|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Rull inn puppenDette var fornøyelig lesing. Hun følte sikkert at hun hadde ordlagt seg kjempebra da hun sendte inn kronikken. Om det hadde vært en opplest sannhet at de som er hjemme med barna i 2,5 år er bedre mødre enn de som hadde tiltet ved tanken, så har jeg definitivt ikke fått barn.
![]() |
#22 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: Rull inn puppenNår det gjelder foreldrepermisjon i sammenheng med likestilling, tror jeg mange er på ville veier. Så lenge mor og far ikke deler omsorgsoppgavene, altså fraværet fra jobb, 50/50, blir det ikke likt. Skal man velge mellom en arbeidstaker som har 30% av permisjonen eller 70? 40% eller 60%? Enten må mors permisjon kuttes ytterligere (vil vi det?), eller fars forlenges kraftig. Syns debatten til tider er snodig. Som om enkelte kvinner tror at jo mindre foreldrepermisjon de får, og mannen tilsvarende mer, jo mer likestilling og bedre liv får de. Om det ikke handler om det, men det er som mange av disse kvinnene sier - de gjør det fordi barna trenger far, hvorfor er det ikke mennene som fører kampen?
![]() |
#24 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Rull inn puppenFor min del handler det egentlig ikke om den debatt om kvinners (eller fedres rett) men behov for realitetsorientering i henhold til hvor priviligert vi er i landet her med tanke på permisjonsrettigheter.
![]() |
#26 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Rull inn puppenLeserinnlegget fikk meg til å tenke på "Urettferdig"-diskusjonen som var her inne sist uke, det er ikke urettferdig at ikke staten sponser mødre som vil være hjemme med barna i to år og hun har ingen rett til å være indignert over at hun "bare" får 6,5 måned betaling for å være hjemme med babyen sin, det blir som når Skilpaddas pode ble sur fordi han "bare" fikk gå innom kiosken en gang i måneden, når alternativet var å aldri gå innom.
![]() |
#27 |
maler
|
![]() Sv: Rull inn puppen
Det du sier her gjelder ganske mange områder i samfunnet og ikke bare permisjonsrettigheter. Det er så mange rettigheter og ordninger i dette landet at folk blir helt månebedotne når de havner i en situasjon det ikke finnes en lønnskompensasjonsordning for. Og da er staten urimelig, det er urettferdig, det er overgrep og det oppleves som fullstendig urimelig. Og det hører man veldig ofte. Vi er så godt vant det at vi forventer at det er en ordning for absolutt alt, enten finansiert av staten eller av arbeidsgiver.
![]() |
#28 |
tradisjonell figur
|
![]() Sv: Rull inn puppenExcrews me, men HÆ?! Jeg skjønner ikke at noe såpass fjernt kan skape debatt engang, hvordan kan folk ta dette på alvor?
![]() |
#29 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rull inn puppenJeg var kjempeflink og lot meg ikke provosere FØR jeg begynte å lese kommentarene nederst. Faen så mange gærninger det finnes, jeg gremmes.
![]() |
#30 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rull inn puppenEr det bloody mulig.
![]() |
![]() |
#31 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Rull inn puppenJeg er ikke overrasket i det hele tatt Sist redigert av m^2 : 13-11-11 kl 17:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
fri
|
![]() Sv: Rull inn puppenOg debatten går videre i Fædrelandsvennen. http://www.fvn.no/lokalt/article924780.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|