Sv: Min kamp
Opprinnelig lagt inn av Galathea, her.
Likte bok 1, 2 og 5 best. Slukte dem nærmest, sikkert fordi det er de jeg kjenner meg best igjen i, med studietid og livet som småbarnsfamilie. Men hoff, ble lei av å høre om samtalene med kompisen Geir!
Men er Geir, Geir Gulliksen? Eg har søkt litt og forsøkt å finne ut dette, men eg klarer ikkje finne svar. Eg antok bare det, då eg las bøkene. I så fall er det jo interessant at han som er forleggaren har fått så stor plass i bøkene.
Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.
Jeg likte Ute av verden veldig godt, og har til og med lest En tid for alt - den er rar, den.
Jeg har lest 2 bind, og har det tredje liggende. Jeg er veldig glad i språket, og synes det er fascinerende hvordan kikkeren og reality-hateren i meg går i full konflikt når jeg leser. Men jeg må innrømme at jeg er så møkk, møkk lei av hypen at tredje bind havner stadig lenger ned i bunken på nattbordet.
(Også lese tykke papirbøker, liksom? Det er jo så ... tungvint? :e-fan: )
En tid for alt likte eg veldig godt. Denne las eg etter å ha høyrd denne fullstendig ukjende Knausgård lese høgt på Blå i Oslo, våren 2005, eit arrangement vi nærast tilfeldigvis ramla innom. Det er jo eit prosjekt som ikkje har blitt lagt merke til i same grad som Min kamp, men som eg tenker kanskje er eit minst like ambisiøst og spennande prosjekt.
(Tjukke bøker er best i e-format. )
|