Sv: "Fredning" av bildetråder
Jeg er tilhenger av normal folkeskikk - ser ikke ut til at alle her inne helt kjenner det begrepet. Det handler som andre før har nevnt om å kjenne litt på situasjonen før en tramper uti med sterke meninger. En må endelig mene, men da hjelper det med evne til å reflektere og argumentere.
For å svare på hovedinnlegger så mener jeg at reine skrytebilder godt kan "fredes" i selve tråden. Synes en det ekkelt at mødre klistrer inn bilde av barn bare for å få skryt, bør man kanskje ikke bevege seg inne på et foreldreforum. Men heldigvis er det mange meninger om akkurat den saken.
Dersom jeg ser noe som provoserer meg i et skrytebilde, vil jeg heller ta det på en prikk eller i en annen tråd. Det kunne jo vært en interessant diskusjon om barn og religion - dessverre tror jeg det i dette tilfellet handler mer om folkeskikk og fordommer (blant både binas tilhengere og motstandere).
Sitron og skremmern er sikkert greie de, men dere kan ihvertfall ordlegge dere på en måte som provoserer meg mye mer enn enkelte litt ugjennomtenkte påstander.