Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Bountykuler (Det søte liv)

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-10, 19:17   #81
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bountykuler (Det søte liv)

Opprinnelig lagt inn av Ami, her.

Iset!

Jeg har sånn klokkertro på dine matlagingsegenskaper at jeg ønsker at du skriver denne oppskriften på ny - slik du gjør den! Kan du?

Hehe. Klart jeg kan, men det er ikke så veldig annerledes enn originalen altså.

Jeg bruker 1 dl melis og sikkert litt mer sirup (jeg måler ikke, bare heller oppi men tror det kanskje er sånn ca. en halv - en dl). Og en stor ss ekte vaniljesukker (Tørrleffs, den grønne og hvite boksen). Blir MYYE bedre med vaniljesukkeret i!
Ellers følger jeg oppskriften, men lar det koke i kanskje 10 minutter før jeg tilsetter kokos. Så står kjelen til avkjøling til den er lunken, så setter jeg den enten innpakket ut på terrassen eller i kjøleskapet og lar den står til massen er iskald.
Så former jeg kuler med hendene, fukter hendene litt av og til. De er jo ganske løse men det går fint om jeg er forsiktig.
Kulene legges på bakepapir på et stort rektangulært kakefat jeg har som tåler å fryses. Brettet med kulene settes i fryseren i flere timer, gjerne over natten.
Tar ut fatet fra fryseren og drar bakepapiret med kulene av og legger det på benken. Så smelter jeg sjokolade i en form i mikroen, legger en kule oppi og vipper den litt rundt i boksen så den blir helt dekket av sjokolade, og legger den med en skje eller gaffel på nytt bakepapir på det samme fatet.
Når alle kulene er dekket av sjokolade, settes brettet i kjøleskapet til sjokoladen er helt stivnet, så legges kulene i en boks i kjøleskapet og oppbevares der.

Gammel 18-12-10, 19:23   #82
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Ah, tusen takk!
Dette skal jeg prøve.

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-10, 19:34   #83
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Iset, når du har kokt opp, setter du ned på veldig lav varme med en gang da? Siden det var viktig med ikke for høy varme.
Tenkte gjøre dette imorgen, har laget oreokulene som står i fryseren idag.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-10, 00:50   #84
Ema
Bør lage seg en tittel selv

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Nå har jeg testet ut denne oppskriften. Farlig gode.
Men 200 g sjokolade holdt ikke, så må på butikken i morgen å kjøpe 2 plater til.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-10, 01:32   #85
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Iset, når du har kokt opp, setter du ned på veldig lav varme med en gang da? Siden det var viktig med ikke for høy varme.
Tenkte gjøre dette imorgen, har laget oreokulene som står i fryseren idag.

Ja, når det har kokt opp skruer jeg ned noen hakk, men det bobler godt. Rører hele tiden da.

Gammel 19-12-10, 11:50   #86
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Hmf. Jeg har sirup som gikk ut i mars i år. Ser fin ut, lukter fint, har stått i lukket boks. Bruke eller kaste?

Gammel 19-12-10, 11:53   #87
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Bruk

Gammel 19-12-10, 11:53   #88
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Standard

Da blir det kuler!

Gammel 21-12-10, 23:08   #89
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Disse ble virkelig knall !

Gammel 21-12-10, 23:32   #90
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Farlige gode, jeg skulle aldri ha laget dem.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 23:51   #91
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Standard

Jeg måtte koke lenge, sikkert 15-20 minutter på svak varme. Lot så gryta stå ute i mange minusgrader et par dager (siden jeg glemte den bort litt og ikke hadde tid når jeg husket på den). Brukte 600 g kokesjokolade og fikk 48 deilige kuler!

Gammel 21-12-10, 23:55   #92
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kan melde at mine blei veldig gode også. Eg fulgte oppskrifta, og kokte i 10 minutt. Eg syns massen var veldig brun, men det blei jo langt kvitare når kokos kom i Det ante meg at dette var veldig søtt, så eg lagde små kuler - litt større enn klinkekuler kanskje. Det blei veldig mange kuler -orka ikkje telle. Poden syns dei var ekle - men han likar ikkje kokos. Jentungen elska dei.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 00:42   #93
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Laget første omgang på fredag - spiste opp første omgang innen søndag - ny ladning er ferdig idag. Stygg sak, stygg sak. men du, så godt! (Og det synes hele familien glum)

Gammel 04-12-11, 02:07   #94
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her ble massen litt for gulaktig med en gang syntes jeg, og det tok lang tid på svak varme før den begynte å ligne seig.. men, jeg blandet det, stappet i fryseren, og fikk laget kuler.

Men, hvordan oppbevares disse frem mot jul? Og hvordan oppbevarer man andre typer konfekt av samme slag, altså med sjokoladetrekk?

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 02:19   #95
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Her ble massen litt for gulaktig med en gang syntes jeg, og det tok lang tid på svak varme før den begynte å ligne seig.. men, jeg blandet det, stappet i fryseren, og fikk laget kuler.

Men, hvordan oppbevares disse frem mot jul? Og hvordan oppbevarer man andre typer konfekt av samme slag, altså med sjokoladetrekk?

Lagvis, med matpapir mellom og relativt kjølig.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 10:07   #96
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Standard

Jeg fikk også gulaktig masse. Og måtte koke lenge. Men det gjør ikke noe, det blir jo så godt. Er på dobbelbatch 2 siden november. Det må presiseres at jeg gir vekk mye til familien.

Gammel 04-12-11, 10:48   #97
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Lagvis, med matpapir mellom og relativt kjølig.

Holder de seg penest i kjøleskap? Det kjøligste jeg kommer ellers, er soverommet mitt Jeg bruker garasjen som bod ellers, og har ikke kjeller eller loft..

Opprinnelig lagt inn av Ami, her.

Jeg fikk også gulaktig masse. Og måtte koke lenge. Men det gjør ikke noe, det blir jo så godt. Er på dobbelbatch 2 siden november. Det må presiseres at jeg gir vekk mye til familien.

Jeg gir også bort altså. Lagde disse, samt mozartkuler og kuler med aprikosmarsipan i går

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 10:54   #98
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Jeg oppbevarer ferdigformet masse i frysern, og tar ut for å dyppe i sjokolade, og etter at de har fått sjokoladetrekk blir de stående i kjøleskapet her. Glimrende, og en god plan for dagen kjenner jeg. For de er snabla gode!

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 12:43   #99
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Holder de seg penest i kjøleskap? Det kjøligste jeg kommer ellers, er soverommet mitt Jeg bruker garasjen som bod ellers, og har ikke kjeller eller loft..

Hvis det er veldig kaldt i kjøleskapet kan de svette litt, så om du har et sted som hlder 8-10 grader ville jeg heller anbefalt det.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 22:31   #100
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Skal forsøke meg på dette i morgen. Er det nokså greit å få til, eller?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:36.