Sv: Febertermometer som virker?
Opprinnelig lagt inn av apan, her.
Vi hadde et pannetermometer, og det målte så galt at jeg klagde til Boots og fikk pengene igjen.
Jeg kjøpte et slikt før helga, og, vel... jeg har kontrollmålt dem rektalt, og det spriker. (Og det vanlige stoler jeg på, for da vi kjøpte det målte jeg noen ganger med det og det forrige, og begge ga samme resultat)
Jeg målte Mikro til 37,5 i baken, og vips bare 36,5 med den pannesaken. Litt senere viste den 36,9. På Knerten viste den 37,4, og jeg tenkte at med tilsvarende mer i rektaltemp hadde han jo feber (han virket litt varm, så det var ikke utenkelig) tok vi ham ned for måling på gamlemåten, som viste 36,9.
Jeg skal testen den ut litt til, men jeg føler sterkt for å si at jeg ikke vil ha den likevel om den er så ustabil. Hele poenget var jo å slippe å utsette ungene for stadige målinger de ikke setter pris på, og bare kunne ta det kjapt i panna, og evt kontrollmåle om jeg var i tvil en gang. Men når den altså spriker så mye er den jo ubrukelig. Hadde den alltid vist en halv grad for lite kunne vi endret på innstillignene slik at den viste rett, men når det går fra en grad for lite til en halv for mye, på de 3-4 kontrollmålingene vi har fått gjennomføre, er det jo relativt ubrukelig.
(Å kjenne med hånda er egentlig litt lite brukbart det også, særlig mikro er ofte litt varm. Litt sånn varm at jeg ender med å måle henne, og nesten hver gang har hun da 37,5-37,7. Jeg kjenner jo egentlig at hun er "litt varm, men ikke kokende", men altså såpass at jeg føler for en sjekk, og det er jo da det hadde vært greit å slippe å ta av bleien.)