|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bedreviter
|
![]() Hva viser man frem i Oslo på to-tre timer?I rekken av "Teofelia gjør ting hun ikke kan", så skal jeg altså være turistguide i morgen - i Oslo!, for en afrikansk dame som aldri har vært i Norge før. (Hun har god kjennskap til Europa lenger sør, har jeg skjønt.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Hva viser man frem i Oslo på to-tre timer?Hva med Operataket - Akershus festning - Rådhuset - Slottet og trikken til Holmenlkollen? Nederste del av Karl Johan er ikke spesielt hyggelig, synes jeg. Bakveien via kvadraturen er bedre. I hvertfall hvis det ikke er så åpenbar prostitusjonstrafikk rundt der som det var før. Sist jeg hadde utenlandske gjester var vi ved og på Operaen, på Ekeberg, på Vålerenga og Kampen, Akershus festning, Slottet, Vigelandsparken og Holmenkollen. Men vi hadde bil og lengre tid til rådighet.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Hva viser man frem i Oslo på to-tre timer?
Det er kvartalene mellom Karl Johan og festningen. Der ligger også flere museer, og noen koselige kafeer. Men i deres tilfelle er det vel mest et poeng å gå forbi. Fra festningen har man også fin utsikt utover fjorden, og til Aker Brygge.
![]() |
#5 |
Panzerekstremfeminist
|
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva viser man frem i Oslo på to-tre timer?Spikersuppa (julemarked nå), spasere til Rådhusplassen, gløtte på Akershus festning ta 12-trikken fra dør til dør til Vigelandsparken.
![]() |
#7 |
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva viser man frem i Oslo på to-tre timer?Jeg heller vel til at det eneste som virkelig er nødvendig å se i Oslo er Vigelandsparken. Den er ganske unik. Ta drosje om nødvendig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Sånn passe sane
|
Enig. Vigelandsparken er fantastisk. Ellers måtte det eventuelt være Operaen kanskje.
![]() |
#9 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hva viser man frem i Oslo på to-tre timer?Jeg tenkte også at jeg ville ha prioritert Vigelandsparken. Og så kanskje skimuseet i Holmenkollen?
![]() |
![]() |
#10 |
fri
|
![]() Sv: Hva viser man frem i Oslo på to-tre timer?Jeg har vært reiseleder for utlendinger i Oslo, og det vi så i Oslo var Vikingeskipet og Folkemuseet på Bygdøy, i tillegg til Frognerparken og Holmenkollen. Folkemuseet er jo et lite Norge i miniatyr, og nå er det vel også sikkert litt sånne juleutstillinger der osv. Stavkirke er det jo også. Så jeg ville kanskje vurdert det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva viser man frem i Oslo på to-tre timer?Folkemuseet |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Nov 2011
![]() |
![]() Sv: Hva viser man frem i Oslo på to-tre timer?Operaen, Karl Johans gt, Spikersuppa og Slottet? Frognerparken ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Kakemonster
|
![]() Sv: Hva viser man frem i Oslo på to-tre timer?Er lunsjen inkludert i disse to-tre timene? Isåfall rekker du vel ikke så mye, det tar litt tid å komme seg opp og ned.. Skimuseet, da.
![]() |
|
|