|
|||||||
| Autofil Bilsnakk. |
| Se resultatene: På en skala fra 1-5; hvor hissig er du i trafikken | |||
| Jeg er superrolig og tålmodig |
|
8 | 8,16% |
| Jeg er stort sett tålmodig, men innser at det finnes de som er enda mer tålmodig |
|
20 | 20,41% |
| Tja. Det finnes nok av idjåtter i trafikken, men det går greit |
|
36 | 36,73% |
| Jeg finnes ikke tålmodig, men kjører likevel ordentlig |
|
28 | 28,57% |
|
|
6 | 6,12% |
| Deltakere: 98. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Er du hissig i trafikken?
Hentet fra Lovdata:
Så nei, det er ikke ulovlig så sant det er for å varsle etc.
|
|
|
#22 |
|
Leser
|
Jeg er nok hakket opp på den skalaen. Jeg mener nemlig at alle er idjåtter - innkludert meg selv.
Jeg synes det er et poeng i å tute/signalisere med lys når folk bryter vikeplikten, da vil de kanskje være oppmerksom på at det faktisk er vikeplikt neste gang. Jeg synes det er helt greit at andre gjør det på meg også. Feks hadde jeg en syklist som viste fingeren til meg fordi jeg la meg ut alt for tidlig i forhold til ham (jeg feilberegnet farten hans). Synes ikke det er rart at folk blir sure hvis de blir redde. Jeg kan heller ikke fordra syklister som kaster seg syklende ut i gangfelt - jeg har tenkt å bruke bilen som fremkomstmiddel ikke drapsvåpen.
|
|
|
#23 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Er du hissig i trafikken?Jeg finnes ikke tålmodig, men kjører likevel ordentlig ..
|
|
|
#25 |
|
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
Sv: Er du hissig i trafikken?Jeg er nok blitt veldig mye roligere med alderen, men kan godt fyre av ei lekse eller to om det er noen som gjør noen dumheter. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
flisespikker
|
Nå sa du ikke i innlegget jeg siterte hvilke situasjoner du tuter i, og det er vel gråsoner her - det er lov til å tute for å varsle om farlige situasjoner, men ikke for å avreagere og understreke hva man mener om den andre trafikanten, liksom. (Jeg ville nok også tutet om noen plutselig kastet sin bil inn foran min slik at jeg nesten kjørte på den.)
Igjen sa du ikke akkurat hva slags situasjon du mente, så det var ikke opplagt at du bare gjør dette i veldig lav fart og der det overhodet ikke skaper fare. (Men å hindre andre biler i å komme frem tror jeg strengt tatt ikke er lov, generelt sett, heller ikke om de f.eks. kjører for fort eller ligger i feil fil.)
|
|
|
#27 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Er du hissig i trafikken?Jeg skjønte at du spøkte litt, men følte for å poengtere at jeg ikke er en av iddijåtene.
|
|
|
|
#28 |
|
Søt og rar
|
Sv: Er du hissig i trafikken?Ift. det å bruke fløyte på folk som gjør ulovlige eller farlige ting i trafikken, så mener jeg virkelig at det kan skape farlige situasjoner om man bruker energien sin på å lage ytterligere bråk. Så vidt jeg har forstått skal man bare bruke fløyta dersom man kan unngå en farlig situasjon ved å fløyte,
|
|
|
#29 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du hissig i trafikken?Jeg var en hissigpropp som kjørte ring 3 daglig, og snek mye i rushen. Nå orker jeg ikke, glir langsomt fram i lang dyr stasjonsvogn. Prøver å begrense drivstoff forbruket også. Bilen er skapt for lange distanser i høy fart.
|
|
|
|
#30 |
|
Hertuginne
|
Sv: Er du hissig i trafikken?Jeg holdt på å kjøre på en mann på scooter i dag tidlig, fordi han åpenbart mente at regler kun gjelder for biler, og at han derfor kunne sno og snike akkurat som det passet ham og dermed hive scooteren sin inn rett foran bilen min, i det jeg var på vei ut av en rundkjøring. Jeg stod på bremsen, takket høyere makter for at det ikke var en bil bak og tutet skikkelig.
|
|
|
#31 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Er du meg? |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Er du hissig i trafikken?Hei, jeg heter Lykken og er en tuter! :innrømmer:
|
|
|
#33 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Er du hissig i trafikken?Jeg har nok blitt roligere med årene, men kan fortsatt bli ganske så irritert i trafikken.
|
|
|
#34 |
|
Forelska
|
Sv: Er du hissig i trafikken?Trur eg stort sett er ein roleg, avbalansert og dynamisk sjåfør og brukar stort sett tuta til å åtvara om folk gjer noko himmelropande hasardiøst som t.d. å skifta felt utan å sjekka dødsone og andre fårlege situasjonar - stort sett altså - kan nok slenga frå meg eit "Bært" om nokon køyrer totalt idiotisk og kan innimellom koma med utbrudd som "Iddiot!", "Nek!", "Men i H....te, då!" og liknande og så la det vera med det - trur ein er best sjåfør med jamnt blodtrykk og hjarterytme.
|
|
|
|
#35 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Dette opplevde jeg en gang i søndagstrafikk på E6. Idioten prøvde å presse meg ut av veien når han kjørte opp på høyre siden av meg og selvsagt ikke rakk forbi (søndagstrafikk på E6 sørover fra Hedmark mot Oslo = tett trafikk). Det skapte en veldig trafikkfarlig situasjon og jeg hadde høy puls i en halvtime etterpå. Og tror du han kom noe fortere frem??? Neida, han lå foran meg helt til Oslo.
|
|
|
#36 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Er du hissig i trafikken?Denne tråden var teit. Nå kommer jeg på mange av situasjonene jeg har opplevd gjennom årene og blir hissig helt på nytt.
|
|
|
#37 |
|
Det norske
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du hissig i trafikken?Jeg landa på tja. Er ikke hissig, men blir irritert når folk er for treige eller driter i å blinke.
|
|
|
#38 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Er du hissig i trafikken?Jeg er veldig rolig, mer rolig for hvert år som går. Jeg blir bestyrtet når folk gjør farlige eller hensynsløse ting, og tuter for å avverge fare.
|
|
|
#39 |
|
Passiv
|
Sv: Er du hissig i trafikken?Jeg er litt glad i tuten og tuter også i situasjoner som ikke faller innenfor reglene i vegtrafikkloven. Jeg er særlig glad i å tute på folk som kjører elendig fordi de er mest opptatt av en telefonsamtale de holder på med og ikke så opptatt av trafikken rundt seg. Da håper jeg alltid at den de snakker med hører tutingen og foreslår at de kan snakkes en dag hvor samtalen ikke medfører fare eller ulempe for andre. |
|
|
|
#40 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Er du hissig i trafikken?*peker på signaturen*
|
![]() |
|
|