|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Hvor mange adventstjerner/staker har dere?Jeg har bare en, en "iskrystall" i kjøkkenvinduet:
![]() |
![]() |
#82 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange adventstjerner/staker har dere?Siden jeg ikke har peiling på hvor stjernene våre har tatt veien, har jeg kjøpt og hengt opp ei diger stjerne i ene stuevinduet (noe ala den som er vist tidligere i tråden) |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Hvor mange adventstjerner/staker har dere?Jeg er også av den konservative sorten og har bare en beskjeden stjerne i stuevinduet. Ingen tripptrappstaker får komme inn i mitt hus, men jeg har en lenke med små stjerner med lys i som henger rundt det mørkeste vinduet på kjøkkenet. Adventsstaken har alltid hvite lys. Jeg liker (og er vokst opp med) å være minimalistisk med pyntinga i adventsstida og julepynter ikke huset før et par dager før jul.
![]() |
#84 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Hvor mange adventstjerner/staker har dere?Jeg hadde forresten en tråd om dette for et par år siden. Jeg syntes det var teit å ha lys-dingser i hvert eneste vindu, etter å ha vokst opp med at alle naboene hadde en stjerne hver, den samme, år etter år.
![]() |
#85 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Hvor mange adventstjerner/staker har dere?Det er en stjerne på gutta sitt rom, en i vinduet ved spisebordet og så har jeg staken i det det minste vinduet på stua (åpen kjøkken/stue løsning).
![]() |
![]() |
#86 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange adventstjerner/staker har dere?Ingen advendtstake. Har dog 2 stjerner. En i kjøkkenvinduet og en i stuevinduet.
![]() |
#87 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hvor mange adventstjerner/staker har dere?Her blåser jeg lang marsj i at det ikke er lov med mer enn én stjerne, for noe tøys. Naboene våre som er superreligiøse har hvertfall 3 stjerner.
![]() |
#88 |
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange adventstjerner/staker har dere?
Minner meg om barndommens favorittlek når vi skulle kjøre på julebesøk til mormor og morfar: Telle andventsstjerner/staker i vinduene vi kjørte forbi. Om å gjøre å telle flest.
![]() |
#89 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Det drev vi og med.
![]() |
#90 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvor mange adventstjerner/staker har dere?Jeg er ikke så begeistret for trippttrappstaker, men jeg så engang en diger Stockholmsbygård hvor alle hadde det i alle vinduene. Det var stilig og gjennomført.
![]() |
#91 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Så kult! Ja, kanskje ikke tripptrappstaker, men tenk hvis alle i en hel blokk gikk sammen og hang opp like stjerner i samme vindu? Forslag til neste generalforsamling i borettslaget? |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Glamorøs
|
Jeg er egentlig veldig glad i at det er helt ulikt pyntet i hvert eneste vindu, men dette ga et veldig mektig inntrykk. Dette var en diger bygård, fem etasjer høy, og med minst 30 vinduer bortover.
![]() |
#94 |
Snikende tiger
|
Men har du ekstra pærer til stakene? Hæ? HÆ?
![]() |
#95 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Hvor mange adventstjerner/staker har dere?Jeg skjønner ikke hva disse 7 armede stakene har med advent å gjøre og nekter blankt å he noe slikt i hus. Men stjerner liker jeg og det er 2 med lys i her i huset og et par uten lys. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hvor mange adventstjerner/staker har dere?En stjerne som henger i kjøkkenvinduet.
![]() |
#97 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Hvor mange adventstjerner/staker har dere?Vi har en adventstjerne som henger i stuevinduet mot gata og 2 adventstaker med store kubbelys.
![]() |
#98 |
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange adventstjerner/staker har dere?Jeg finner ikke stjerna vår. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Hvor mange adventstjerner/staker har dere?En adventsstjerne i vinduet ved spiseplassen.
![]() |
#100 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Hvor mange adventstjerner/staker har dere?Vi har to lysestaker i kjøkkenvinduet og en stjerne i terassedøra. Og så har vi har en stjerne oppe på kontoret/gjesterommet.
![]() |
|
|