Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Supermat

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-11, 16:27   #17
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Supermat

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Hvilke resultater opplevde du? Har du fått energien tilbake?

Jeg har alltid vært bevisst på kosthold, og har spist sunt med unntak av søtsakene jeg dro frem etter at ungene var lagt og pepsi max som jeg i perioder har vært avhengig av (nå drikker jeg stort sett vann, grønn te og pukka te ).

Jeg har ikke dårlig samvittighet for utgiftene ettersom jeg i mars kuttet ut alt av søtsaker og pepsi max.

Jeg ble først og fremst dårlig av krystallsyken før jeg ble gravid for 9 år siden. Jeg fikk behandling for det, men når jeg var midt i svangerskapet kom svimmelhet tilbake - da på en annen måte. Det gikk sakte men sikkert nedover, antagelig pga stress, jeg var mye urolig og veldig usikker av meg, gleden over svangerskapet/ angsten for at det skulle skje noe som fortsatte når jeg fikk Vetle med masse slit med pappan hans. Jeg sov mer og mer, 15 timer i døgner, var svimmel stort sett hele dagen til slutt, magen ble elendig med kvalme og jeg ble sengeliggende, trengte sykkel eller vogn for å klare å være ute og alt var ekstremt tungt. Når jeg "traff" bunnen både fysisk og psykisk (sistnevnte var vanskelig å forstå, jeg hadde jo verdens søteste gutt som jeg elsket å ta meg av, men jeg gjorde alt selv).
Da jeg begynte hos psykolog, legen fant jo aldri noe feil med meg... så hjalp ikke det stort annet enn at jeg hadde noen å gråte ut litt hos, jeg endret etterhvert mer og mer på kostholdet, og kom igang med trening - jeg klarte hele 5 minutter på stepmaskinen kanskje 2 ganger i uken, da måtte jeg sove etterpå...

Det er nok helt klart en sammensatt ting, og jeg føler det har hjulpet meg enormt, kanskje ekstra mye da jeg kuttet ut brød og sukkermat, det gjorde masse plass til sunn og næringsrik mat. Det har gitt meg så masse og jeg elsker å spise sunn mat

I dag trener jeg hver dag, fra 30 min - 2-3 timer. Stort sett 1 time om dagen.

Jeg får i meg noe sukker og hvetemel, men begrenser det masse og sukkeret jeg får i meg er bare gjennom f.eks makrell i tomat, tomatbønner eller kaviar og den slags, aldri godteri eller sånn... Jeg lager det meste fra bunnen av.

Nå sover jeg aldri på dagen lenger, og sover vanlige 6-8/9 timer, og dagsoving trenger jeg sjelden - ikke engang når jeg er syk som jeg heller ikke er ofte. Har ikke vært sengeliggende syk siden jeg tok skikkelig grep i kostholdet, påbegynte forkjølelser og diverse innimellom - men det går liksom bra og jeg føler for å trene alikevel

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:59.