Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

i.d. bare mineral til jente på fjorten, farger med mer

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-11, 20:03   #1
Christa
Bør lage seg en tittel selv

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

i.d. bare mineral til jente på fjorten, farger med mer

Min niese på 14, snart 15 år ønsker seg sminke fra i.d. bare mineral i julegave. Hva er et ok startkit til en jente på den alderen? Og hva farger passer til en jente som har mørkt hår, fin, gyllen hud og mørkebrune øyne?
Jeg er helt lost på ting som dette så er glad for all hjelp jeg kan få

Sist redigert av Christa : 04-12-11 kl 20:13.
Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 20:11   #2
Leandra
Superduperaktiv

Leandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Sv: i.d. bare mineral til jente på fjorten, farger med mer.

Min jente på 14 har også mørkt hår og gyllen hud, tror hun bruker medium tan, jenter på den alderen vil helst ha sminken et hakk mørkere enn oss, ellers har du jo medim beige som passer de aller fleste.. En god litt stor Id.kost til pudderet er et must. Men dette er dyre greier, du er klar over det???

Gammel 04-12-11, 20:13   #3
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Medium beige er den fargen som passer meg, og jeg er ganske lys med blondt hår.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 20:14   #4
Christa

Christa sin avatar

Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Takk for svar Leandra. Vet at det er dyrt men ikke hvor dyrt. Kanskje skal sjekke det ja.

Gammel 04-12-11, 20:25   #5
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Jeg bruker å bestille her. Det er fraktfritt. http://www.blivakker.no/4c2e4bdd-488...2-hjelper-deg-

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 21:12   #6
Christa

Christa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hillary, her.

Jeg bruker å bestille her. Det er fraktfritt. http://www.blivakker.no/4c2e4bdd-488...2-hjelper-deg-

Takk, her skal jeg sjekke

Gammel 04-12-11, 21:37   #7
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hillary, her.

Pleier det å ta lang tid å få varene hjem?

Gammel 04-12-11, 21:38   #8
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: i.d. bare mineral til jente på fjorten, farger med mer

Jeg tror heller jeg ville kjøpt dette starter kit'et i stedet for bare en foundation på blivakker.no. Prisen er jo ikke voldsomt forskjellig. Sender du dem en mail setter de sikkert ned verdien til under 200-grensa også (ca $32).

Dette settet selges for 998,- her i Norge, og de reklamerer for verdi på 2500,-.

http://viewitem.eim.ebay.no/id-Bare-...448655028/item

Gammel 04-12-11, 21:46   #9
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Nå sniker jeg i tråden her.
Ser blivakker har light, fair og medium i starter kit. Fair er lysere en light?
Var og spurte på butikken i går nemlig og mener hun sa at jeg var light. Men når hun først tok på så ble det for lyst og tok dermed farily light. Kan det stemme?
Og at jeg burde velge medium på starter kit tror jeg.
Jeg har ikke hukommelse så dette er det jeg tror. Tør ikke tusle innom igjen i morgen og spørre hvis jeg ikke skal kjøpe der

Gammel 04-12-11, 21:56   #10
Christa

Christa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Jeg tror heller jeg ville kjøpt dette starter kit'et i stedet for bare en foundation på blivakker.no. Prisen er jo ikke voldsomt forskjellig. Sender du dem en mail setter de sikkert ned verdien til under 200-grensa også (ca $32).

Dette settet selges for 998,- her i Norge, og de reklamerer for verdi på 2500,-.

http://viewitem.eim.ebay.no/id-Bare-...448655028/item

Den ser bra ut! Takk Salt. Det er en god start, ikke sant?

Gammel 04-12-11, 21:58   #11
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Veldig!

Gammel 04-12-11, 22:06   #12
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Nå sniker jeg i tråden her.
Ser blivakker har light, fair og medium i starter kit. Fair er lysere en light?
Var og spurte på butikken i går nemlig og mener hun sa at jeg var light. Men når hun først tok på så ble det for lyst og tok dermed farily light. Kan det stemme?
Og at jeg burde velge medium på starter kit tror jeg.
Jeg har ikke hukommelse så dette er det jeg tror. Tør ikke tusle innom igjen i morgen og spørre hvis jeg ikke skal kjøpe der

Fair er lysere enn light og gir en mer rosa/hvit nyanse mens light er mer gyllen. Fairly light føler jeg er midt i mellom disse to. Jeg bruker fair på vinteren og fairly light på sommeren, og jeg er lys blond.

Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 22:23   #13
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

Pleier det å ta lang tid å få varene hjem?

Det varierer. men sist da jeg bestillte så tok det ca en uke. Kommer også jo an på hvilken måte du betaler på.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 11:10   #14
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Hvis du skal kjøpe foundation tror jeg det lureste er å prøve. Jeg endte opp med en helt annen farge enn det jeg (og parfymeri-damen) hadde trodd på forhånd. Du kan jo be henne gå innom et parfymeri som selger id og sjekke?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 11:15   #15
Christa

Christa sin avatar

Standard

Det var lurt, Neket. Takk.

Gammel 05-12-11, 11:38   #16
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg ville ikke kjøpt foundation, for den må nesten prøves. Jeg har lys, nøytral hud og mørkt hår (mørkeblå øyne), og bruker Fairly Light når jeg er som blekest, og Medium Beige ellers.

Det finnes masse flotte øyeskyggekits hos Bare Minerals nå, evt. et sett med forskjellige ting, og prisen blir ikke like ublu som dersom du skal ta sjansen på startsett. Det er ofte morsomt å få litt forskjellige øyeskygger, også.

Hos dermanor.no ser du bare ett eksempel. Det går jo an å smugtitte der, og så bestille på nett, selv om jeg ikke personlig ville shoppet julegaver på nett såpass tett oppunder jul pga. risikoen for at det ikke kommer fram i tide.

Gammel 05-12-11, 19:45   #17
Christa

Christa sin avatar

Standard

Hun er veldig glad i å sminke øynene. Og hun gjør det fint med den lille sminken hun har så kanskje et kitt som dette, http://static.blivakker.no/Media/2/0...1AA_4476_0.jpg
Må finne den i en nyanse lysere da.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:29.