråden. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Jakten på det perfekte reisemålet - badeferie med god matJæi å! |
|
|
|
|
|
#15 |
|
...med jordbær...
![]() |
Jeg har kun vært i Palermo i Sør-Italia. Er det noen konkrete steder i du vet er bra? |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Jakten på det perfekte reisemålet - badeferie med god matTropea på Capo Vaticano er vakker sjarmerende og har strender og klart badevann. Snorkling er gøy. Byene omkring sjarmerende. Tropea er en liten gammel by, så leiebil anbefales da det ikke er særlig med leiligheter inne i byen.
|
|
|
|
#17 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Jakten på det perfekte reisemålet - badeferie med god matVi fløy til Pescara (veldig billig med Ryan Air). Der leide vi bil og kjørte ned langsmed østkysten til Bari.
|
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvordan var prisene på leiebil og hotellrom?
|
|
|
#19 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
Stemmer virkelig det? Ligger ikke Brac mye lengre ut enn det? Vi var i Trogir i sommer og der var det båtutflukter til Brac (så bare brosjyrer - vi deltok ikke). Mulig at de båtene gikk veldig sakte/var innom mange steder men jeg synes å huske at båtturen tok et par timer
|
|
|
#20 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Jakten på det perfekte reisemålet - badeferie med god matJeg husker ikke helt, men jeg husker det ikke som noen dyr ferie. Mannen mener at leiebilen kostet 150 euro for en uke, men vi hadde den aller minste bilen. Vi hadde ganske ålreite hoteller. Mener at de kom på ca 60-120 euro natta. Vi reiste noe av tiden sammen med en familie med barn, og guttungen storkoste seg.
|
|
![]() |
|
|