Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvor mye kostet vinterhabitten i år?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-11, 13:27   #1
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Hvor mye kostet vinterhabitten i år?

Bare nysgjerrig jeg, hva brukte dere på vinterklær i år?

Tolvåringen fikk jakke til 399kr (dun/gås parkas), Reflex vinterbukse til 199kr, vintersko til 350kr (halv pris). Hansker og luer fra i fjor.

Åtteåringen fikk Polarn o pyret brukt todelt dress til 350kr, ekstra vinterjakke til 149kr fra Redhil, reima vinterbukse til 199kr, sorel støvler til 249kr, cherrox til 99kr, nye luer fra Reima til 350kr, nye HH votter til 99kr og hansker til 99kr. Og så fikk han adidas gore tex foret høststøvler jeg tror vi kan bruke litt.

Toåringen har fått brukt reimadress til 300kr og TTH dress til 200kr. Viking gore tex til 300kr.... Og cherrox, samt to par vinterstøvler til 350kr samlet (superdupersalg er kjekt).Og reimalue til 99kr. I tillegg har jeg kjøpt en brukt troll lue til 50kr. I våres kjøpte vi et par nye luer fra Reima og votter fra Isbjørn of Sweden og reima. Husker ikke akkurat pris men rundt 400kr.

De største har ull og fleece fra ifjor, brukt et par hundre kr på åtteåringen tenker jeg, men minsten har fått ull og fleece for et par tusen kr kan jeg tenke meg

(og så lurer man på hvor pengene havner...)

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 13:32   #2
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye kostet vinterhabitten i år?

Jeg synes dere har en utrolig hukommelse for priser.

Jeg kjøpte vinterjakke til poden på salg i fjor, så den kostet bare noen hundrelapper. Så kjøpte jeg en nybrukt dress til lillesøster her inne. Vinterstøvler og cherrox har de fått, da, det er uhyggelig dyrt. Vi må kanskje fylle på med litt ull etter hvert, men jeg klarer meg lenge med PR og krinkelull. Ellers klarer de seg sånn noenlunde.

(Jeg kjøpte visst litt vel mye i fjor. )

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 13:34   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I år har vi ikke kjøpt noen verdens ting. Snuppa skal få en utebukse, men vi venter helt til hun trenger den for hun vokser så innmari for tiden.

Dressen fra i fjor passer fremdeles til knerten, og begge ungene fikk altfor store jakker til jul i fjor av oldemor. De passer perfekt nå.

Forresten; sko har vi jo kjøpt. De ble kjøpt på halv pris, så vi betalte 799 for ecco-sko til begge to.

Gammel 15-11-11, 13:35   #4
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

I år ble det billig på minstemann:

Vintersko og viking thermo passer fra i fjor
Arvet en jakke, en passet fra i fjor og har kjøpt en ny jakke til 300 på salg
Vinterdress fra i fjor passet
ullundertøy - må fylle på med 2 sett - ca 8-900 kr.
En ny lue, et par hansker - 600 kr

Totalt 1800 på han da.

Mellomsøster fikk ny jakke (500) + uggs (2000) = 2500

Storesøster fikk ny jakke - 700 = 700.

Gammel 15-11-11, 13:36   #5
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Har ikke kjøpt en ting til nå, det meste fra i fjor passer ok til det nærmer seg jul i alle fall. De får litt påfyll til jul, og så handles det som måtte behøves på salget i januar. Det er da det blir ordentlig kaldt her i området.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 13:38   #6
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis vi bare skal regne yttertøy og sko blir det vel slik (må anslå noen av prisene):

Lillesøster:
Ubrukt vinterdress kjøpt her inne 400
Ekstradress arvet etter storebror
Vintersko kjøpt her inne 150
Vintersko arvet av storebror
Vinterjakke arvet
Div. luer og votter ca. 600
Totalt: 1150

Storebror:
Sett vinterjakke + skibukse 500 (kjøpt på 50% salg i januar)
Vinterdress 400 (kjøpt på salg i januar)
Vinterdress 600 (kjøpt på salg i januar)
Diverse luer og votter 400
Vintersko: De jeg kjøpe på salg i fjor som han brukte da passer fortsatt 250,-
Dockboots: 200
Totalt: 2350

Har nok brukt minst 1000 på ull til begge, i hovedsak kjøpt på minst 50% avslag.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 13:38   #7
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I år slapp vi relativt billig unna, begge har fått ny dunjakke, nye votter og nye vintersko, men bortsett fra det passer alt fra i fjor.

Gammel 15-11-11, 13:39   #8
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I år har gutta fått Sorell og dunjakker. Det ble vel rett under 1000-lappen pr unge.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 13:41   #9
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tja, hittil har begge mine store tøy fra ifjor og mellombror har også fått noe arvetøy.

Eneste jeg har kjøpt nytt hittil i år er en Isbjørn parkas på XXL, til 300,- (satt ned fra 1999,- med dermizax og det hele )
Og sko til mellombror kjøpte jeg på 50%salg i fjor, så de står og venter til vinterkulda kommer.

