|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Praktiske presanger til egne barnKjempeflotte gaver det, vel |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Einsam
|
Sv: Praktiske presanger til egne barnJeg synes praktiske gaver er helt topp |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Praktiske presanger til egne barnFlotte gaver, den sofaen var jo knall!
|
|
|
#24 |
|
geskjeftig
|
Sv: Praktiske presanger til egne barnKjempefine gaver, syns jeg. Og litt "voksne", det tror jeg snuppa di kan sette pris på.
|
|
|
#25 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Praktiske presanger til egne barnFlotte gaver! Storebror fikk seng i julegave sv moren min i fjor.
|
|
|
#26 |
|
Hertuginne
|
Sv: Praktiske presanger til egne barnHvis jeg tolker jenta di rett så vil hun sette veldig stor pris på en sånn oppgradering av rommet, som er med på å markere at hun er blitt "stor", så både seng og sofa er finfine gaver.
|
|
|
#27 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Praktiske presanger til egne barn
Jeg må bare kommentere denne. Leker er jo viktig for ungene, det er ikke til å komme i fra. Og jeg tenkte som deg, og kjøpte klær eller lignende, helt til det året storebror pakket opp pakke etter pakke med klær, jeg har aldri sett en mer skuffet gutt. Det som reddet julaften var den siste gaven som inneholdt en fjernstyrt lynetbil. Da bestemte jeg meg for at iallefall en gave fra meg skulle inneholde leker. (og besteforeldrene hadde alltid pleid å kjøpe en praktisk gave og en leke, men ikke akkurat det året)
|
|
|
|
#28 |
|
Wooohhoooooo
Sv: Praktiske presanger til egne barnHelt topp gave!
|
|
|
|
#29 |
|
geskjeftig
|
Ja, litt leker må det bli, altså, ser absolutt den. Svaret mitt bærer også preg av at barna mine er så små at de ikke har begynt å ønske seg ting ennå.
|
|
|
#30 |
|
Peppy!
|
Sv: Praktiske presanger til egne barnJeg fikk rosa sofa i gave av mine foreldre da jeg var på den alderen. Jeg husker det så utrolig godt, at jeg lå i sofaen min og hørte på Michael Jackson-kassett, og følte meg stooor som hadde fått min egen sofa. Det er vel kanskje den gaven jeg husker best fra barndommen, en kjempesuksess. Så basert på egne erfaringer synes jeg det er en super gave. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Praktiske presanger til egne barnHadde mine fått sofa til jul, hadde jubelen stått i taket. Ny sofa og ny seng blir eit heilt nytt rom, og mine er i alle fall opptatt av korleis romma ser ut. Ikkje at ein skulle tru det, så rotete som dei er.
|
|
|
#32 |
|
Tittel og tittel....
|
Min 08er hadde nok blitt lei seg om han bare hadde fått klær, men det tror jeg like mye handler om at han er lillebror og dermed har en storebror han ser opp til, og han ønsker seg leker. Jeg tror storebror var 4 det året han bare fikk leker.
|
|
|
|
#33 |
|
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
Sv: Praktiske presanger til egne barnSeng og sofa høres ut som veldig fine gaver.
|
|
|
#34 |
|
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
Sv: Praktiske presanger til egne barnHvis seng og sofa er kjipgave til jul/bursdag er jeg ultrakjip. Jeg har alltid pleid å gi praktiske gaver til barna - alle har fått seng bl.a. og det ligger stadig skiutstyr og slikt under juletreet. Mine barn er svært fornøyde med det. Leker får de uansett av andre.
|
|
|
#35 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: Praktiske presanger til egne barnJeg er vel litt der Ramses er. Jeg har gitt sko i julegave, men da har jeg kjøpt leker i tillegg, samt at jeg visste at han fikk masse leker. Jeg er litt usikker på hva som er greie gaver sånn i fht dette, men inutgangspunktet tenker jeg at det handler om hvor mye annet barnet får på ønskelisten. Da er det lettere å kjøpe en praktisk ting. Og det viktigste poenget; om barnet vil synes gaven er stas.
|
|
|
#36 |
|
Absolute Beginner
|
Om mine kun ble glad for leker hadde jeg ønsket dem strikkegensere og slikt tror jeg. : ond mor: Jeg synes det er litt vemmelig med barn (og voksne) som kun setter pris på gaver som står høyt på ønskelisten. Det er jo ikke nødvendigvis så sort-hvitt heldigvis. Og jeg skjønner det bedre om man har liten familie og barna får få gaver. Vi har vel et luksusproblem, det blir for mange pakker (synes jeg, ikke ungene |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Tittel og tittel....
|
Jeg er enig med deg, men samtidig så er det jo en kjennsgjerning at leker er mer gøy enn ullklær. Jeg husker selv hvor stas det var og sette seg ned og leke med lekene man hadde fått. Men en fin blanding syns jeg er greit. Og mine barn blir ikke sur av å få klær, men de blir nok gladere av å få leker.
|
|
|
|
#38 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: Praktiske presanger til egne barnDet er ikke sånn at jeg mener han bare skal få leker, men akkurat ulltøy kommer ikke jeg til å gi i julegave. Om andre vil gi det til min sønn er det selvsagt greit. Men kan gi andre praktiske ting, som feks ski og skøyter. Synes det blir annerledes.
|
|
|
#39 |
|
Drømmer
|
Sv: Praktiske presanger til egne barnJeg tenker som Apple ser jeg. Skøyter og ski kan godt gis i julegave.Bilstol kommer jeg nok aldri til å gi i julegave til poden. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Søt og rar
|
Sv: Praktiske presanger til egne barnJeg tenker at praktiske gaver er veldig lurt, jeg. Brun fikk halvhøy seng til jul i fjor og var super-fornøyd og stolt.
|
![]() |
|
|