|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
Se resultatene: Hvilken kvinnetype er du, og hvilke oppgaver gjør du? | |||
Jeg overlater løfting, snekring osv. til andre. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
15 | 8,82% |
Jeg kan bruke hammeren for å slå en spiker i veggen, men ikke særlig mer enn det. |
29 | 17,06% |
Jeg gjør noe bare jeg får litt hjelp, men ikke det tyngste og jeg bruker ikke verktøy som sag. |
24 | 14,12% |
Gjør det meste, bruker alt av verktøy Kan jeg ikke bruke det sørger jeg for å lære det. |
100 | 58,82% |
Dustepoll/jeg er mann. |
2 | 1,18% |
Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Poll for kvinner. Gjør du typisk mannfolkarbeid?
Jeg synes det er et problem i seg selv. (Om jeg forstår deg rett.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
By the Sea
|
Så lenge "kjønnsrollene pusher", så er det helt klart et problem. Og det sier jeg flere ganger i debatten her også. Og jeg er enig med deg dette med at barn har behov for rollemodeller av begge kjønn.
![]() |
#3 |
Mother of Dragons
|
Nettopp. Problemet, som jeg ser det er jo at en drøss mennesker velger feil yrke for seg selv, fordi de velger kjønnsbasert og ikke personbasert. Det er mange jenter som velger sykepleie, men de passer ikke til det. Så resultatet er at vi har mange sykepleiere som blir utbrent og lei og går glipp av masse flinke ingeniører i stedet.
![]() |
#4 |
By the Sea
|
Det som er i mitt hode, er at det vet jeg lite om. Men om det skulle være sånn, så er det kun problematisk om samfunnet nedvurderer det ene framfor det andre.
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou - Sist redigert av Pebbles : 20-11-11 kl 13:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Mother of Dragons
|
Det er da et problem at mange velger på tvers av hva de passer til selv om de er i et yrke med høy status?
![]() |
#6 |
By the Sea
|
Jeg må være sløv på en søndag, for jeg skjønner ikke hva du mener?
![]() |
|
|