|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Historien bak nicket ditt?Jeg ville ha noe som ikke liknet nicket til allerede etablerte brukere, og brukte lang tid på å google mulige valg. Det meste jeg kom på var alt opptatt eller for likt. Når man lurer på noe, så oppsøker man ei bokhylle. Da jeg bladde meg gjennom innholdet i bokhyllene for å finne noe lurt, stoppet jeg opp ved en Roald Dahl-samling med bilde av Matilda Wormwood på bokryggen. Som henne, har jeg tilbrakt mye tid i bibliotek, og jeg trives så godt på skolen at jeg bare blei der. (Så lenge jeg slipper Trunchbuller, altså.) Og så er jeg sjikkli' god på sånn telekinese, så klart.
|
|
|
|
#23 |
|
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Historien bak nicket ditt?
Nyx opprinner fra kaos, men gir likevel opprinnelse til alt fra dommedag og død til drømmer, vennskap og Skjebnene. Jeg synes det er noe oppløftende ved tanken at så mye forskjellig, både positivt og negativt kan komme av kaos!
|
|
|
#24 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Historien bak nicket ditt?Hva var spørsmålet igjen?
|
|
|
#25 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Historien bak nicket ditt?Dette er vel mitt tredje nick i forumverden. Startet med CT_ , som var en hurtigløsning basert på min og mannens forbokstav. Så Electronica da tekniske duppeditter står veldig sentralt i heimen, og til slutt Dronningen som svar på at jeg setter meg og mitt ganske høyt. Mer alvorlig så forstår jeg at noen kan oppfatte meg slik, men mine synspunkter bærer nok ofte preg av et veldig sterkt følelsesliv, mer enn opphøyd arroganse. Men kanskje like greit å skjule litt av det i et flåsete nick. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Historien bak nicket ditt?Alle har en liten djelvel inni seg.. Min er tilfeldigvis ei jente-djevel.. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
|
Sv: Historien bak nicket ditt?Eg vart påført alvorlege traumer som barn etter å ha sete som vettskremt og paralysert og sett Puslingen på barnetv. Det er Vibeke Sæther sin feil at eg er som eg er.
|
|
|
#28 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Historien bak nicket ditt?Da jeg en gang på 90tallet begynte med chatting, så trengte jeg et nick, venninna mi het den engelske utgaven av det jeg bruker her, og fantasiløs som jeg er så valgte jeg den norske utgaven. Etter det har jeg variert mellom dette og navnet mitt. Det passer jo forsåvidt siden jeg er fra nord
|
|
|
|
#29 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Sv: Historien bak nicket ditt?Jeg hadde tidligere nicket LadyB, men siden jeg slett ikke føler meg som noen lady, var det greit å bytte. Da var jeg mest aktiv på SM og NM, satte opp et par alternativer til nick jeg kunne tenke meg, og sjekket listene på begge steder for å se om de var ledige. Endte på Gerbera, det var ledig begge steder, og også favorittblomsten min.
|
|
|
#30 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Historien bak nicket ditt?
Har du marmor i garasjen? Jeg har vært i Carrera, som jo ikke er kjent for annet enn marmor, så i mitt hode er det mye marmor hjemme hos deg, men at du har det i garasjen også, det står det respekt av.
|
|
|
#31 |
|
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Historien bak nicket ditt?Først het jeg Ladyae, som var en kombinasjon av lady og intialene mine. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
både her og der
|
Sv: Historien bak nicket ditt?Jeg tok cora etter pseudonymet til Sarah Fabricius, mer kjent som Cora Sandel. På videregående skrev jeg særoppgave om bøkene om Alberte, og jeg har vært fascinert av bøkene hennes siden den gangen.
|
|
|
#33 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Historien bak nicket ditt?Jeg har kalt meg Inagh i forumsammenheng, og når jeg skriver/tegner/syr og what ever, siden 1998 - hey, jeg er så fancy at jeg har et kunstnernavn.
|
|
|
#34 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Historien bak nicket ditt?Fordi det er et fint navn.
|
|
|
#35 |
|
*_*
|
Sv: Historien bak nicket ditt?Fordi jeg surret med navnet rajah, som jeg egentlig skulle ha.
|
|
|
|
#36 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() |
Sv: Historien bak nicket ditt?Tilfeldig akkurat her. Litt merkelig. Fordi jeg er egentlig litt opptatt av nick som har en betydning. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
can-jur
|
Sv: Historien bak nicket ditt?Jeg skulle liksom være super anonym her inne og valgte et nick som passet dårlig til hvem jeg er.
|
|
|
|
#38 |
|
Textrovert
|
Sv: Historien bak nicket ditt?Nicket mitt har hengt med meg fra den tiden jeg var inne på Doktor Online. Historien bak er som følger: Fornavnet mitt betyr egentlig "velsignet", så av en eller annen grunn hadde bestevenninnen min meg inne som "Blessed" på mailinglista si. Men så hadde hun glemt hva hun kalte meg en gang, og hadde skrevet "Divine" i stedet. Det tok jeg som et såpass kompliment at jeg husket det videre.
|
|
|
#39 |
|
|
Sv: Historien bak nicket ditt?Niesen min kalte meg "tante Ingling" da jeg var liten, og siden har jeg brukt det her og der. Det gjør at det ikke er så veldig anonymt lenger, så på andre fora har jeg andre nick, og vurderer innimellom å bytte her også. Vi får se, jeg er kanskje ikke så anonym her lenger uansett.
|
|
|
|
#40 |
|
Søt og rar
|
Sv: Historien bak nicket ditt?Fordi jeg liker ordet så godt.
|
![]() |
|
|