Minstebror har arvet en hel del, både ull og dresser i forskjellige tykkelser.
Sko må kjøpes nytt, men venter til nærmer seg mer året og barnehagestart.

Gammel 15-11-11, 13:44   #10
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Vi er vel oppi 5-6000 hittil tenker jeg. Mye fra i fjor kan fortsatt brukes heldigvis, derfor slipper vi såpass billig unna.

Gammel 15-11-11, 13:46   #11
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Det vil jeg ikke tenke på en gang.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 13:49   #12
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aner ikke. Mine unger har praktisk nok bursdag i oktober.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 13:49   #13
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke kjøpt noen nye vinterklær i høst. Niåringen fikk endel nytt i fjor som fortsatt passer, jeg kjøper som regel vinterklær så store at de kan passe to sesonger. Om det mangler noe så fyller jeg på etterhvert. Kjøpte Geox vintersko på salg i vår, men husker ikke priser jeg heller. Vi får nesten aldri klær til bursdag eller jul, eller ihvertfall ikke yttertøy.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 14:00   #14
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Ikke noe enda. De fikk dresser til bursdagene sine og resten passer fra i fjor

Gammel 15-11-11, 14:01   #15
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Aner ikke. Mine unger har praktisk nok bursdag i oktober.

Hjelper ikke oss noe som helst. Besteforeldre sier at de kjøper presanger til ungene ikke til oss foreldre, og derfor kjøper de ikke sko eller dresser. Det er visst mye bedre å fylle allerede velfylte barnerom med enda flere leker.

Jeg har nå forklart dem at snuppa ønsker seg nøstebarnull til jul. Og at det er hennes ønske fordi den ulla er så dyr at vi heller kjøper annen ull til henne som hun bare til nød bruker. Da kunne ønsket aksepteres.

Gammel 15-11-11, 14:03   #16
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Det tør jeg nesten ikke tenke på.. Ingenting passer fra i fjor, og vi har ikke arvet verken ull eller yttertøy. Lua passer, men har gått istykker. Har kjøpt dress fra Isbjörn, sko fra Ecco, kanskje 7 sett med ullundertøy.. Litt div halser og tynne ullvotter. Ny, vindtett lue og et ekstra par votter gjenstår.

Gammel 15-11-11, 14:03   #17
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det meste vi har kjøpt i år er kjøpt på salg, og noe fra i fjor brukes i år også.

Eldste:
Bergansjakke og Reimatecbukse: ca 1000 kr
Ecco goretex vintersko: 600 kr
Reimatec reservedress kjøpt brukt: 550 kr
Reimatec hansker: 400 kr

Minsten:
Reimatecdress: 600 kr
Ecco goretex vintersko: 800 kr
Rematec finlandshette: 200 kr

Gammel 15-11-11, 14:07   #18
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Hjelper ikke oss noe som helst. Besteforeldre sier at de kjøper presanger til ungene ikke til oss foreldre, og derfor kjøper de ikke sko eller dresser. Det er visst mye bedre å fylle allerede velfylte barnerom med enda flere leker.

Jeg har nå forklart dem at snuppa ønsker seg nøstebarnull til jul. Og at det er hennes ønske fordi den ulla er så dyr at vi heller kjøper annen ull til henne som hun bare til nød bruker. Da kunne ønsket aksepteres.

Vesla skriver alltid en god blanding av klær, utstyr og leker på ønskelistene sine. Tror iallefall ikke hun mener at vinterutstyr ikke egentlig er gaver til henne, men til oss. Det var en uvant tankegang. Ser med gru for meg rommene til ungene om de bare fikk leker av alle.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 14:07   #19
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Vi kunne sikkert fått litt i gave, men spesielt min mor går mer etter utseende enn kvalitet. Svigermor hadde nok kjøpt det vi hadde ønsket, men så har ikke Kosegrisen bursdag i et sesongskifte da.

Gammel 15-11-11, 15:05   #20
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Mini fikk vinterjakke av foreldrene mine til jul, og hun har en vinterbukse som søstra utrolig nok ikke klarte å slite ut. I tillegg har jeg kjøpt dress på Kappahl, den kostet litt over 500 tror jeg (salg). Sko kjøpte jeg på salg i fjor, de kostet 100 kr tror jeg (Sorell).

Eldste fikk bukse og jakke fra WOW når de hadde halv pris på alt, det kostet kanskje 500 tilsammen. Fjorårets bukse og jakke passer godt nok som ekstrasett. I tillegg har hun en haug med kåper hun har fått fra svigermor. Jeg har kjøpt skidress til henne da (trening), den kostet vel 500 tror jeg. Hun har ikke fått vintersko enda, stakkars.

Votter, luer osv har de brukt fra i fjor så langt, det kommer vel påfyll jevnlig i løpet av sesongen etterhvert som ting blir borte.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:05.