|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Trøtt
|
![]() FerielektyreVi skal endelig på sommerferie, og jeg trenger å fylle Kindel'en med feriebøker. Har du noen tips? Lettlest (men trenger ikke være helt hjernedød!) underholdning av alle slag er ønsket.
![]() |
#2 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: FerielektyreEvanovich slipper sin nye i dag! Det må da være perfekt for sommerferie, hvis du ikke har lest nummer 17, må du kjøpe deg begge.
![]() |
#3 |
Trøtt
|
![]() Sv: FerielektyreÅh, jeg håpet at du ville svare, Pamina! Nr 17 har jeg lest, om 18 kommer i dag er den selvskreven!
![]() |
#5 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: FerielektyreHar du lest Peter Robinsons bøker om inspector Banks, hvis ikke har du mye god litteratur å se fram til! Han er en strålende forfatter. Begynn med første boka og kos deg gjennom serien.
Pamina & ![]() Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero) Sist redigert av Pamina : 22-11-11 kl 19:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: FerielektyreDamenes detektivbyrå leser eg når jeg er på ferie. |
![]() |
![]() |
#7 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ferielektyre
De leser jeg også bare i ferier! Perfekte til å bare ville underholdes.
![]() |
#8 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: FerielektyreOg hvis du er ferdig med Damenes Detektivbyrå, men vil ha mer, så kan du slå deg på Isabel Dalhousie. Første bok heter The Sunday Philosophy Club. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
villende
|
![]() Sv: FerielektyreHva legger du i sci. fi.? Jeg har nettopp glefsetmeg gjennom noen skikkelige chicklit bøker av en forfatter som heter Debora Geary. De er litt new age, inneholder en del magi, men er utrolig søte og veldig ferievennelige. Typisk "feel good"-bøker. Jeg har lest begge "Modern Witch"-bøkene og den første "Witches on parole"-boka og er litt barnslig hyperfornøyd med at dette tydeligvis er en forfatter som kunne skrevet for Bladcompagniet hva gjelder evne til å produsere bøker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Trøtt
|
Takk for tips. Har lest Kafka på stranden tidligere, husker at jeg likte den men husker ikke selve boka. Det er jo 3 bøker av 1Q84, så antar at det er den første du snakker om? Eller alle 3? Må de leses sammen?
![]() |
#12 |
Trøtt
|
Denne fikk jeg i gave i fjor, men kom aldri så langt at jeg fikk lest den. Den skal jeg jammen gå løs på nå.
Den første Modern Witch-boka ligger nedlastet!
Jeg har lest alt av McCall Smith, med mindre han har gitt ut noe det siste halvåret. Veldig koselig ferielektyre, ja.
Jeg også.
![]() |
#14 |
Librocubicularist
|
1Q84 er veldig bra! Lettlesen, men på ingen måte hjernedød.
Denne las eg på stranda i fjor vinter. Bortsett frå at ho var veldig fysisk tung å gå å drasse på på diverse flyplassar og liknande, var det ei godt egna feriebok.
1Q84 er ein trilogi. Bok 1 og 2 er utgitt i eit bind, som kom i sommer. Bok 3 er framleis under omsetting. Eg gleder meg som ein unge til fortsettinga, og kjem til å kjøpe den som kjem først av den norske og den engelske omsettinga. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
One of These Days
|
Ja, det stemmer det. Låner gjerne av deg! Stikker innom til uka. Så koselig å se deg her i tråder, forresten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Librocubicularist
|
Gjer gjerne det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Trøtt
|
Takk, Gaia! Nå har jeg glefselest meg gjennom alle disse også, min nye guilty pleasure! Du vet at hun kom med en ny bok i forrige uke?
![]() |
#18 |
villende
|
Det er jeg da selvfølgelig klar over. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Trøtt
|