Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Ny syvseter og antall prøvekjøringer

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-11, 23:25   #21
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ny syvseter og antall prøvekjøringer

Opprinnelig lagt inn av Isa, her.

Vi har 7-seter Touran og vi er fornøyde. Men vi bruker den stort sett som 5-seter. Jeg synes det er litt styrete å ta bort bagasjeromsmatten, bagasjerullgardinen og få inn barneseter der.

Ta bort matten? Har dere ikke den type matte som er delt og har "brettekanter"? Vår er delvis delt på midten, slik at ene setet kan være oppe, mens matten dekker resten av bagasjerommet. Delen av matten som vanligvis er over seteryggen blir liggende bak seteryggen.

Ellers viktig når man kjøper Touran: Få med nettingveggen. Koster vel litt over 2000 kr, men er svært praktisk når man skal laste mye. Kan også stå i hvis man skal bare skal en kort tur med noen i de bakerste setene, men de må da gå inn via bagasjerommet. Tar liten plass når den er lagt sammen. Kan også festes bak førersetene når man trenger "varebil". Denne nettingveggen skal vel tåle 2,5 tonn så vidt jeg husker og festes i karroseriet. Dette en sikker løsning når det skal lastes høyt. Andre "hundevegger" o.l. som settes opp er ikke laget for å kunne tåle like stort press.

Gammel 13-11-11, 23:27   #22
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Og jeg glemte handsfree til telefonen.

Gammel 13-11-11, 23:31   #23
mrc

mrc sin avatar

mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Bilen vi ser på er en Touran 105 TDI BMT DSG Highline 7 seters.

I tillegg media in og panorama takvindu, tilhengerfeste og to sett dekk med lettmetallfelger.

Prisen er 400'.

Stiller seg jo litt på en annen måte når det er snakk om bil på lager, men ellers ville jeg sagt at de 12-13k-ene ekstra 2.0TDI DSG Highline koster hadde vært verdt det. Altså en oppgang fra 105 til 140 hk. Jeg ble egentlig litt overrasket nå over at prisforskjellen ikke var større, med tanke på at man her skal betale avgift for 35 hk og litt høyere CO2-utslipp. Forbruksforskjellen i praksis er nok marginal, og disse pengene tror jeg man har fått tilbake når bilen skulle selges.

Gammel 13-11-11, 23:40   #24
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

En tankevekker det der, kanskje vi skal tenke oss litt bedre om. Selv er vi ikke så opptatt av hk, men mange andre er jo det.

For sånne er på vei til landet, og dermed ikke så lang leveringstid.

Gammel 13-11-11, 23:44   #25
mrc

mrc sin avatar

Standard

105hk holder i utgangspunktet, men 140hk er "kjekt" ;-) Biler i denne størrelsen med 100-115 hk er ikke noe racere. Det er snakk om diesel, og godt dreiemoment gjør at man ikke merker så veldig stor forskjell på om bilen er fullastet. Jeg har Touran med 1.9TDI og 105hk. Det holder, men hadde jeg bare måtte betale 12-13k ekstra for 35 hk når jeg kjøpte, hadde jeg valgt det framfor en del annet utstyr. F.eks. er jeg ikke noen stor fan av f.eks. glasstak o.l.

Prisene jeg så på nå var listepriser, men vil tro at det i praksis ikke skal være noe spesiell forskjell. Rent produksjonskostnadsmessig er det nok veldig liten forskjell mellom 105 og 140hk. Prisforskjellen vil være avgifter. Jeg må si jeg egentlig ble overrasket over hvor liten prisforskjellen var nå.

PS! Få montert skvettlapper foran.

Gammel 13-11-11, 23:50   #26
mrc

mrc sin avatar

Standard

Når det gjelder matte og nettingvegg i Touran. Her er et bilde som viser "oppdelingen" av matta i bagasjerommet vår, samt nettingvegg montert i fremre posisjon:

Bilde tatt etter at jeg fraktet hjem fryseboks i bagasjerommet ;-)

Gammel 14-11-11, 00:05   #27
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Vi hadde også delt matte i Touranen.

Gammel 14-11-11, 11:56   #28
Lommelun
Superduperaktiv

Medlem siden: Mar 2010
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Vestlandsfanden har tidligere skrevet mye bra om Renault Grand Scenic...
Jeg har sett litt bilder av den og jeg må si at jeg synes den ser veldig snaisen ut..

Det lille jeg har sett av tester av den har også vært entydig veldig bra.

Kan være verdt å ta en titt ivertfall...

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 15:11   #29
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Jeg kjøpte Touran (btukt) uten å prøvekjøre den, og uten å prøvekjøre noen andre biler. Er storfornøyd med bilen
Vi er 5 og har 7-seter. Tre barneseter i bredden bak.

Gammel 14-11-11, 15:19   #30
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

(Er det bare jeg som leser "nesestyver" når jeg ser overskriften på denne tråden?)

Men jeg har dessverre intet fornuftig å komme med når det gjelder problemstillingen.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 15:20   #31
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror Touran er et veldig bra valg.

Vi har gått for Ford Grand C-max etter å ha prøvekjørt noen forskjellige. Har testet at det går med tre bilseter ved siden av hverandre i midtraden, så den er grei. Litt leveringstid på den da, vi bestilte i slutten av august og får den i midten av desember. Får vi håpe.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 22:25   #32
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Standard

Da har vi handlet Touranen i dag, min kjære klarte til og med å få med mere utstyr og senket prisen.

Nå kan ingen si at jeg ikke klarer å ta raske beslutninger...

Ang scenic har vi eid scenic siden 2001 (bilen som er blitt kondemnert) og skal ikke ha det igjen. Selve bilen er bra, men forhandlerne derimot ....

Gammel 15-11-11, 09:25   #33
vestlandsfanden
Superaktiv

Medlem siden: Aug 2010
vestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populær
Standard

Kom for sent på banen.. men Gr Scenic med 1.5 DCI og EDC automat er etter min mening den mest undervurderte og 7seteren som finnes på markedet. Veldig bra automatgir og overraskende sprek motor. Større bil enn Touran og Cmax, spesielt i bredden. HAr o¨gså tro på nye Zafira og PRius 7seter hybrid. Forhandlerne som TS nevner er ute av bildet nå (dvs Bilia?) og de har vært et stort problem, ja. Motorforum derimot viser en helt annen kundebehandling og interesse for merket.

vestlandsfanden er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:00.