|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Er frisk!
|
![]() Sv: "Cubus-barn"Foreldrene har ansvaret. Det er faktisk bare å la være å bidra til dette latterlige kjøpepresset. Merker heldigvis ikke mye til det enda, men jeg er forberedt på diskusjoner senere.
![]() |
#82 |
Passiv
|
![]() Sv: "Cubus-barn"Jepp, det er lov. Også skal det være skjorte til som matcher. Gjerne med rutemønster, så er de så fine så. |
![]() |
![]() |
#83 |
ctrl+z
|
![]() Sv: "Cubus-barn"
Definitivt!
![]() |
#84 |
Drømmer
|
Jeg er helt enig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Drømmer
|
Det finnes mange sånne hus der ja, men at det blir snakket så mye om lønnen til andre rundt bordet tviler jeg på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Drømmer
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Personlig pessimist
|
Ja. Tynne og rike kan man harselere fritt med.
![]() |
![]() |
#88 |
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg synes det samme som deg, et viktig tema og det er særdeles viktig at vi som foreldre er bevisste.
![]() |
#90 |
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Cubus-barn"Enkelt her inne mener tydeligvis at mobbing og kjøpepress ikke forekommer fordi de selv ikke har opplevd det. Jeg sier ikke at dette forekommer overalt men |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Jeg tror heller ikke dette er noe nytt. Vi var opptatt av merker på ungdomsskolen, på 80-tallet. Og selv da husker jeg at Cubus ikke var spesiellt kult. Bik Bok, Ball og 501- det var greier. Heldigvis gikk det over etter ungdomsskolen.
![]() |
#92 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: "Cubus-barn"Du kan lage så mange tråder du vil om hva du vil, vestlandsfanden. :raus: Men jeg synes du kan tåle at noen kommenterer at du har startet påfallende like tråder, av type kaste-brannfakkel-og-så-løpe-avgårde, uten noen andre knagger enn jeg-har-hørt-mange-som-argumentasjonen?
![]() |
#93 |
intro
|
Det er min opplevelse også. Det var et ganske stort merkepress der jeg vokste opp, fra 5./6. klasse omtrent og ut 9. Bik Bok, Ball, Mephisto, Levis (og for Guds skyld 501!), Millet-dunjakker, Isba-sko etc., etc. Dette var rett nordøst for Oslo. (Folk som ikke hadde de rette klærne, ble vel ikke nødvendigvis mobbet, men heller ikke regnet med.)
![]() |
![]() |
#94 |
Yes, we can!!
|
Næh. Jeg syns i grunnen folk skal få bruke penger på hva de vil. Men lære seg at det at man selv syns det er verdt pengene ikke gir en grunn til å rakke ned på hva andre velger. Forskjell.
![]() |
#95 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: "Cubus-barn"Her er det også godt bemidlet, men god mix på skolen. Liker det veldig godt at det er blandings i miljøet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: "Cubus-barn"Men det går begge veier. Det er ikke noe bedre å lære barna at folk med dyre klær er moralsk forkvaklede forbruksmonstre, enn å lære barn at Cubusklær er for fattigfolk. Det skal ikke sparkes i noen retninger.
![]() |
![]() |
#97 |
Drømmer
|
Enig.!
Enig i alt dette også jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Passiv
|
![]() Sv: "Cubus-barn"Jeg sier som jeg pleier. Inntil folk kvitter seg med barnas besteforeldre i solidaritet med at mine ikke har sånt så gjør jeg som jeg vil med egne penger. |
![]() |
![]() |
#99 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: "Cubus-barn"Min 4-åring har endel "dyre" klær ( type danske/svenske merker, ikke Burberry og sånt), men det er Hello Kitty-klær som gjelder blant jentene i barnehagen og det er jo billige klær. De mødrene som går med CG og kjører 4-hjulstrekkere kler jentene sine i den hersens katta. At jeg velger å gå med en billigere dunkåpe, men legger mer penger i solide og stort sett funksjonelle barneklær, tror jeg ikke skaper et merkemonster av ungen min.
![]() |
#100 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: "Cubus-barn"Hva er CG? :lurer på om det er noe jeg bruker: |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|