|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Epikur
|
Sv: Oppskrifts-/middagstipstråd for oss med varer fra Kolonihagen?Frutyrsteker til de bobler på utsiden og ser riktige ut. :hjelpsom: 5-10 minutter?
|
|
|
#82 |
|
Epikur
|
Sv: Oppskrifts-/middagstipstråd for oss med varer fra Kolonihagen?Hodekålen bør man forresten lage bacon og kålsuppe eller fårikål av!
|
|
|
#83 |
|
flisespikker
|
Sv: Oppskrifts-/middagstipstråd for oss med varer fra Kolonihagen?
Det var rød hodekål vi fikk denne gangen - jeg går ut fra at det går fint an å lage fårikål og slikt av den likevel, men hvis du har noen tips til noe som rødkål passer ekstra godt til, så er jeg lutter øre.
|
|
|
#85 |
|
One of These Days
|
Sv: Oppskrifts-/middagstipstråd for oss med varer fra Kolonihagen?Jeg sniker her, selv om jeg ikke har frukt og grønt fra Kolonihagen, jeg. Pleier å lage vårruller med Spring roll pastry, men ferdig kjevlet. Får det i frysedisken, 40 ark for 30 kr. Fyller med karbonadedeig, gulrøtter, kål, bønnespirer, purre og tynne glassnudler, i tillegg til litt buljong og egg. Jeg steker dem i frityr i ca 10-15 minutter. Lager som regel 40 eller 80 av gangen og fryser dem. Lettvint middag til senere. Serveres med salat, villris og chilisaus eller hoizinsaus á la Stiansen. |
|
|
|
|
|
#87 |
|
Epikur
|
Sv: Oppskrifts-/middagstipstråd for oss med varer fra Kolonihagen?Rødkåloppskrift:
|
|
|
#88 |
|
Epikur
|
Sv: Oppskrifts-/middagstipstråd for oss med varer fra Kolonihagen?Matoppskrift.no sine rødkåloppskrifter finner du her
|
|
|
#89 |
|
Walking in the air
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Oppskrifts-/middagstipstråd for oss med varer fra Kolonihagen?Rødkål er finfint til å lage pH-indikator!
|
|
|
#90 |
|
I mål
|
Flott, Bequita, jeg trengte akkurat en pH-indikator! *reddet* |
|
|
|
|
|
#91 |
|
Walking in the air
|
|
|
#92 |
|
I mål
|
Sv: Oppskrifts-/middagstipstråd for oss med varer fra Kolonihagen?Kålsnål |
|
|
|
|
|
#93 |
|
flisespikker
|
Sv: Oppskrifts-/middagstipstråd for oss med varer fra Kolonihagen?Jeg har litt kålproblemer jeg også. Brokkoli spiser vi så å si hver dag, det er den eneste grønnsaken vi alltid må kjøpe ekstra av flere ganger i uken, ellers får vi stort sett nok fra kassen. Blomkålpuré har slått an, og kinakål i wok var jo kjempegodt, så det kommer vi til å ha neste gang en slik en dukker opp igjen. Savoykålen smørdampet jeg også, men kålhoder er jeg slett ikke vant til å bruke, så jeg må nok tenke litt mer på den rødkålen. Kålrot hadde vært enklere for meg.
|
|
|
#94 |
|
Walking in the air
Sv: Oppskrifts-/middagstipstråd for oss med varer fra Kolonihagen?Flott med så mange gode tips!
|
|
|
#95 |
|
I mål
|
Sv: Oppskrifts-/middagstipstråd for oss med varer fra Kolonihagen?Kålrulettene etter Kolonihagens oppskrift ble veldig gode, men sausen en fiasko. Maizennaen klumpet seg og hele gusja så grusom ut og ble ikke spist. Hva i huleste gikk galt? |
|
|
|
|
|
#96 |
|
Nå da?
|
Sv: Oppskrifts-/middagstipstråd for oss med varer fra Kolonihagen?Vi turte ikke gå for mer enn annehver uke foreløpig, men nå gleder vi oss til ny kasse på torsdag! Det meste er brukt, det aller meste som ble laget ble spist. Mye takket være denne tråden.
|
|
|
#97 |
|
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi har også bare annenhver uke, det funker veldig greit foreløpig. Da rekker vi spise opp alt, kan nyte å få spennende mat rett på døra, men samtidig gidde å ta oss tid til å bli kjent med nye og utfordrende grønnsaker uten å bli lei av det.
|
|
|
#98 |
|
Epikur
|
Sv: Oppskrifts-/middagstipstråd for oss med varer fra Kolonihagen?Ah, jeg lagde kjempegod rødkål i dag sammen med kjøttkaker.
|
|
|
#100 |
|
Epikur
|
Sv: Oppskrifts-/middagstipstråd for oss med varer fra Kolonihagen?Kål og fennikel kan fryses bare det forvelles først. Stek i litt olje eller smør og frys ned. Men kål har LANG holdbarhet, altså. Ingen grunn til panikk. Kål er også knall i salat sammen med eple, appelsiner, rosiner, kanskje nøtter og litt juice som dressing.
|
![]() |
|
|