|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Beinplass i bakovervendt sete?Brukte setet til en 5 åring så at en på 14 mnd ikke har plass har jeg vanskelig for å se for meg.
|
|
|
|
#42 |
|
Hjuleglede
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Beinplass i bakovervendt sete?Nå har jeg kikket gjennom monteringsanvisningen til Hi-Way og ser at den ikke trenger å monteres med bøylen helt inntil bakseteryggen. Har dere mulighet for å sette stolen i midten, noe jeg tror dere har i bilen deres, så vil han få veldig god beinplass i stolen. Fest forankringsbeltene og stram dem godt slik at du ikke drar stolen for nær bakseteryggen, og stram til bilbeltet etterpå. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
can-jur
|
Sv: Beinplass i bakovervendt sete?
|
|
|
|
#44 |
|
etterpåklokest
|
Jeg har ikke vanskelig for å se det for meg. Husk at Floksa skal ha plass til tre andre barn og to voksne i bilen også, det er begrenset hvor mye man kan justere det ene setet før de går utover plassen til de andre. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Beinplass i bakovervendt sete?Hvis det er noen trøst, Cuyahoga, så tenkte jeg akkurat det samme da knerten var 2 år. Men kroppsfasongen hans forandret seg såpass mye at han alltid fikk plass allikevel. Det er jo ikke uvanlig at de blir en del tynnere når de har passert 2, slik at selv om de blir lengdre, så er det fremdeles plass. Og vi har ikke en sånn bil hvor man kan sitte med bena mellom stolen og seteryggen.
|
|
|
|
#46 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
Sv: Beinplass i bakovervendt sete?Jeg synes, av alle de 15-20 bilsetene vi har hatt opp igjennom de siste tolv årene er Hi-wayen den man kan justere og styre mest med i forhold til hvordan den kan plasseres i bilen. Litt irriterende at den ikke kan lenes inntil noe, men vi har heldigvis stor nok bil og det er nok det som gjør at benplassen blir såpass stor. Jeg har ikke prøvd å montere uten klossen så aner ikke hvordan det vil si for benplassen, men da vil den vel komme nærmere sete og dermed få mindre plass til bena? |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Hjuleglede
Sv: Beinplass i bakovervendt sete?Jeg føler for å poengtere at man ikke trenger en diger monsterbil for å få plass altså, selv om mange får det til å høres slik ut. Ofte handler det om å finne den gunstigste kombinasjonen av bil og bilstol, altså om å prøve ulike stoler i bilen for å se hva som passer best. Og selv om mange fekter med armene og himler med øya mens de snakker om at man "må kjøpe SUV til en million", så er det lite hold i det. Kupéen i de fleste SUVer er mindre enn man skulle tro, og utforming på forseteryggene kombinert med baksiden på bilstolen (altså hvor de treffer hverandre) har veldig mye å si for hvor stor plass en stol tar. En stol som tar uhorvelig med plass i en bil kan kanskje smettes inn lett som ingenting i en annen. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Beinplass i bakovervendt sete?En femåring ja, Sonja. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
maler
|
Uansett hvordan du snur og vender på det, er det et kompliserende element når man skal bemanne tre seterader hvorav to blir fylt med barnestoler. Da havner man i en situasjon hvor det å kjøre midtre seterad helt bak plutselig ikke nødvendigvis er en opsjon. Så jeg skjønner det kan være vanskelig. Og hvis "ny bil" ikke er en valgmulighet, må man gjøre det beste utav det.
|
|
|
#50 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Beinplass i bakovervendt sete?Vi har britax two way, er veldig fornøyd med beinplassen der. Nå er kanskje ikke det det beste sete for en på 14 mnd siden den ikke har så god sidebeskyttelse, men man kan få kjøpt sånn hodeinnlegg i den så blir det litt bedre.
Sist redigert av Rose : 16-11-11 kl 12:12. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Hjuleglede
Sv: Beinplass i bakovervendt sete?Jeg ser ikke helt at det skal være nødvendig å knegge på meg for at jeg "bare" skal plassere to unger i bilen. Det er da flere på forumet her som har hatt 3 bakovervendte i baksetet, eller 2 bakovervendte og en beltestol. Fleksibiler har gunstigere bakseteløsninger som gjør at du får utnyttet bredden bedre. Sist redigert av Sonja Sockersöt : 26-02-18 kl 16:21. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Beinplass i bakovervendt sete?Vi har Besafe IZI, og minstemor på tja. 95 cm har fortsatt god plass bakovervendt. Hun skal få sitte så lenge hun kan, og det blir i alle fall til 4 år ser det ut som. Ikke har vi spesielt god plass bak heller, og jeg på 1,69 kan sitte i pasasjersetet foran. Besafe IZI står vel på en liten "sokkel", så dette gjør kanskje at beina går litt mer ned enn bare framover? |
|
|
|
|
|
#53 |
|
can-jur
|
Den muligheten så vi på da vi lette etter sete, men i bilen vår må man koble ut begge eller ingen og da valgte vi det bort.
|
|
|
|
#54 |
|
Lengter etter sola
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nå var det ikke hvor stor plass bilstolen tok jeg hadde vanskelig for å se for meg, men plassen ungen har I stolen. Jeg har også 3 unger og barneseter i bilen + ofte andre barn med på 3. seterad. Går helt fint. Både i Touranen og S-maxen
|
|
|
|
#55 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Ikke voksne heller.
|
|
|
#56 |
|
Hadde du klart å skvise inn en beltestol ved siden av Zento'en? Hva slags bil var det snakk om?
|
|
|
#57 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Beinplass i bakovervendt sete?Vi hadde to bakovervendte og en beltestol i Ford Mondeo, men den er nok en tanke bredere enn V40 tror jeg.
|
|
|
#58 |
|
Hmm. Jeg har avensis og skulle så gjerne hatt muligheten til to beltestoler bak (i nødstilfelle, ikke til vanlig) og en bakovervendt stol til 3-åringen. Han sitter nå i DL, 95 cm lang ca. Er det helt umulig å å få til om jeg kjøper en annen stol til ham?
|
|
|
#59 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Beinplass i bakovervendt sete?Vi har 2008-modell Mondeo, og to beltestoler og en bakovervendt går fint. To Kid Plus og en Hi-Way.
|
|
|
|
#60 |
|
Øyboer
Sv: Beinplass i bakovervendt sete?2 beltestoler og 1 bakover blir vel alltid best om den som er bakover står i midten? Da kommer man lettere til å feste selene på beltestolene. |
|
|
|
![]() |
|
|