|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
flisespikker
|
Sv: Om å ha barn med mange forskjellige
Logikken er vel at barna dine er synlige for alle, mens hadde du tatt abort, ville svært få ha visst om det. Folk legger seg alltid opp i ting de kan se, og om man velger annerledes enn det "folk" ville valgt, blir man nesten alltid kritisert eller i det minste avkrevd en begrunnelse for det. Ideen om at "du har ikke alle fakta og dessuten er ikke dette noe du har noe med " er fremmed for ganske mange.
|
|
|
#22 |
|
Absolut ateist
|
Jeg er ikke helt enig. Mens jeg gjerne dømmer dem som tar mange aborter, fordi det avviker veldig med min standard, så ser jeg ikke at andre dømmes for dette. Har hvertfall ikke opplevd andre som dømmende når folk har fortalt om flere aborter.
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Om å ha barn med mange forskjelligeMen Sitron, du brukte jo tross alt prevensjon? Du gikk ikke inn i et forhold med en mann og tenkte "Jippi, vi er så lykkelige, vi må få et barn!".
|
|
|
#24 |
|
flisespikker
|
Nei, det kan nok være. Da er det vel heller fordi "folk" synes at det greieste i en slik situasjon ville være å ta abort (siden de mener det er upraktisk for deg med tre ulike fedre og kanskje også regner med at dette er vanskelig for barna), og siden du ikke gjorde det, så blir du kritisert og mistenkeliggjort. Som man gjerne blir når man velger annerledes.
|
|
|
#25 |
|
flisespikker
|
Men slikt vet jo sjelden omgivelsene. De aller fleste vil aldri få vite omstendighetene rundt barna man har, men vil trekke konklusjoner og evt. dømme ut fra bare ganske få fakta ("Sitron har barn med tre ulike menn").
|
|
|
#26 |
|
Absolut ateist
|
Det bryr folk seg lite om. De hører "nei, de har ikke samme far" og så hører de ikke mer.
|
|
|
#27 |
|
Absolut ateist
|
Men jeg tror neppe jeg deler at jeg har barn med ulike fedre mer enn folk gjør at de tar abort. La oss tenke forumsammenheng et lite øyeblikk.
|
|
|
#28 |
|
flisespikker
|
OK, gjerne det. Men i forumsammenheng velger man selv hva man vil fortelle. På et foreldreforum er det naturlig å nevne barna sine, og innimellom også å nevne hvem man har dem med. Men ganske mange av dem som har tatt abort vil aldri finne det naturlig (langt mindre påkrevd) å fortelle om det. Hvis noen fortalte at de hadde tatt abort tre ganger, tror jeg ganske mange ville dømme dem for det, enten bare ved å "tenke sitt" eller ved å si noe.
|
|
|
#29 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Om å ha barn med mange forskjelligeJeg syns Kasia sier det så fint. Jeg har blitt mer nyansert med årene, hadde nok mer bastante meninger om akkurat dette før.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Pauset
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jo men selv om man har det, så er det faktisk rent statistisk bare 50% sjangse for at det holder. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
flisespikker
|
Nei, man vet aldri. Men det er jo likevel sant som Glitter sier, at man vet litt mer hvis man bruker litt mer tid til å bli kjent. Selv om 50% av alle forhold ryker, så betyr jo ikke dette at det er helt bingo hvilke forhold det er snakk om.
|
|
|
#32 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Om å ha barn med mange forskjelligeKanskje jeg bare har møtt åpne mennesker opp gjennom, jeg har hvertfall opplevd flere ganger at folk har fortalt om hvor mange aborter de har tatt. Egentlig oftere enn jeg reklamerer med å ha pult på meg ørti unger med ørti menn.
|
|
|
#33 |
|
Pauset
Jeg syntes nesten det jeg. Jeg feks har vært i et forhold jeg var villig til å kjempe med nedd og klør for. Visste sikkert at DETTE ville jeg. Det sa han og. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Glamorøs
|
Nei, det gjør man ikke. Men men kan allikevel legge til rette for at det skal gå bra. Uten at jeg skal belage meg ut på en voldsom statistisk analyse, så kan det jo være at flesteparten av de 50% som ryker er dem som har hoppet uti det? Ikke dem som har tatt det gradvis?
|
|
|
#35 |
|
flisespikker
|
Det er mye man ikke kan vite på forhånd, og mye som påvirker forholdet som man ikke kan påvirke eller styre. Men det er også ganske mye man kan vite (eller i alle fall vite mer om) og mye man kan påvirke selv. Noen har dårligere dømmekraft enn andre, noen kjenner seg selv dårligere enn andre, noen er flinkere til å se og jobbe med konflikter enn andre - og noen er bare rett og slett mer uheldige enn andre. Flaks/"bingo" er helt klart en faktor, men det er ikke den eneste.
|
|
|
#36 |
|
Pauset
Neida. Faktisk litt oppmuntrende når du sier det sånn. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Har laget seg en tittel
|
Sv: Om å ha barn med mange forskjelligeSvigerinnen min hadde tre barn med tre forskjellige fedre. Jeg dømte henne nok litt til å begynne med, men livet er uforutsigbart, og ting går ikke alltid slik man ønsker det. Slik dagens samfunn er i dag så er det like "unormalt" å ha samme far til alle barna som det er å ha forskjellige fedre. Så for meg betyr det ikke noe hvor mange fedre en person har fått barn med, det som betyr noe er personlighet, og ikke minst at barna har det godt.
|
|
|
#38 |
|
Skrekkøgle
|
Sv: Om å ha barn med mange forskjelligeJeg har tre barn med to menn, alle barna født i stabile forhold. Khadilusken ble nok til litt kjappere enn vi hadde trodd, men det gikk da så bra så. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Mother of Dragons
|
Dette er jammen sant. Det finnes de som veldig lett blir gravide (har en venninne som har tre barn uplanlagt på p-pille og senere hormonspiral) og det finnes folk som har veldig dårlig dømmekraft, det finnes de med veldig uflaks og alt mulig av grunner til at man kan ende opp med å ha barn med forskjellige fedre.
|
![]() |
|
|