Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Historien bak nicket ditt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-11, 01:30   #21
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Historien bak nicket ditt?

Min første ordentlige kjæreste (ungdomskjæresten min fra jeg var 16-20 år) kalte meg det.

Gammel 27-11-11, 01:35   #22
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville ha noe som ikke liknet nicket til allerede etablerte brukere, og brukte lang tid på å google mulige valg. Det meste jeg kom på var alt opptatt eller for likt. Når man lurer på noe, så oppsøker man ei bokhylle. Da jeg bladde meg gjennom innholdet i bokhyllene for å finne noe lurt, stoppet jeg opp ved en Roald Dahl-samling med bilde av Matilda Wormwood på bokryggen. Som henne, har jeg tilbrakt mye tid i bibliotek, og jeg trives så godt på skolen at jeg bare blei der. (Så lenge jeg slipper Trunchbuller, altså.) Og så er jeg sjikkli' god på sånn telekinese, så klart.

Gammel 27-11-11, 01:55   #23
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sitat:

In Greek mythology, Nyx (Νύξ, "night") was the primordial goddess of the night. A shadowy figure, Nyx stood at or near the beginning of creation, and was the mother of personified gods such as Hypnos (sleep) and Thánatos (death).
(...)
In Hesiod's Theogony, Nyx is born of Chaos; her offspring are many, and telling. With Erebus the deity of shadow and darkness, Nyx gives birth to Aether (atmosphere) and Hemera (day). Later, on her own, Nyx gives birth to Momus (blame), Moros (doom), Thanatos (death), Hypnos (sleep), the Oneiroi (dreams), the Hesperides, the Keres and Moirae (Fates), Nemesis (retribution), Apate (deception), Philotes (friendship), Geras (age), and Eris (strife).

Nyx opprinner fra kaos, men gir likevel opprinnelse til alt fra dommedag og død til drømmer, vennskap og Skjebnene. Jeg synes det er noe oppløftende ved tanken at så mye forskjellig, både positivt og negativt kan komme av kaos!

Gammel 27-11-11, 01:58   #24
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Hva var spørsmålet igjen?

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 02:03   #25
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Dette er vel mitt tredje nick i forumverden. Startet med CT_ , som var en hurtigløsning basert på min og mannens forbokstav. Så Electronica da tekniske duppeditter står veldig sentralt i heimen, og til slutt Dronningen som svar på at jeg setter meg og mitt ganske høyt. Mer alvorlig så forstår jeg at noen kan oppfatte meg slik, men mine synspunkter bærer nok ofte preg av et veldig sterkt følelsesliv, mer enn opphøyd arroganse. Men kanskje like greit å skjule litt av det i et flåsete nick.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 02:06   #26
lucifine
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Alle har en liten djelvel inni seg.. Min er tilfeldigvis ei jente-djevel..

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 02:10   #27
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg vart påført alvorlege traumer som barn etter å ha sete som vettskremt og paralysert og sett Puslingen på barnetv. Det er Vibeke Sæther sin feil at eg er som eg er.

Kvifor eg har den som nick? I am facing my fears.

Gammel 27-11-11, 09:50   #28
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Da jeg en gang på 90tallet begynte med chatting, så trengte jeg et nick, venninna mi het den engelske utgaven av det jeg bruker her, og fantasiløs som jeg er så valgte jeg den norske utgaven. Etter det har jeg variert mellom dette og navnet mitt. Det passer jo forsåvidt siden jeg er fra nord

Gammel 27-11-11, 09:59   #29
Gerbera

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde tidligere nicket LadyB, men siden jeg slett ikke føler meg som noen lady, var det greit å bytte. Da var jeg mest aktiv på SM og NM, satte opp et par alternativer til nick jeg kunne tenke meg, og sjekket listene på begge steder for å se om de var ledige. Endte på Gerbera, det var ledig begge steder, og også favorittblomsten min.

Gammel 27-11-11, 10:00   #30
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Jeg fant nicket mitt i garasjen her.

Har du marmor i garasjen? Jeg har vært i Carrera, som jo ikke er kjent for annet enn marmor, så i mitt hode er det mye marmor hjemme hos deg, men at du har det i garasjen også, det står det respekt av.

