|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Cupcakes, feminismens død?
Listen var det jeg husket fra et blogginnlegg jeg leste for et par uker siden. Det var noen som lenket til dette blogginnlegget i en lignende tråd her inne, men jeg finner det ikke nå. Jeg er overbevist om at mange andre skjønner hva jeg mener selv om ikke du gjør det.
1) Dette er krysspressforventninger jeg observerer i samfunnet (men satt på spissen), og som ble godt påpekt i et blogginnlegg som nevnt over.
Jeg har absolutt satt det på spissen ja. Når det gjelder hjemmesydde klær, tok jeg med det fordi det er en trend å sy klær for tiden. Mange bloggere gjør det, også noen her inne. Den skiller seg litt fra de andre tingene på listen. Selv om ikke du kjenner deg igjen i punktene er jeg som sagt overbevist om at mange andre gjør det.
Jeg opplever at du har definert hva som ikke er nødvendig og fornuftig og at du ikke aksepterer at noen har tatt valg som går utenfor din definisjon av nødvendig og fornuftig. Selv synes jeg f.eks ikke det er ok å gi barna mine ferdigmat (du må gjøre det du synes er riktig for dine, men jeg tror ikke at ferdigmat er bra nok for mine barn).
![]() |
#2 |
Mother of Dragons
|
Nei, du misforstår. Jeg har absolutt null problemer med at folk slutter jobben sin for å drive med hobbyen sin, det som jeg synes er patetisk er at man later som at man faktisk ikke gjør det for seg selv, nei man gjør det fordi man er en bedre person, en person som bryr seg om barna sine.
![]() |
#3 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tror ikke de opplever at det er det de gjør... og så tror jeg du må regne med at flere enn meg oppfatter at du er kritisk (eller rett og slett fordømmende) til slike livsvalg med det perspektivet du har.
![]() |
|
|