Sv: Hva er sikrest? Babysete eller større bakovervendt?
enig med Katta der. Liten plugg, bli i babysetet til sitteevner er godt utviklet. (for er man en liten plugg kan man fort passere kilogrenser lenge før man egentlig kan sitte)
Har man mer enn sånn som min tuppe, 9 mnd og antatt rundt 7,5 kg er det muligens ikke nødvendig å sitte like lenge i babysetet som broren gjorde (han har jo nå nylig vokst ut av det vektmessig, men har fått nytt sete for lenge siden altså. Men han var over et år.)
Men hiway erigølge lett googling et sånn "fra 0 kg"-sete, så at barnet oppfyller vektkravene for neste sete sier jo egentlgi absolutt ikke noe som helst om hva barnet veier, men jeg antar det muligens er tenkt dette med 9 kg? tuppa mi kommer neppe til å passere 9 kg på lenge, men hun kan nok fort få et annet sete etterhvert likevel. Men så lenge det fortsatt er så praktisk å kunne bære henne i setet eller sette det på hjul, så frister det ikke å bytte enda. Hun er jo også så lita at hun fint kan ligge nedi der ei god stund enda, tenker jeg, men at vi skal bytte før vi gjorde med broren. Når det blir lettere å la setet stå i bilen, da kan hun likegodt få et som ikke tas ut i en håndvending.
I mitt hode er hun baby enda, men hun er jo faktisk 9 mnd om et par dager, sitter stabilt, krabber, men er altså ei lita jente som neppe er 8 kg enda.