|
|||||||
| Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#301 |
|
Einsam
|
Sv: Hva strikker du nå III
Nå fant jeg igjen pinnen jeg manglet, så lua er ferdig. Ny pinnemåler er innkjøpt. :rotehue:
Jeg har ikke strikket den på bildet nei.. den jeg har strikket ferdig i kveld, er i Artic-garnet fra Europris.. Litt stivt synes jeg, men greit å prøve med. Har begynt på en til, her har jeg brukt en tråd extra fine merino fra Drops, og en tråd alpakka.. et halvt hakk mindre pinner, så den skal vesla få. |
|
|
|
|
#302 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja!? Det ville jeg hatt!
|
|
|
#303 |
|
Aktiv
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Sørlandet
![]() |
Sv: Hva strikker du nå IIIJeg strikker en hals til jenta mi. Så har jeg akkurat fullført to vin-nisser. |
|
|
|
|
#304 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Hva strikker du nå IIII tillegg til sjal har jeg en lue på pinnene; julegave til nevø.
|
|
#305 |
|
Einsam
|
Sv: Hva strikker du nå IIIJeg har strikket to av luene jeg viste bilde av, og har begynt på nummer tre. Strikker nå i Freestyle, litt mindre pinner og flere masker, blir så fin atte |
|
|
|
|
#306 |
|
Einsam
|
Sv: Hva strikker du nå IIIKan noen tipse meg om lue til broderen.. Den skal være lang, visstnok. Ikke baggylue av typen som blir vid og posete, men som sitter over øra, og blir lang bak, på en måte.. |
|
|
|
|
#307 |
|
St(r)ikkeplante
|
Sv: Hva strikker du nå IIIMaxine: Hva med en enkel 2r 2 vr lue til ønsket lengde? Noe sånt http://www.ravelry.com/patterns/library/modern-rib-hat
|
|
#309 |
|
www.bomulls.no
|
Som den over, fra Sandnes - ikke baggy spiral, men den som gutten har på seg. Den er ikke posete, men kan strikkes lang, så lang du vil. Easy garn på pinne 7 og 9, går rasende fort også!
|
|
#310 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Sv: Hva strikker du nå IIIFant ut at barna nok vil ha seg en blånisselue (etter å ha dumpet over oppskriften her inne) så da ble det to slike i helga. Skal strikke den tredje når jeg får kommet meg ned på butikken etter mer garn senere i dag. |
|
|
|
|
#311 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
|
|
#313 |
|
www.bomulls.no
|
Drops Ice, Andes og Puddel har samme strikkefasthet bl.a.
|
|
#314 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva strikker du nå IIIRen bomull er jo ikke optimalt om det blir vått, men et skjerf som dette på en 8-åring er jo mest til "pynt" og ikke så mye brukt ved lek. Hvilken garntype av de oven tror du er mest kløfri/mykest? Han er følsom, spesielt kring halsen, så det sikreste hadde vært bomull.. |
|
|
|
|
#315 |
|
One of These Days
|
Sv: Hva strikker du nå IIIDelight fra Drops, kanskje? Ellers ville jeg prøvd Merino Extra Fine fra Drops, for det vil til og med lillegutt som ikke liker ull gå med. Tulliball-garnet og Wollmeise er også garn som lillegutt orker å gå med. Han er veldig kresen på ull. |
|
|
|
|
#317 |
|
Einsam
|
Sv: Hva strikker du nå IIIMerino Extra Fine er kløfritt, spør mine unger |
|
|
|
|
#318 |
|
One of These Days
|
Kan kjøpes i de fleste strikkebutikker i Oslo, Strikkedilla Oslo City, Tjorven - Majorstua bl.a. Ellers kan du også bestille det på nett gjennom Drops Garnstudio sine sider. |
|
|
|
|
#320 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva strikker du nå IIILekkert!
|