Nenne er hva lillebroren min kalte meg da han ikke greide å uttale navnet mitt. Det ble hengende ved meg. For meg er det like mye "meg" som navnet mitt er.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 10:49   #31
Fjols

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Først het jeg Ladyae, som var en kombinasjon av lady og intialene mine.

Etter jeg kom inn hit på nytt ville jeg endre nick og det falt da på Fjols ,fordi pappa nettopp hadde dødd og da han spilte i band var kallenavnet hans *navn* Fjols.
Så jeg tok fordi det falt naturlig siden jeg tenkte mye på ham og fordi det er et fint godt ord.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 10:58   #32
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg tok cora etter pseudonymet til Sarah Fabricius, mer kjent som Cora Sandel. På videregående skrev jeg særoppgave om bøkene om Alberte, og jeg har vært fascinert av bøkene hennes siden den gangen.

Gammel 27-11-11, 10:58   #33
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kalt meg Inagh i forumsammenheng, og når jeg skriver/tegner/syr og what ever, siden 1998 - hey, jeg er så fancy at jeg har et kunstnernavn.

Sommeren 1998 var Ernie og jeg i Irland. Vi bodde en ukes tid på et lite B&B, og fikk god kontakt med damen som drev stedet. Hun hadde et stort kart over Irland hengende på veggen inne på rommet hvor vi spiste frokost.

En av de aller første morgene vi spiste der, kom hun og sa "do you know, we have a place in Irleland, that has your name!?"

Hun tok meg med bort til kartet, og pekte fornøyd på stedet Inagh, som - jepp - uttales som mitt navn, og dermed var det gjort.

(Ernie ble Ernie på samme tur, da ingen skjønte bæret av navnet hans. )

Gammel 27-11-11, 11:05   #34
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Fordi det er et fint navn.

Gammel 27-11-11, 11:16   #35
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Fordi jeg surret med navnet rajah, som jeg egentlig skulle ha. Det er et kryddermerke, som jeg ikke lenger husker hvorfor jeg skulle bruke.

Jeg har blitt fornøyd med rajraj. Synes det sender herlig miksede signaler i kombinasjon med avataren min: DDE og Charles Darwin, lzm.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 11:22   #36
tante Veronica
Superduperaktiv

tante Veronica sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
tante Veronica er litt kultante Veronica er litt kultante Veronica er litt kul
Standard

Tilfeldig akkurat her. Litt merkelig. Fordi jeg er egentlig litt opptatt av nick som har en betydning.

tante Veronica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 11:37   #37
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skulle liksom være super anonym her inne og valgte et nick som passet dårlig til hvem jeg er.

Oh wel.....

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 11:43   #38
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nicket mitt har hengt med meg fra den tiden jeg var inne på Doktor Online. Historien bak er som følger: Fornavnet mitt betyr egentlig "velsignet", så av en eller annen grunn hadde bestevenninnen min meg inne som "Blessed" på mailinglista si. Men så hadde hun glemt hva hun kalte meg en gang, og hadde skrevet "Divine" i stedet. Det tok jeg som et såpass kompliment at jeg husket det videre. Så da alle nickene jeg ville ha (Calypso, Aardvark, Zeppelin, o.a.) var opptatt på DOL, så ble det Divine jeg endte opp med.

Jeg synes egentlig det er et litt kjedelig nick, men det er nå engang meg.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 12:00   #39
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Niesen min kalte meg "tante Ingling" da jeg var liten, og siden har jeg brukt det her og der. Det gjør at det ikke er så veldig anonymt lenger, så på andre fora har jeg andre nick, og vurderer innimellom å bytte her også. Vi får se, jeg er kanskje ikke så anonym her lenger uansett.

Gammel 27-11-11, 12:00   #40
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Fordi jeg liker ordet så godt.
Og smaken, og fargen, og følelsen det gir å skrelle en skikkelig god en.

Jeg gikk på kalligrafikurs (et ganske dårlig et) en gang, og brukte Appelsin som øvelsesord.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:11.